וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם על רופא לעמוד לדין פלילי עקב מוות שנגרם ברשלנות?

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 11:22

אם אתם מתעניינים לגבי רשלנות רפואית, כנראה שנגרם לכם עוול כזה או אחר, אם באשמת הצוות הרפואי או לא. כך או כך, אתם תרצו שגורם כזה או אחר ייתן את המענה הראוי והמגיע לכם. האם המענה יכול להיות בצורה של גזר דין מאסר עבור צוות רפואי בגין רשלנות? המשיכו לקרוא

על פי החוק בישראל, בתי משפט אינם יכולים לקבוע באופן אוטומטי כל אחריות פלילית כזאת או אחרת על רופאים אשר נמצאו אשמים בגין ברשלנות רפואית. יתרה מכך, מכיוון שגוף האדם הוא מכונה ואורגניזם כל כך מורכבים, במקרים רבים יהיה מאוד קשה להוכיח רשלנות רפואית. רגע לפני מציאת עורך דין רשלנות רפואית והגשת כתב תביעה, מה חשוב לדעת?

עד כמה נפוצים מקרים של רשלנות רפואית?

באופן כללי, רשלנות רפואית היא מונח המתייחס להפרת סטנדרט הטיפול בפרקטיקה הרפואית. זהו מונח משפטי המתאר רשלנות מטעם רופאים, אחיות ורופאים אחרים, מה שקשה מאוד לקבוע עד כמה הוא נפוץ.
כנראה שכל עורך דין רשלנות רפואית שתשאלו אותו, יגיד לכם שהמקרה הזה של רשלנות רפואית הוא מקרה שקשה מאוד להוכיח בבית המשפט. כפועל יוצא מכך, מתועדים יחסית מעט מקרים של רשלנות רפואית, אבל זה לא אומר שהיא לא מתרחשת. יכול להיות שפשוט לא הוכיחו אותה, אבל ייתכן שהיא אכן התקיימה.

האם על רופא לעמוד לדין פלילי עקב מוות שנגרם ברשלנות?. canva,
האם על רופא לעמוד לדין פלילי עקב מוות שנגרם ברשלנות?/canva

באילו מקרים רשלנות רפואית יכולה להיחשב פלילית?

אם אתם מחפשים אחר עורך דין רשלנות רפואית, ייתכן שהעוולה שנגרמה לכם היא חריגה, מה שלא בהכרח יוביל להאשמה בגין דבר עבירה פלילית. במקרים חריגים עורכי דין יכולים להגיש כתב תביעה בגין רשלנות רפואית הנחשדת כדבר עבירה פלילית, למשל, מוות של מטופלים.

בואו ניקח דוגמה מהחיים האמיתיים שיכולה לקרות וכבר קרתה בעבר בארץ ובעולם. במהלך ניתוח בהרדמה מלאה יש צורך ברופא מרדים. במקרים רבים, רופאים עובדים שעות ארוכות ומוצאים את עצמם מאוד עייפים. בעבר כבר קרה שרופאים מרדימים נרדמו בעצמם על הכיסא במהלך ניתוח, מה שהוביל בתורו למוות של מטופלים. במקרים אלו, למשל, ייתכן אפילו שהרופא המרדים יקבל גזר דין של מאסר בפועל.

טיפים למציאת עורך דין רשלנות רפואית

אם אתם מחפשים ייעוץ משפטי לתיק שלכם, חשוב למצוא עורך דין בעל ניסיון בתחום. מעבר לכך שחשוב למצוא עו"ד רשלנות רפואית שמכיר מקרוב את התחום, חשוב למצוא את עורך הדין שמכיר את סוג הפציעה או העוולה שנגרמה לכם כתוצאה מהליך רפואי.

במהלך חיפושיכם אחרי עורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית, ודאו שיש לעורכי הדין מספיק ידע ומשאבים כדי לעזור לכם בתהליך. אם מדובר במשרד גדול מאוד (ישנם גם משרדים של 200-300 עורכי דין בארץ), כנראה שיהיו למשרד את הכישורים, הידע, הכלים והניסיון כדי לסייע לכם ולזכות אתכם בשיפוי המגיע לכם. אגב, ישנם גם משרדי בוטיק קטנים שנחשבים מאוד מוצלחים.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully