וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנת חזה - כשהכל הופך להיות הרבה יותר קל

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 11:00

נשים רבות מעוניינת בחזה קטן ליצירת מראה טבעי ואסתטי ולתחושת נוחות מרבית, במיוחד מי שסובלת משדיים מאוד גדולים שעלולים לגרום לכאבים באזור הגב, הכתפיים והצוואר. ניתוח הקטנת חזה יכול לשמש פתרון פשוט, קל ובעל השפעה על אורח ואיכות החיים. למידע נוסף קראו מאמר זה

הקטנת חזה יכולה לשמש כפתרון פשוט, קל ובעל השפעה על אורח ואיכות החיים. מדובר על הליך כירורגי במסגרתו מוסרים עודפי שומן, רקמות ועור מהשד, כדי ליצור חזה קטן יותר המתאים למבנה הגוף. בצורה זו ניתן גם לתת מענה לאסימטריה של השדיים ופגמים בחזה. בדומה לכל הליך רפואי אחר, גם ניתוח הקטנת חזה כרוך בסיכונים, ולכן ההחלטה לביצועו תלויה בשיקול דעת הרופא/ה ובשקלול היתרונות והחסרונות, כמו גם בהבנה מהי התוצאה הסופית הצפויה, וכמה היא באמת ריאלית עבורך.

מה כוללת הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה המתבצע בהרדמה כללית ואורך 2.5-3 שעות, כולל כאמור הסרת עודפי שומן, רקמה ועור מהשדיים; ברוב המקרים ייעשה חתך סביב העטרה, הנמשך בקו אנכי ישר עד לקפל התת שדי. במצבים מסוימים מבצעים חתך נוסף גם בקפל שמתחת לשד. בשלב הבא מתבצעים הזזת הפטמה למקומה החדש ועיצוב של רקמת השד שנותרה. בסיום, מוסרים עודפי העור ומתבצע הידוק העור הנותר מסביב לשד המעוגל.

הקטנת חזה. canva,
הקטנת חזה/canva

תופעות לוואי, התאוששות והחלמה

לאחר שלב ההתאוששות שאורך בדרך כלל כמה שעות - עד יומיים, ייתכן שתסבלי מתופעות לוואי מסוימות כדוגמת כאבים, אי נוחות, נפיחות ורגישות למגע באזור החזה. כיממה לאחר הניתוח יש להימנע מרחצה, ולהקפיד ללבוש חזייה ייעודית המתאימה למרקם השד ויכולה לספק תמיכה במהלך תקופת ההחלמה. בשבועות הראשונים לאחר הניתוח, מומלץ גם מפעילות גופנית מאומצת, רחצה בים או בבריכה והרמת משאות כבדים. כחודש לאחר הניתוח, יוסרו הפלסטרים שמכסים את התפרים. אין צורך בהסרת תפרים משום שהתפרים עצמם נמסים.

בעיות אפשריות נוספות יכולות להיות אובדן תחושה בשדיים או בפטמות, דימום, קריש דם או חלילה זיהום. לעיתים יש גם צורך בניתוח נוסף בחלוף שנה מהניתוח המקורי. ניתוח זה קרוי ניתוח משלים.

חלק בלתי נפרד מהניתוח הוא צלקות על פני השד . הופעת צלקות, צורתן ואופיין, תלויים בסוג העור ובאיכות ההחלמה של המנותחת. גם טכניקה ניתוחית נכונה יכולה להטיב עם נראות הצלקות אך הגורם העיקרי לצלקות מכערות הינו עישון ולכן יש צורך להפסיק לעשן חודש לפני וחודש אחרי הניתוח.


מה אומרות התוצאות?

מיד לאחר הניתוח כבר תחושי בהקלה משמעותית עקב הקטנת משקל החזה אך רק לאחר כשלושה חודשים תוכלי להנות מהצורה ומהגדול האמיתיים. לאחר שנה מהניתוח אנו נוהגים להכריז שהשד הגיע לצורתו הסופית. יחד עם זאת, השדיים יכולים להשתנות עקב הזדקנות, תנודות במשקל, שינויים במאזן ההורמונלי והשפעה של כוח המשיכה.

חשוב לציין שלא ניתן להקטין שד לכל גודל שתחפצי, ישנם שיקולים אסתטיים שנהיה חייבים לקחת בחשבון כגון בסיס השד ורוחב בית החזה ואלו משתנים בין המנותחות השונות. עדיין, חשוב לתאם ציפיות בצורה קפדנית מול המנתח וצוותו על מנת למנוע אכזבה לאחר הניתוח.

האם כל אחת יכולה לבצע את הניתוח?

כל עוד מצבך הבריאותי והנפשי תקינים, אין מניעה לבצע ניתוח הקטנת חזה.

מעשנות ידרשו להפסיק לעשן כאמור כחודש לפני וחודש אחרי הניתוח. למניקות נמליץ להמתין כשלושה חודשים מסיום ההנקה בטרם ביצוע הניתוח. נשים שנמצאות בתהליך פעיל של ירידה במשקל עדיף שיגיעו למשקל המטרה בטרם יפנו לניתוח הקטנת חזה.

אין מגבלת גיל על ביצוע הניתוח כל נערה או אישה הסובלת מחזה גדול משמעותית ביחס למימדי גופה יכולה לעבור את הניתוח. במידה וגילך מתחת ל 18 תזדקקי לאישור של שני ההורים.

הקטנת חזה יכולה להשפיע על שגרת היום יום של הסובלות משדיים גדולים, שעלולים לגרום לכאבי גב או כתפיים, קושי בביצוע פעילות גופנית ולחץ בעת לבישת חזייה. אם את מרגישה שגודל החזה שלך משפיע לרעה על איכות חייך, וזה כולל גם את ההרגשה הכללית והבטחון העצמי, ניתוח מסוג זה, הנעשה אצל מנתח פלסטי מקצועי, על בסיס תיאום ציפיות ותוך התייחסות לכל הסיכונים, יכול לעשות פלאים!

למידע נוסף אודות ניתוח הקטנת חזה לחצו כאן.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully