וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפואה סינית: יניב פתיה מסביר למה זה הרבה מעבר למה שחשבתם

מוגש מטעם weshow

30.8.2022 / 10:03

מיגרנות, כאבי מחזור, קיבה עצבנית והתקפי חרדה הם רק חלק מהבעיות עימן מתמודדים המטופלים שמגיעים אל קליניקת פתיה והם מקבלים פתרון מהיר, אינטגרטיבי ויעיל

יניב פתיה מביא עימו בשורה לתחום הרפואה הסינית בישראל./סטילס: לירן שמש. וידאו: חברת weshow

לצד גישות רפואיות מיינסטרים, טיפולים משלימים יכולים לעזור לתמוך בתחושת הרווחה של אדם ומהווים בחירה פופולרית עבור רבים. אחת משיטות הטיפול שהשתמרו יותר מכולן לאורך אלפי שנים היא הרפואה הסינית המסורתית, הכוללת אקופונקטורה (דיקור סיני), טיפולי מגע וצמחי מרפא.

במרפאת פתיה פגשתי את יניב פתיה, המנהל והבעלים של המרפאה. לדבריו, השיווק שעשו לרפואה הסינית במערב לוקה בחסר, שכן רבים נוטים לחשוב שהרפואה הסינית הנה רפואה משלימה, שמסייעת לצורכי תחזוקה ומניעת מחלות. "אף על פי שזה נכון", הוא מציין, "בקליניקה המטופלים זוכים לקבל טיפול גם במגוון סימפטומים אקוטיים ובעיות רפואיות שהמדע לא בהכרח מצליח לתת להן מרפא או מענה מיטבי.

מיגרנות, כאבי מחזור, קיבה עצבנית והתקפי חרדה הם רק חלק מהבעיות עימן מתמודדים המטופלים שמגיעים אל קליניקת פתיה. יניב: "הפתרון שאני מציע למטופלים הוא מהיר. אני לא צריך סדרת טיפולים ארוכה כדי לפתור למטופלים את הבעיה ששמה הם הגיעו אלי לקליניקה. כאשר מדובר בצוואר וגב תפוסים, בשפעת או בדלקת בשלפוחית השתן, אני מסוגל לספק למטופלים מענה אינטגרטיבי מהיר ויעיל".

יניב פתיה - מטפל ברפואה סינית באמצעות דיקור וצמחי מרפא. לירן שמש,
יניב פתיה - מטפל ברפואה סינית באמצעות דיקור וצמחי מרפא/לירן שמש

למה הכוונה במתן מענה אינטגרטיבי?

יניב: "שיטות הטיפול שלי מתבססות על דיקור ושיאצו, שזה עיסוי רפואי יפני. באמצעותם אני מבצע מניפולציות ברמה האנרגטית והפיזית. הם מספקים מענה למצבים אקוטיים ומאפשרים לי לטפל בבעיה במסגרת הקליניקה. מרבית המטופלים שלי ממשיכים את הטיפול בביתם בעזרת פורמולות צמחים שאני רוקח להם בקליניקה, שמאפשרות לתמוך בתוצאות הטיפול וליצור המשכיות, גם לאחר שהמטופל יוצא מהקליניקה".

באילו תחומים אתה מתמחה?

יניב: "הפילוסופיה של הרפואה הסינית מאפשרת לי כמטפל לתת מענה לכל סוג של בעיה ברמה הרגשית, הפיזית והמנטלית. הרפואה הסינית רואה את האדם כישות אנרגטית, והנחת היסוד שבבסיסה היא, שכל עוד אנרגיית החיים, המכונה צ'י, זורמת בהרמוניה, האדם נהנה מבריאות ורווחה כללית. כאשר יש חוסרי איזון כמו חסימה אנרגטית לדוגמה, זה עשוי להתבטא ברבדים השונים, תלוי בסוג ועומק הבעיה ובקונסטיטוציה של המטופל".

תסביר לי את העיקרון הזה של זרימת האנרגיה

יניב: "נסי לדמיין צינור של מים שמזרים מים לכל מקום בגינה. אם אדרוך על הצינור, תיווצר חסימה שתגרום למים להצטבר בצד אחד של הצינור, ולהיעדר מהצד השני של הצינור. כתוצאה מכך, עודף נוזלים בצד אחד יוביל להתפרצות, להצפה ולהרס, ואילו העדר נוזלים בצד השני יוביל לכיליון, חוסר חיות ואנמיה. זה נכון לגבי כל החומרים ומשק הנוזלים בגופנו, כולל הדם ונוזלי הלימפה, וגם לרבדים מזוקקים יותר של אנרגיה כמו הצ'י".

אילו מקרים נפוץ לפגוש בקליניקה?

יניב: "אני יכול להעיד רק על מה שאני פוגש בקליניקה הפרטית שלי ברמת החייל. מגיעות אלי לא מעט נשים ונערות, שסובלות ממבעיות גניקולוגיות שונות, החל מכאבי מחזור, דרך אי סדירות במחזור, או אי קבלת ווסת ועד לשחלות פוליציסטיות ואנדומטריוזיס. פרט לכך, אני מטפל בהרבה ספורטאים שעברו פציעות ספורט ואנשים שסובלים מבעיות אורתופדיות שונות, אנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול וחרדות".

איזה מענה הרפואה הסינית מספקת לכל אחת מהבעיות שציינת?

יניב: "באופן לא מפתיע, דווקא התחומים שנפוץ לפגוש בקליניקה לא מקבלים מענה יעיל מספיק או מיטיב במסגרת הטיפולים הקונבנציונליים. תחילה אדגיש, שהטיפול ברפואה סינית הנו משלים לטיפול הקונבנציונלי, אבל המטופלים שמגיעים לקליניקה, בדרך כלל איבדו את האמונה במערכת הבריאות ודרכי הטיפול המקובלים בה, וכל מה שהם רוצים זה לפתור את הבעיה בצורה שתיטיב איתם ועם אורחות חייהם.

לצורך העניין, הרבה אנשים סובלים מכאב ומוצאים את עצמם עם כמות מרשמים בלתי נתפסת של תרופות לכאבים, כולל אופיואידים וחומרים ממכרים נוספים. אחרים סובלים מבעיות שינה או הפרעות עיכול, שהטיפול הקונבנציונאלי לא נותן להן מענה ומטופל בתרופות שאינן אפקטיביות במקרה הטוב, וגורמות לתופעות לוואי שמקשות על חיי המטופלים במקרה הרע. גם בעיות כמו דימומים בין הווסתות, ואפילו חרדות לא מטופלות תמיד באופן יעיל, ולכן המטופלים מוצאים את עצמם אבודים. במקרה הכי רע, ועצוב למדי, הם פשוט משלימים עם המצב.

בהקשר הזה חשוב לי להבהיר, שיש פתרון, ואפשר להגיע אליו תוך זמן קצר. הרפואה הסינית מספקת מענה נפלא לקשת אינסופית של בעיות וסימפטומים, ורובו הכולל של האנשים יכול להסתייע בה לטיפול בבעיות אקוטיות וכרוניות כאחד, והן לתחזוקה ומניעת מחלות כללית".

פתיה - רפואה סינית מסורתית. לירן שמש,
פתיה - רפואה סינית מסורתית/לירן שמש

בקרוב הקליניקה תקבל חשיפה נרחבת במסגרת קמפיין מיוחד. ספר לי מעט...

יניב: "זה מהלך שטרם נראה בתחום הרפואה הסינית, והוא עתיד לעשות הרבה מאוד רעש. יותר מידי זמן מטפלים ברפואה הסינית נשארו מתחת לעין הזרקורים, ואני חושב שהגיע הזמן שהעולם ייזכר ברזי הרפואה ששרדה את מבחן הזמן. כיושב ראש האגודה לרפואה סינית בישראל, שמתי לעצמי מטרה לקדם את התחום ולהנגיש אותו לקהל הרחב. אני מאמין, שהמהלך השיווקי שעתיד להיות הוא הסנונית הראשונה שתבשר את בוא האביב והפריחה המחודשת של הרפואה הסינית בישראל".



טלפון ליצירת קשר: 054-2222603

אתר : https://ptaya-tcm.co.il

פייסבוק

אינסטגרם


ביצוע הכתבה נעשה על ידי weshow

weshow instagram

weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully