וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת רשלנות רפואית נגד בי"ח גדול בישראל: רשלנות כפולה גרמה לשיתוק מוחין אצל תינוקת

מוגש מטעם משרד עו"ד ישר יעקובי

29.9.2022 / 16:07

בת 24 והוריה תובעים את אחד מבתי החולים המובילים בישראל בטענה לרשלנות כפולה, בזמן לידת התובעת והריונה של אמה. על פי התביעה, בשל רשלנות בית החולים, התובעת נולדה כשהיא סובלת משיתוק מוחין קשה וזקוקה לטיפול צמוד 24/7

אם חשבתם שכאשר מתרחשת רשלנות רפואית מדובר באירוע קשה, חשבו מה קורה כאשר מתרחשת רשלנות רפואית כפולה. מקרה שהיה כך היה: אשה הרה פנתה לבית חולים גדול בישראל , כשהיא בשבוע ה- 27 להריונה הראשון, בשל תלונות על כאבי בטן וגב תחתון. בקבלתה בבית החולים, לא בוצעה לאשה בדיקה וגינלית כלל, והיא חוברה למוניטור בלבד.

לאחר מספר שעות, נערכה לראשונה בדיקה וגינלית לאשה, והתגלתה פתיחה מלאה והתחלת לידה. בשלב זה, התינוקת שנולדה נזקקה להנשמה. צוות הפגייה הנשים אותה ביתר במשך 35 שעות, ובעקבות כך נגרמה לה פגיעה מוחית קשה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מכאן תביעת רשלנות רפואית, אשר הוגשה ע"י עורכי דין ממשרדו של עו"ד ישר יעקובי. בתביעה נטען כי מדובר ברשלנות כפולה של בית החולים - הן בתחום הגניקולוגיה והן בתחום הנאונטולוגיה.

בחוות דעתו של מומחה לגניקולוגיה ומיילדות, נכתב כי בניגוד למקובל, האם לא קיבלה סטרואידים להבשלת ריאות העוברית. בשל כך, כשהתינוקת נולדה היה צורך בהנשמתה.

בנוסף, ע"פ חוות דעתה של מומחית לנאונטולוגיה, צוות הפגייה הנשים את התינוקת יתר על המידה, כלומר: רמות לחץ דו תחמוצת הפחמן בדם היו מתחת ל- 35 ממ"כ במשך 35 שעות רצופות.

בצעד החוטא לאמת, רופאי בית החולים תיעדו במכתב השחרור ממחלקת הפגייה, כי הנשימו את התינוקת במשך 14 שעות בלבד, וכי ערכי הנשימה הופחתו במהירות.

לאחר שחרורה של התינוקת מבית החולים, בדיקת MRI מוח העידה על נזק חמור לחומר הלבן במוח וכתוצאה מכך - שיתוק מוחין.

על פי חוות דעת של מומחה לנוירולוגיה, התובעת סובלת מפיגור התפתחותי רב תחומי קשה, מרותקת לכסא גלגלים ואינה שולטת על סוגריה.

בשל מצבה הקשה, התובעת מעולם לא עבדה ולא תוכל לעבוד. כמו כן, התובעת זקוקה ותזדקק לטיפול צמוד כל שעות היממה במשך כל ימי חייה, התאמת המגורים לצרכיה, כסא גלגלים מותאם, החתלה קבועה כל חייה, רכב ייעודי עם מעלון, התקני ריסון לכסא הגלגלים ומעקב רפואי צמוד במספר תחומים.

*התביעה הוגשה ע"י עורכי דין ממחלקת הנזיקין במשרדו של עו"ד ישר יעקובי.

** אם נפגעתם מרשלנות רפואית, אתם מוזמנים לפנות להתייעצות ראשונית עם עורך דין רשלנות רפואית ממחלקת הנזיקין של משרד עו"ד ישר יעקובי בטלפון שמספרו: 03-6914004.

מוגש מטעם משרד עו"ד ישר יעקובי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully