וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לבטל את הפסילה המנהלית שקיבלתם?

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 11:39

רוצים לבטל את הפסילה המנהלית שקיבלתם? במאמר זה נסקור מהי פסילה מנהלית, מה התהליך החוקי של מתן פסילה וכיצד תוכלו לערער עליה ואולי אף לבטלה באמצעות עורך דין לענייני תעבורה

מהי פסילה מנהלית?

פסילה מנהלית היא סטטוס בו קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה פוסל רישיון נהיגה לנהג אשר על פי החשד ביצע עבירת תנועה חמורה וזאת עוד לפני כל העמדה לדין. ההיגיון העומד מאחורי מתן זכות זו למפקחי משטרה הוא שנהג אשר ביצע עבירות כאלו או השתתף בתאונת דרכים בה לכאורה הוא אשם הוא ככל הנראה מסוכן לציבור ויש להרחיקו מהכביש עוד לפני שמתקבלות הכרעות בבית המשפט.
קצין המשטרה כאמור רשאי לשלול את רישיונו של נהג במספר תרחישים על פי החוק:

פסילה מנהלית ל-30 יום - עבירות חמורות אך כאלו שלא נגרם נזק ברכוש או נזק פיזי לאף גורם, לדוגמה:
נהיגה בשכרות - נהיגה תחת השפעה משקאות אלכוהוליים או נהיגה תחת השפעת סמים
עקיפה - עקיפה מסוכנת תוך חציית קו הפרדה רצוף או לחילופין עקיפה בדרך שאינה פנויה
אין מתן זכות קדימה או אי עצירה בעצור (ב37)
נהיגה ברכב לא תקין אשר מסכנת את שאר משתמשי הדרך

פסילה מנהלית ל-60 יום - פסילה שניתנת לנהג אשר היה שותף לתאונת דרכים , במקרים בהם לא נגרמו אבדות בנפש.
במקרה זה, הסמכות היא של קצין המשטרה להחליט האם האשמה היא לכאורה על הנהג והאם על פי שיקול דעתו של הקצין יש לפסול לנהג את הרישיון.

פסילה מנהלית ל-90 יום - במידה וקצין משטרה מאמין שנהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית בה היו אבדות בנפש אשם באופן חלקי או מלא , הוא מחויב לשלול את רישיונו של הנהג ל90 יום .

רוצים לבטל את הפסילה המנהלית שקיבלתם. canva,
קצין משטרה פוסל רישיון נהיגה לנהג שנחשד שביצע עבירת תנועה חמורה/canva

שימוע לפני פסילה מנהלית

שוטר שאינו בדרגת קצין אינו יכול לקבוע על פסילה מנהלית בזירת התאונה או במקום בו נתפס הנהג. במקרה כזה, שוטר יכול לקחת את רישיון הנהיגה של הנהג, לתת לו אישור נהיגה זמני על מנת שיגיע לביתו ולזמן אותו לשימוע לא יאוחר משלושה ימים. במהלך השימוע, יוצגו לנאשם העבירות שביצע לכאורה ותינתן לו האפשרות להגיב על הדברים.

לפני ההכרעה יחליט הקצין האם לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג על בסיס גיליון ההרשעות הקודמות של הנהג.

איך לערער על פסילה מנהלית?

באפשרות נהג שהורשע לערער על תוצאות השימוע באמצעות הגשת הערר לבית המשפט לתעבורה השוכן במקום בו בוצעה העבירה. בית המשפט רשאי לשנות את החלטת קצין המשטרה, לקצר או לשנות אותה על פי ראות עיניו.

ליווי משפטי בתהליך הערעור
ליווי של עורך דין תעבורה במהלך הערעור על תוצאות השימוע יכול להיות קריטי להצלחת הערר. עורכי דין בתחום הם לרוב מנוסים ומקצועיים מאוד ויודעים כיצד לנהל תהליכים מסוג זה על בסיס הניסיון הרב ממקרים דומים שצברו לאורך השנים. מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין או במשרד אשר מתמחה בענייני תעבורה כדי להגדיל את הסיכויים שהבקשה שלכם אכן תתקבל ותוכלו לקצר או לבטל את הפסילה ולשכנע את בית המשפט בצדקתכם.

לסיכום
במידה ואתם מעוניינים לבטל פסילה מנהלית ולהגיש בקשת ערר על תוצאות השימוע, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולקבל את הייעוץ הטוב ביותר ממשרד מנוסה בתחום. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני קבלת כל החלטה בנושא.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully