וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם יכולים לשנות את החיים של ילדים עם צרכים מיוחדים

מוגש מטעם וראייטי ישראל

2.10.2022 / 10:39

לדורון בן ה-10 יש תסמונת גנטית נדירה, אבל הוא מפיץ אהבה בכמויות. התאומים תיאו מיה בני ה-8 נולדו עם שיתוק מוחין ולא נותנים לזה למנוע מהם להגשים חלומות - בזכות וראייטי שמסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים שמתמודדים עם קשיים עצומים -ואתם יכולים לעזור

דורון דקל קולע לסל מול הקפטן/בני הרצליה

דורון דקל בן ה-10 נולד עם תסמונת גנטית נדירה וחשוכת מרפא הנקראת תסמונת וויליאמס שגורמת לעיכוב בהתפתחות המנטלית ולליקויי למידה קשים. תסמונת וויליאמס מכונה גם "תסמונת אהבה" בגלל שילדים ובוגרים עם התסמונת "מאותגרים" עם הפרשת יתר של הורמון האהבה, אוקסיטוצין - הם מפיצים אהבה בכמויות וזקוקים להרגיש אהובים חזרה ומאופיינים בספרות הרפואית כבעלי אישיות חברתית באופן היוצא מגדר הרגיל, רגישים ואמפתיים במיוחד, ומכאן הכינוי שלהם "ילדי האהבה". הורים לילדים הלוקים בתסמונת מתארים אותם כחביבים מאוד, טובי לב, מרצים ומפגינים חום רב. בעלי התסמונת מגלים סקרנות רבה ביחס לאנשים שהם פוגשים, הם חברותיים ומגלים אמפתיה רבה לסבלם של אחרים - למרות הסבל שלהם עצמם.

אימו של דורון, דגנית מתארת איך עם תמיכה וסיוע הילד המדהים שלה הגיע רחוק: "5 שנים שאנו מלווים ע"י וראייטי באחד הטיפולים המשמעותיים - טיפול בגישה הנוירו-התפתחותית שלא מתייחס ללקות שלו, אלא מתמקד בתפקודים הבסיסיים ומקדם אותו בכל התחומים. החלום של דורון היה לשחק כדורסל כמו האחים שלו. בזכות הטיפולים דורון משתתף בחוג כדורסל עם בני גילו! כבר 4 שנים, הילד עם ההיפוטוניה (רפיון) בשרירים הוא משתתף פעיל באימונים - מצליח, קולע ומרגיש שייך ומשמעותי".

זו בדיוק הסיבה בגינה הוקם ארגון וראייטי, בגלל שלכל ילד יש את הזכות למצות את מלוא הפוטנציאל שלו ללא קשר ליכולת או רקע - אבל ילדים עם צרכים מיוחדים, המגיעים מרקע סוציואקונומי בינוני ומטה, מתמודדים עם קשיים עצומים. ילדים שנולדו לסיטואציות חיים קשות מתמודדים עם מגבלות רבות.

חברה נמדדת ביחסה לחלשים, לכן בארגון וראייטי משקיעים את כל המאמצים כדי לעזור להם, להעצים אותם וליצור שינוי משמעותי בחייהם. הם פועלים ליצירת חברה סובלנית, מכילה ונטולת דעות קדומות כדי שהילדים יוכלו לקבל הזדמנות שווה למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.

תיאו ומיה. ויקטוריה בדז'נוב,
"מאז שוראייטי נכנסו לחיינו, החיים שלנו השתנו"/ויקטוריה בדז'נוב

ילדים כמו התאומים תיאו ומיה בני ה-8, שנולדו עם שיתוק מוחין לאמא מרשימה שלא מוותרת, בדיוק כמוהם. ויקטוריה, אמא של תיאו ומיה מספרת ש"מאז שוראייטי נכנסו לחיינו, החיים שלנו השתנו. בעזרתם יכולנו לקבל טיפולים שלא נמצאים בסל הבריאות, מה שאיפשר לנו להתפתח ולהרגיש שאנחנו לא לבד".

גם הילדים, המרותקים לכסא גלגלים, מרגישים את זה. מיה מספרת ש"בעזרת וראייטי יכולתי להגשים חלום, לרכב על סוסים בחווה מהממת בטבע" ותיאו הנרגש אמר ש"וראייטי הגשימו לי חלום - קיבלתי אייפד שתואם את המצב התפקודי שלי, מה שאפשר לי ללמוד לכתוב ולקרוא".

הודיה מור. מיטל אזולאי, סטודיו הפנינה,
הודיה מור/מיטל אזולאי, סטודיו הפנינה

גם הודיה מור נולדה עם שיתוק מוחין וכיום, כשהיא כבר בת 14, היא מנצחת כל מכשול אפשרי. אורלי, אמא שלה, מתרגשת ומספרת: "הודיה כבר 8 שנים בוראייטי, מעבר לימי כיף ואירועים שהיא הייתה בהם דרך העמותה, במהלך כל השנים וראייטי עזרו לי במימון פיזיותרפיה וספורט טיפולי, רכישת אופניים שיקומיים וציוד מחשב. הודיה עדיין זוכה לסיוע במימון ספורט טיפולי, שם היא מבצעת תרגילים העוזרים לה לגמישות המפרקים. המטפלת שלה עוזרת לה להיות גם עצמאית בשטח. יוצאת איתה החוצה ונותנת לה כלים לעצמאות ובטחון עצמי". היא מסכמת ש"וראייטי הם משפחה עבורנו ולעולם אודה להם❤️❤️".

תמר פליבה. שרית פולק,
תמר פליבה/שרית פולק

וראייטי מלווים את הילדים במשך שנים במגוון תחומים בחייהם - החל מהשתתפות במימון טיפולים, אביזרים שיקומיים ותמיכה טיפולית ומקצועית ועד לפעילויות חינוכיות שונות וימי כיף.

כך הם עזרו גם לתמר פליבה בת ה-8 שנולדה עם תסמונת דאון ומאז עשתה דרך ארוכה ומופלאה. אמא של תמר מספרת ש"בזכות וראייטי תמר יודעת לקרוא, ללכת נכון ולקפוץ. טיפולי הפיזיותרפיה וההוראה המתקנת שוראייטי מימנו קידמו כל כך את תמר בכמה תחומים בחיים, באופן כזה שתמר תוכל להשתלב בחברה ולהיות כמו כולם".

קמפיין התרמה של וראייטי. וראייטי ישראל,
קמפיין התרמה של וראייטי/וראייטי ישראל

ככה גם אתם יכולים לעזור לילדים

התמיכה שנותן הארגון לילדים עוזרת להם לתפקד טוב יותר, לפתח עצמאות, לתקשר, ללמוד ולהתפתח, ובסופו של דבר להשתלב בקהילה ובחברה הישראלית בצורה הטובה ביותר. במשך השנים עזר ארגון וראייטי לעשרות אלפי ילדים עם אוטיזם ,שיתוק מוחין, תסמונת דאון ולקויות אחרות, מכל המגזרים, העדות והדתות, להשתלב שיקומית וחברתית בחברה הישראלית

וראייטי ישראל היא עמותה שאינה מקבלת תמיכה או מימון ע"י אף גוף ציבורי - וכל הפעילות שלה מבוססת על תרומות פרטיות. מכיוון שמדי שנה עולים מספר הילדות והילדים שפונים לסיוע, במקביל לשאיפת העמותה להרחיב את סוגי הפעילויות בהן היא עוסקת ועוזרת לילדים - בווראייטי כל הזמן מחפשים כיצד ניתן להרחיב את מעגל הנתינה - וכל שקל יכול לעזור ולעשות שינוי.

משדר ההתרמה של וראייטי יערך ב-18.10 ברשת 13 ובו יוכל כל אחד לתרום למען הילדים.

אתם יכולים כבר עכשיו לתרום כל סכום ולשנות את החיים של ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים! פשוט ליחצו כאן ושנו לילדים את החיים

מוגש מטעם וראייטי ישראל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully