וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריכת דין פלילי - כל מה שצריך לדעת

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 11:29

עורך דין פלילי מתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בביצוע העבירות הפליליות השונות, שמשתרעות על פני מנעד נרחב במיוחד וכוללות בין השאר עבירות סמים, עבירות צווארון לבן, עבירות תקיפה, עבירות מרמה, עבירות מין, פשעי מחשב, עבירות רכוש ועוד ועוד

המשפט הפלילי הוא אחד הענפים המרכזיים בתחום המשפט ומטרתו היא הבטחת קיום הנורמות החברתיות הרצויות, וזאת באמצעות קביעת חוקים ועונשים על הפרת חוקים אלה. המדינה היא זו שמופקדת על אכיפת אותם חוקים והיא גם התובעת במשפטים כנגד מי שביצעו עבירות פליליות, גם אם הנפגעים הם אנשים או גופים פרטיים.

בהתאם, עורך דין פלילי מתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בביצוע העבירות הפליליות השונות, שמשתרעות על פני מנעד נרחב במיוחד וכוללות בין השאר עבירות סמים, עבירות צווארון לבן, עבירות תקיפה, עבירות מרמה, עבירות מין, פשעי מחשב, עבירות רכוש ועוד ועוד.

עריכת דין פלילי. canva,
עריכת דין פלילי/canva

עבירות רכוש

עבירות רכוש נחשבות לעבירות הכי פחות חמורות מבין כל העבירות הפליליות, שכן בדרך כלל לא מעורבת בהם פגיעה פיזית באדם אחר, אולם גם כך למי שמוצא את עצמו נחשד בביצוע עבירה שכזו - למשל, כניסה בלתי חוקית למבנה, גניבה וכו' - מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד פלילי מנוסה.

הסיבה העיקרית לכך היא שלנסיבות ישנן חשיבות רבה מבחינת סיכויי ההרשעה וכן מבחינת גזר הדין אם האדם אכן נמצא אשם. כך למשל ישנו הבדל בין גניבה מאדם פרטי לבין גניבה מהמדינה ע"י עובד ציבור, בין ביצוע עבירת רכוש תחת איומי אלימות לבין ביצוע אותה עבירה ללא איומי אלימות ואפילו ייתכן הבדל בין ביצוע התפרצות לדירה בשעת לילה לבין התפרצות לדירה באמצע היום.

עבירות נשק

עבירות נשק, ובפרט החזקתו שלא כדין וסחר לא חוקי בכלי נשק, הן עבירות חמורות במיוחד שכן הן מסכנות את ביטחון הציבור הרחב. בהתאם בתי המשפט ברוב המקרים מחמירים עם מי שנמצא אשם בכך וזאת על-מנת ליצור הרתעה של ממש.

יחד עם זאת גם במקרים אלה ניתן משקל לנסיבות שבהן בוצעה העבירה ולשיקולים נוספים הנוגעים לזהותו של מבצע העבירה (ובפרט אם לא מדובר במי ששייך לארגון פשיעה), וכמובן שישנם גם מקרים בהם החשוד כלל לא עבר על החוק - ובהתאם עו"ד פלילי מקצועי עשוי להיות ההבדל בין הרשעה לבין זיכוי ובין גזר דין חמור לבין גזר דין מתחשב.

שינוי עילת סגירת תיק
עו"ד פלילי לא רק מייצג חשודים במהלך חקירה במשטרה ובבתי המשפט השונים אלא גם מעניק שירותים חיוניים נוספים.

אחד מהם נקרא שינוי עילת סגירת תיק והוא רלוונטי במקרים שבהם נפתחה חקירה כנגד אדם בחשד שביצע עבירה פלילית ובסופו של דבר החליטה המשטרה שלא להגיש כתב אישום. ישנן 3 עילות לסגירת תיקי חקירה: חוסר עניין לציבור, חוסר ראיות וחוסר אשמה. באופן טבעי שתי העילות הראשונות עלולות ליצור בעיות עבור האדם שהחקירה נגדו נסגרה בהמשך הדרך, ועל כן נדרשים שירותיו של עורך דין פלילי על מנת שיוביל לשינוי העילה ל"חוסר אשמה".

דוגמה נוספת היא סיוע לאסירים להגיש בקשות שונות ועתירות במקרים שבהם קופחו זכויותיהם הבסיסיות.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully