וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה רוב רואי החשבון כושלים ובעלי העסקים משלמים על זה?

מוגש מטעם weshow

21.9.2022 / 18:34

יועץ המס חיים מזרחי חושף את כל מה שאף אחד לא מעז לומר: מרבית אנשי המקצוע לא באמת דואגים לאינטרס של בעלי העסקים בישראל. המטרה שלו היא לדאוג לאינטרס של הלקוח - לחסוך לו כסף, אך גם לוודא שהוא עומד במחויבויותיו כלפי רשויות המסים"

יועץ המס חיים מזרחי - האיש שלכם מול רשויות המס/צילום סטילס: : יעקב שבתאי וידאו: חברת Wesjow

חיים מזרחי עוסק בייעוץ מס מספיק שנים כדי להיתקל בלא מעט בעלי עסקים שנחלו אכזבות, ונאלצו לשלם הרבה מאוד כספים בגלל שאנשי המקצוע עליהם הסתמכו התרשלו בתפקידם. לדבריו, בעלי עסקים שמים את מבטחם בקלות דעת באנשים שאמורים להגן עליהם, לחסוך להם כסף ולספק להם ביטחון - רואי חשבון, עורכי דין, יועצי מס, כלכלנים, מנהלי תיקי השקעות ועוד, ובהעדר תשומת לב, המכה לא תאחר לבוא, בין שהיא תהיה מיסים גבוהים שיידרשו לשלם שלא בצדק בסוף השנה או פיצויים שלא יקבלו מהביטוח הלאומי עקב תאונת עבודה.

ניטור קבוע של חובות וזכויות הלקוח מול רשויות המס

במשרדו של חיים מזרחי עורכים מידי חודשיים הערכות מצב. כל תיקי הלקוחות, ללא יוצא מן הכלל, נבחנים באופן עקבי על מנת להבטיח שכל לקוח מצד אחד מממש את כל זכויותיו, ומצד שני, ממלא את חובותיו כלפי רשויות המיסים. חיים: "כשלא שמים לב מה משלמים, עלולים להפסיד הרבה מאוד כספים. מצד שני, גם הודעה על כספים נוספים שנדרש להעביר לרשויות המס היא לא דבר משמח, ולכן חשוב להיות תמיד עם היד על הדופק. זו חלק מהותי בעבודה שלי, בעיקר משום שעסקים מכניסים בכל חודש סכומי כסף שונים, ולכן לא צריכים לשלם בכל חודש את אותו גובה המיסים. על מנת לנטר את נושא התשלומים, חשוב להיות תמיד עם היד על הדופק, וזה משהו שמרבית רואי החשבון לא עושים".

מתי זה עלול לפגוע בלקוח בצורה מהותית?

חיים: "כשמדובר בתשלום מיסים בסוף השנה, זה פחות נורא. הלקוח תמיד מתבאס לשלם יותר, אבל הוא יודע שהוא עלול להידרש לעשות את זה, במיוחד אם הוא עוקב אחר הפעילות העסקית שלו מקרוב. אחד המקרים שבהם חוסר התאמה עלול לפגוע בבעל העסק הוא, כאשר הוא משלם מס בגין הכנסות נמוכות מאלו שהוא מכניס בפועל. במקרה מסוג זה, אם הוא נפגע בתאונת עבודה, הפיצויים שיקבל נגזרים מהצהרותיו נכון למועד התאונה. זאת אומרת, שאם הרוויח יותר ודאג להגדיל את המקדמות שלו בהתאם, הוא יקבל יותר. כאן נכנס לתמונה רואה החשבון. אם הוא עושה הרבה יותר מעבודה פקידותית, הוא ידאג לאינטרס של הלקוח ולא ייקח את הסיכון. לצערי, מרבית רואי החשבון לא יטרחו לעשות זאת, וידווחו ללקוח מה גובה המיסים שעליו לשלם לאחר הכנת הדו"ח השנתי".

חיים מזרחי יועץ מס. יעקב שבתאי,
חיים מזרחי יועץ מס/יעקב שבתאי

אף אחד לא סופר את הפטורים ממס

כאב נוסף שחיים מכיר מעולם העסקים נוגע דווקא לבעלי העסקים הקטנים הפטורים ממס. חיים: "לא מעט רואי חשבון מסתכלים על העוסק הפטור כמי שלא שווה לטרוח בשבילו, כי הוא לא מבטיח רווחיות גבוהה. הבעיה היא, שמסתכלים על האנשים בצורה מאוד טכנית, ופועלים באופן מכני, אבל האנושיות היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעסק הזה. לא רק שהעסקים הללו מוצאים את עצמם נופלים בין הכיסאות, כאשר הם פונים לרואה חשבון אחר, הטיפול בהם נעשה מאותה נקודה בה הם הגיעו, בלי לחקור את אופן הטיפול בספרים שלהם בצורה ראויה, מה שעלול להוליד נזקים ועוגמת נפש רבה. הסיכון הוא אדיר, וזה משהו שיותר מידי אנשי מקצוע לא נותנים עליו את הדעת. אותי באופן אישי זה מקומם.

רואה חשבון ויועץ פיננסי לבעלי עסקים

חיים מזרחי הוא איש מקצוע נדיר, כי פרט לשירותיו כיועץ מס, יש לו ידע נרחב בתחומים רבים, מניהול עסקים ועד לנושאים פיננסיים שונים. הרבה מלקוחותיו מעידים, שהוא איש הסוד והשותף שלהם לכל החלטה עסקית או פיננסית שהם לוקחים, בין שהיא נוגעת לעסק שלהם או שלא, ושהעצות שלו קונקרטיות, מדויקות, ובדרך כלל מדויקות ללקוח.

שירותים מתקדמים בראיית חשבון שחוסכים לבעל העסק הרבה מאוד זמן

פרט לשירות האישי שהוא מספק לקהל הלקוחות שלו, הוא מציע פתרונות דיגיטליים מתקדמים, שמאפשרים לחסוך הרבה זמן על ענייני טופסולוגיה. דרך אתר החברה ובאמצעות אפליקציה ייעודית, הוא מאפשר ללקוחותיו לנהל את רישומי העסק באופן חסוי ומוצפן, כך שבמסגרת הפגישות עם הלקוחות, הוא יכול להתמקד נטו בייעוץ.

הוא מדגיש: "עיקר הבעיות של הלקוחות מתמקדות בזה שהם זקוקים לאיש מקצוע שאפשר לסמוך עליו, כזה שפועל בצורה הוגנת וישרה, כשהמטרה היא לשלם מינימום מס על פי חוק. כדי לעזור ללקוחות שלי אני מסתייע בכל תחומי הידע שלי ומעמיד לרשותם את הכלים הכי מתקדמים שיש. המטרה שלי היא לדאוג לאינטרס של הלקוח - לחסוך לו כסף, אך גם לוודא שהוא עומד במחויבויותיו כלפי רשויות המסים".

יש קמפיין שיצא בנושא ועושה הרבה רעש ברשת

חיים: "נכון. החלטתי שיש דברים שהשתיקה לא יפה להם, והגיע הזמן לומר את האמת - מרבית אנשי המקצוע לא באמת דואגים לאינטרס של בעלי העסקים בישראל. המטרה שלי היא לסייע לבעלי העסקים לקחת שליטה על נושא המיסים והכספים בעסק, לנטרל את גורם ההפתעה ולעזור להם לחסוך כל שקל שאפשר".

טלפון ליצירת קשר:03-5185880
אתר

עמוד הפייסבוק


הכתבה בוצעה ע"י חברת weshow:
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully