וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי שייט עם מיקי ויינשטיין: להפליג רחוק ולא רק בדמיון

מוגש מטעם weshow

12.9.2022 / 11:47

רוצים להפוך את האהבה שלכם לים לדרך חיים? מיקי ויינשטיין ידריך אתכם להוצאת רישיון שייט וייתן לכם כלים וידע למתחילים ולמתקדמים

הכירו את לימודי השיט המתקדמים בישראל, כאן בחיפה. מכאן, תוכלו להפליג רחוק, ולא רק בדמיון/סטילס: מיקי. וידאו: חברת weshow

חופשת שייט היא רעיון נפלא. לפעמים יציאה לכמה שעות לים יכולה לעזור לכם לנקות את הראש ולמלא את מצבורי האנרגיה. עם בן או בת הזוג או עם הילדים, גיחה אל המים היא בהחלט דרך נהדרת לצאת מהשגרה.

עבור רבים, השייט הוא תחביב שזורם בעורקיהם, מה שמוביל אותם לחפש אחר קורסים והכשרות, שיאפשרו להם לשכור כלי שייט להשטה עצמית.

נפגשתי עם מיקי ויינשטיין, סקיפר ומדריך שיט מחיפה, שהספיק לצבור ניסיון רב בשייט מסחרי מקצועי בתחום ההדרכה ומוסמך גם כמדריך שייט ע"י איגוד השייט האמריקאי ASA. הוא ניהל בעבר את סניף חיפה של המועדון ובית הספר לסקיפרים "תשוט" והיום עומד בראש סניף חיפה של מועדון השייט המוטורי "uBoat" . בשנים האחרונות הוא מכשיר סקיפרים לרישיון משיט 30, ואף מעביר את הידע והניסיון שלו לסקיפרים וותיקים. בשיתוף עם "uBoat" הוא מדריך קורס משיט 12 עוצמה א' ומשיט 13 עוצמה ב', ואת מיטיבי הלכת הוא מדריך במסגרת קורס משיט 40 - מאסטר סקיפר וקורס משיט 60 בינלאומי.

בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין. מיקי,
מיקי ויינשטיין, סקיפר ומדריך שיט מחיפה/מיקי

לפני שתקפצו למים העמוקים של חיפה, הנה כמה דברים שחשוב לדעת

סקיפר הוא האדם שמפקד על סירה - הקפטן, אם תרצו. הסקיפר אחראי על הסירה, כמו גם על הנוחות והבטיחות של האנשים שעל הסיפון. אף על פי שהתואר "סקיפר" עשוי להשתלב יפה תחת הגדרה קטנה ומסודרת. אם בוחנים את כל מה שהסקיפר נדרש לעשות, זה די הרבה.

• שמירה על הבטיחות של כולם - הסקיפר מוודא שכולם על הסיפון מכירים את נהלי הבטיחות ומקפידים עליהם, החל מההגעה למרינה ועד לאופן שבו יש לנהוג בעת מצבי חירום.
• תכנון השייט - הבנת מצב הים והתעדכנות בתחזיות מזג האוויר עוזרות לסקיפר לבחור את הזמן והמסלול הטובים ביותר להפלגה מיעד אחד למשנהו.
• עגינה - הסקיפר משיט את הסירה אל תוך המרינה ומחוצה לה, מרתק אותה לרציף ללילה ומשחרר חבלים בבוקר להפלגה.
• ניווט הסירה - מקריאת המפה ושימוש בעזרים אלקטרונים ועד למציאת כיוון הרוח, התאמת כיוון הסירה והמפרשים, נדרשת מיומנות מקצועית כדי להפעיל את הסירה ולשוט לאן שהסקיפר רוצה שהיא תגיע.
• שמירה על חוקי הים והתקנות המקומיות - על הסקיפר מוטלת האחריות לשמור על חוקי השיט באזורי השיט השונים.
• הפעלת הציוד - הסירות של היום מגיעות עם ציוד בטיחות וניווט מתקדמים, הסקיפר יודע להשתמש נכון בכלים האלו ולתחזק כל חלק בספינה.

בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין. מיקי,
בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין/מיקי

איך מקבלים רישיון סקיפר בחיפה?
אם למדתם בבית ספר לנהיגה, אתם יודעים איך זה עובד. גם בים, כמו ביבשה, יש את התיאוריה, ויש את החלק המעשי - הפרקטיקה.

בבית הספר לסקיפרים של מיקי ניתן להירשם לקורסים במסגרת קבוצות קטנות, שכוללות בין 1 ל5 תלמידים לכל היותר. הקורס כולל שיעורי הכנה לתיאוריה לצד הפלגות מעשיות, במהלכן הסקיפרים לעתיד מיישמים הלכה למעשה, את כל החומר שנלמד בקורס וצוברים שעות ים. בשלב הבא מתחילים את ההכנה לקראת המבחן המעשי, ולבסוף, ניגשים לטסט.

מה קורה אחרי הקורס?
בפני מי שסיים בהצלחה את לימודיו והוכשר כסקיפר מן המניין עומדות מספר אפשרויות:
● הצטרפות למועדוני שיט - יש בכל המרינות בישראל מועדוני שיט. לכל מועדון מאפיינים ייחודיים, וכולם מציעים הפלגות משותפות עם אנשי ים חובבים ומקצועיים או הפלגות העשרה מודרכות.
● השכרת יאכטה והפלגה עצמאית - כסקיפר מוסמך, ניתן לשכור יאכטה ולצאת להפלגות לבד או עם חברים ומשפחה. במועדונים השונים ניתן לרכוש כרטיסייה להשכרת מגוון יאכטות.
● רישיונות מתקדמים - הלמידה וההכשרה שלכם לא חייבת להיפסק כאן. מיקי מציע קורסים מתקדמים למיטיבי לכת, שמאפשרים לשוט ביאכטות עם מנועים חזקים יותר, להשיט יותר נוסעים למרחקים גדולים יותר ולקבל יותר סמכויות בשטח הימי.
● השכרת יאכטות בחו"ל - חופי ישראל מאפשרים לכם ליהנות מנופים מדהימים, אבל הסקיפרים הם הרפתקנים מטבעם, ותמיד מחפשים נופים חדשים לראות ומקומות נוספים לכבוש. באמצעות רישיון סקיפר ניתן לשוט במגוון יעדים ברחבי אירופה ולאורך חופי הים התיכון, ביניהם יוון, קפריסין, מונטנגרו, ספרד ועוד.
● רכישת יאכטה - החלום של כל סקיפר הוא להחזיק ביאכטה פרטית. מיקי מסייע לסקיפרים שהוכשרו בבית ספרו ולסקיפרים מכל רחבי הארץ למצוא את היאכטות המתאימות לכישוריהם ולצרכים שלהם ולקשר בינה לבין יבואני היאכטות המובילים, ביניהם beneteau, Bavaria, X-Yacht, Elan, Dufor ועוד רבים.

בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין. מיקי,
בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין/מיקי

רוצים לדעת יותר? בסרטון למעלה תגלו על חוויית הלימוד וההכשרה הייחודית לסקיפרים בחיפה.

טלפון ליצירת קשר:054-3243125

לאתר בית הספר לשיט של מיקי ויינשטיין
פייסבוק
אינסטגרם


הכתבה בוצעה ע"י חברת weshow
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • שייט
  • שיט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully