וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הגיעה מסעדת הבשרים "אמיגוס" למקום הראשון

מוגש מטעם weshow

7.9.2022 / 13:43

יהודה דנינו, הבעלים של מסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה לא עוצר בפס החם, "יש לי ידיים של טבח, אבל אני יזם בנשמה"

מה אוכלים במסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה?/צילום סטילס: אביחי דן. וידאו: חברת Weshow

יהודה דנינו חלם כמו כל ילד שהכיר בקריית שמונה, להיות כדורגלן או זמר. אלא שהחיים כיוונו אותו לכיוונים אחרים, הוא גילה את המטבח והמסעדנות, נשאב לעולם הזה והיום מטפח את חיידק היזמות.
כתלמיד תיכון, חיפש יהודה דרך להרוויח כסף כדי שיוכל להיות עצמאי יותר. חבר הציע לו לעבוד איתו במסעדה מקומית, ומשם הכל היסטוריה. תוך פחות משנה יהודה ניהל את המסעדה וצבר את נאמנות הלקוחות המקומיים ומי שהגיע מהסביבה. יהודה: "קיבלתי המון הערכה ופרגון, מה שנתן לי את האומץ בסופו של דבר לצאת לדרך משלי".

המסעדה הראשונה של יהודה התמקדה במטבח המקסיקני. זו הייתה מסעדת מזון מהיר, שמציעה מבחר טורטיות מגולגלות, ואיך לא, צ'וריסוס, שעד היום הלקוחות מבקשים ממנו להכין שוב. אך לאחר זמן מה, הרגיש יהודה שהוא רוצה מקום גדול יותר ומאתגר יותר, מה שהביא אותו לקנות את אחד העסקים הכי וותיקים בעיר, מסעדת "אשבש" שהוקמה בשנת 1990, ואת שמה שינה למסעדת "אמיגוס".

מסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה. יהודה דנינו,
מסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה/יהודה דנינו

יהודה: "אני לא אשקר, הנעליים האלו נראו גדולות בהתחלה, והיה לי מאוד קשה. אבל בגלל שאני בן אדם טוטלי, ותמיד חותר להצליח בכל מה שאני עושה, פשרה או וויתור לא היו אופציה".

יהודה גילה עולם חדש של הסעדה ואירוח, נישה חדשה של מטבחים והבין, שכל שיטות העבודה שהתרגל אליהן במסעדת המזון המהיר צריכות להשתנות. במסעדה החדשה אנשים מגיעים להתארח וליהנות מארוחה עם מגוון סלטים, שיפודים ובשרים על האש ולקבל חוויה קולינרית ברמה גבוהה.

בשלב הזה יהודה החליט, שכדי לגרום לעסק להצליח ולממש את ההבטחה שלו לקהל הלקוחות, הוא צריך לצאת מעמדת המטבח ולעבור לעמדת הניהול.: "הפקתי לקחים ושיניתי את כל הגישה לניהול העסק. החלטתי שאני לא יכול גם לתפעל וגם לנהל, וכדי להצליח, אני חייב לראות את התמונה הרחבה - את המטבח והפלור, את הלקוחות והעובדים, את הלוגיסטיקה ואת חוויית הלקוח".

ואז הגיעה הקורונה

הקורונה טרפה את כל הקלפים. המסעדות נסגרו, אתרי תיירות לא הורשו להכניס מבקרים וכל הלקוחות נסגרו בבתים. יהודה: "ראיתי הרבה עסקים נסגרים במהלך התקופה הזו, חלקם של חברים ואנשים שאני מכיר הרבה שנים. הכלכלה של קריית שמונה מתבססת על התיירות באזור הצפון, ובלי מבקרי חוץ שיגיעו לכאן, קשה להצדיק את קיומם של עסקים רבים".

למרות הקשיים, כשהוא נלחם להחזיק בעסק ומאמין שהגל יחלוף במהרה, לבש יהודה את סינר השף וחזר לפס החם. יהודה: "לא הייתה ברירה, העסק חייב לעבוד, ועם מצוקת העובדים שנוצרה, עשיתי כל מה שנדרש כדי לשמור על העסק שלי. יש לי 2 ילדים ואישה לפרנס, ולא התכוונתי לתת לשום נגיף או החלטה ממשלתית לעצור אותי".

בשנה האחרונה מסעדת "אמיגוס" עברה שיפוץ. היום המסעדה עובדת ומצליחה. ליהודה יש 3 שפים שמתפעלים את המטבח בהצלחה, והוא יכול להתפנות לניהול העסק. אך ככל הנראה, אנחנו עתידים לשמוע עוד בקרוב, כי חיידק היזמות שהחל מכרסם בו מביא עימו רעיונות ותשוקות שיהודה עוד שומר לעצמו. הוא חושף "יהיו הפתעות בדרך, אבל בינתיים, אני שם את כל האנרגיות ב"אמיגוס".

כנראה שיהודה עושה משהו טוב במסעדת "אמיגוס". נכון לחודש יולי, בשיאו של הקיץ, עונת התיירות החמה, המסעדה ממוקמת במקום הראשון בדירוג של "Easy", ומושכת לקוחות מכל רחבי הארץ. בצהריים מגישים כאן מנות עסקיות, ובערב כל המקום עוטה אווירה יותר יוקרתית ואלגנטית.

מסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה. אביחי דן,
מסעדת "אמיגוס" בקריית שמונה/אביחי דן

ומה אפשר לאכול פה? הרבה בשרים איכותיים, תוספות מעניינות ושפע של סלטים על טהרת המטבח המרוקאי. יש כאן טרסה חיצונית נעימה שאפשר ליהנות בה מהבריזה הצפונית, ומכאן אפשר לצאת לאינספור פעילויות ואטרקציות מטיולי סוסים וג'יפים, דרך קיאקים וטיולי נחלים ועד לטיול צפרות וטבע באגמון החולה.

להזמנת מקומות חייגו 04-6902330.
כדי לצפות בתפריט המסעדה תוכלו לבקר באתר >>> https://amigos.rest.co.il
פייסבוק
אינסטגרם


ביצוע הכתבה על ידי חברת weshow
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully