וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת צריך יועץ עסקי?

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 11:47

האם אנחנו באמת צריכים יועץ עסקי ומלווה עסקי? האם לא טעינו שלא לקחנו לנו יועץ ומלווה עסקי טרם תקופת הקורונה?

לאנשים רבים יש עסק במדינת ישראל. לפעמים בעל העסק לא מצליח לנהל, או ליצור עסק מצליח. הסיבות לחוסר ההצלחה של עסקים רבים רבות ומרובות.

לעתים זה קשור בהשכלה עסקית, לעתים ביכולות אישיות, לעתים פשוט בתזמון ומזל. אך מעל לכל, יכול להיות שהסיבה להצלחה ממוקדת של העסק, היא דווקא היכולת הניהולית של בעליו, לבנות תוכנית עסקית ובכך לשפר לתרום לעסק שלך, לכוון למקומות נכונים ופוריים, להצלחת העסק וכל עובדיו.

כך שאפשר להגיד שזה חשוב במיוחד לדעת את הכיוון, את הדרך ואת היעד.

כמובן, חשוב להיות חכם בראש ובלב, לרצות את הדבר הנכון והטוב עבור עצמך ואנשים אחרים,ֶ כמו גם להציע פתרונות לגיטימיים לצרכים שאנשים מבקשים עזרה לגביהם.

איך אנחנו יודעים את הכיוון? את הדרך? את היעדים הנכונים של העסק שלנו? איך זה יכול לכוון אותנו להצלחה כלכלית, כמו גם להגשמה עסקית? ייתכן, שמה שבעצם העסק שלך צריך הוא יועץ עסקי טוב, שיכול לעזור.

האם באמת צריך יועץ עסקי. canva,
האם באמת צריך יועץ עסקי/canva

חשיבותו של יועץ עסקי

באמצעות שירותי ייעוץ עסקי מקצועיים ברמה גבוהה, ועם ניסיון של שנים בתחום העסקי, היועץ העסקי יכול לתרגם את החלום אל הפועל. בכך שהוא יודע, בין השאר, גם לתרגם חלומות, לתכניות פעולה.
לאחר שיש תכנית עסקית, היועץ העסקי יכול להמליץ על דרכי פעולה אפקטיביות להתקדמות ומיקוד בהגשמת התוכנית.

לאחר מכן, יועץ עסקי יכול לבדוק את התקדמות אנשי צוות בית העסק, בהגשמת התוכנית ובדבקותם לנתיב הנבחר.

חשיבותו של היועץ העסקי מתבטאת בכך שהוא מוכשר מתוקף השכלתו המקצועית, כמו גם ניסיונו האישי בבניית עסקים מוצלחים - בתרגום חלומות, לתכניות ממוקדות.

תכניות שניתן לגלות בהן את הסוד להצלחה אישית של העסק וכמובן עבור בעל העסק. סוד שמותאם אישית אליו, תכנית שנכונה לאותו בית עסק, רלוונטית לסך כישוריו ויכולותיו.

תוכנית עסקית, שמתבססת על הניסיון האישי וההבנה של אותו יועץ. לכן, באופן טבעי, חשוב שליועץ העסקי, תהיה המיומנות, הידע והניסיון בבניית עסקים מוצלחים - כדי שיידע לעזור לנו. אחרת, סודותיו ותוכניותיו יהיו חסר פשר, ומחוסרי-רלוונטיות.

ניתן כמובן לתשאל יועץ בשלב ההתדיינויות, לגבי הניסיון האישי שלו - כדי לוודא שאנחנו בוחרים בבעל המקצוע הנכון לנו ביותר, להובלה והכוונה בנתיב העסקי שבחרנו.

כמו גם ייטיב עימנו לבחור יועץ עסקי שמתמחה, ובעל ניסיון והבנה ברורה בתחום העסקי שאנחנו עוסקים בו באופן ספציפי. כך שחשיבותם של שירותי ייעוץ עסקי היא בכך שאנחנו מקבלים תכנון ברור ובהיר לעבר ההצלחה העסקית המותאמת לנו ביותר, בהתאם לערכים ולעקרונות האישיים שלנו כמו גם לרוח המשימה העסקית של כל עסק.

חשיבותו של ייעוץ עסקי מקדים במיוחד בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה אנחנו חווים שינויים רבים, שחלקם מגיעים מתוך פרוטוקולים והנחיות הנובעים מתוקף סמכותם הממשלתית של משרדי ממשלה שונים. לפתע על אנשים להיצמד לכאלה וכאלה הנחיות, או כך אומר החוק. ולכן גם העולם העסקי מושפע, שכן הוא מתבסס על אנשים וסך ההתנהגויות שהם מבטאים.

העולם העסקי יכול להיות מושפע מהתנהגות אנושית, שיכולה להיות מושפעת מהנחיות משרדי ממשלה - הנחיות, אשר נוטות לנוע לכאן ולכאן, בתקופת קורונה זאת. לכן, עסקים חכמים שרוצים לשגשג גם בכאוס זה, מסתגלים במהירות ומגיבים בו-ברגע, לגירוי החדש שמופיע בזירה העסקית והאנושית.
עסקים חכמים מביאים פתרונות יצירתיים, המותאמים אישית לצרכי הלקוחות, צרכים, אשר יכולים להשתנות כאשר המציאות החיצונית של אותם לקוחות פוגשת בהנחיות ממשלתיות חדשות, דוגמת איסורי יציאה כאלה ואחרים.

לא כולנו צריכים להקשיב למשרדי ממשלה, ויש אנשים שיתעדפו את החופש של העסק שלהם על פני הקשבה לסמכות חיצונית. בכל זאת, זה מביא תנועה מסוימת למרחב האנושי, שיכולה להשפיע על הצורה בה עסקים מתנהלים.

עסקים שלא מאפשרים לעצמם להגיב מתוך פחד וכאוס, אלא מתוך בחירה מודעת, אינטליגנטית ויצירתית - אלו אנשים שממשיכים לשרת את לקוחותיהם - הקיימים והחדשים, גם בתקופות כאוס, גם בתקופת הקורונה.

הדרך שבה אנשים יכולים לעשות זאת, יכולה להיות שונה ואחרת עבור כל אדם. כלי מסוים שיכול לתמוך בכך, הוא ייעוץ עסקי מקצועי, שכן, הייעוץ העסקי הוא אדם שמכיר את הזירה העסקית, שם עליה עין, מתבונן בה מפרספקטיבת יועץ ולא מתוך מבט מעורב רגשית ומאפשר לגבש תוכנית עבודה להמשך ההתנהלות של העסק.

יועצים עסקיים יכולים גם להתעניין בחידושים בעולם, מפרספקטיבה עסקית, כך שיועץ עסקי יכול להיות מודע לחידושים ופתרונות שבית עסק יכול להחיל, כדי לשגשג גם בתקופת כאוס והסתגלות חדשה.
תהליך הייעוץ העסקי, כאשר מבוסס על תוכנית עבודה סדורה, מבוססת נתונים מהווה גורם בעל חשיבות לבעל העסק.

בתקופת כאוס, אנשים יכולים לבחור האם להגיב מתוך פחד, או האם להגיב מתוך אהבה. כשאנשים מגיבים מתוך פחד, הנ"ל נמצאים במצב של תגובתיות, אינם נוכחים לרצונם האמיתי ולפעולות הנכונות שהם יכולים לקבל על עצמם.

כשאנחנו בוחרים להגיב מתוך אהבה, הם לוקחים את עצמם, יקיריהם והכלל בחשבון - ומקבלים את ההחלטה של עצמם מתוך מקום אינטליגנטי, שופע, אוהב, מכבד ומעריך את החיים - וזו החלטה שמהדהדת ניצחון והצלחה, בטרם התבצעה, פשוט כי הגיעה מן המקום הנכון.

יש אנשים שרוצים לבחור באהבה, שפע, והצלחה, גם כשהם לא יודעים איך להשתחרר, לצאת מן המצב התגובתי והמפחד.

לכן אותם אנשים יכולים לבחור להתייעץ עם יועצים עסקיים מבחוץ, שייתמכו אותם לראות את התמונה המלאה, הגבוהה והרחבה יותר ולוודא ששירותיו של יועץ עסקי יקדמו את העסק שלך והמהלך של הייעוץ העסקי יהיה יעיל.

יועץ עסקי הוא הפתרון לשגשוג בתקופות שכאלו. יועץ עסקי שבאמת מבין בעסקים, מבין ואוהב אנשים - יכול לתמוך אנשים לראות מעבר לפרספקטיבת הפחד, כך שהם מקבלים החלטות נכונות, אינטליגנטיות ושופעות יותר גם בזמני כאוס - כך שהתגובה שלהם למערבולות הרגשיות והאנושיות שיש בתקופת קורונה זו, מצטמצמת עד כך שהם נשארים נוכחים בעין הסערה ויכולים לקבל החלטות נכונות אסטרטגית ורוחנית.

האם ייעוץ עסקי הוא בראש סדר העדיפויות?

כשזה מגיע לניהול העסק שלנו, זה מגיע לניהול התקציב העסקי שלנו. במה נשקיע בו? הרי אפשר שנרצה לקבל סוג מסוים של עזרה. עזרה משפטית, עזרה מכירתית, שיווקית, תעשייתית וכן הלאה שירותים שהעסק שלנו יכול להיעזר בהם בזמן זה או אחר. עבור כל אחד מהשירותים הללו, אפשר לקבל סוג מסוים של ייעוץ.

האם פשוט ניקח ייעוץ עבור כל מה שאנחנו רוצים ללמוד ולשפר בבית העסק שלנו? כן, זה בהחלט מומלץ - אם זו ההחלטה הנכונה והרלוונטית לנו ביותר.

כשאנחנו מנהלים עסק, יש דברים שאנחנו באופן טבעי רוצים ליישם בו - מחלקה משפטית, מכירתית, שיווקית, שירותית וכו' - כן, דברים שעסק "צריך" אולי גם נרצה לעבור תהליך ייעוץ, כדי לדעת לבנות את המחלקות ושאר הדברים הללו - טוב יותר.

זה בסדר גמור, לגיטימי ומתבקש כשאנחנו רוצים לבנות את עסק חלומותינו, האידיאלי לנו, לערכינו ולצרכינו. יחד עם זה, איך מתעדפים? איך מחליטים מה חשוב יותר או פחות? בעיקר כשאנחנו רוצים להשקיע רק סכום מסוים של כסף, רק בסוג מסוים של ייעוץ/

איך בוחרים? מה יותר חשוב?

התשובה לזה אינה כללית, אלא מותאמת לכל אחד. מורכבת, ועם זאת פשוטה. התשובה לשאלת התעדוף הייעוצי, מורכבת - כיוון שהיא מורכבת מכמה גורמים, להשלמתה. כלומר, אחד מהם יכול להיות לדוגמה - מה נכון לי? מה העסק שלי צריך ומבקש ממני עכשיו? במה נכון לי להתמקד?
אם יש לי כבר עסק, יש לי כבר תשתית משפטית, כמו גם עניינים בסיסיים אחרים - לאן אני לוקח את זה מפה? ואם אין לי תשתיות בסיסיות, לאן אני לוקח את זה מפה?

צריך להתחיל איפשהו, כשרוצים לצאת לדרך. איך ואיפה מתחילים? במפה, בתכנית. ואם ייעוץ עסקי יכול לספק לנו מפה ותכנית כזאת, ייתכן שאפשר להעניק לייעוץ עסקי את העדיפות שלו, על פני שאר הייעוצים - וייתכן שלא. על כל פנים, זו בחירה אישית של כל אדם לעצמו, ואין להתערב בכך. כולנו מקבלים את הבחירות שלנו באופן אינטליגנטי, עניין, שיועץ עסקי נבון בכל מקרה מכוון אליו ותומך בו.

האם זה הזמן לקבל ייעוץ עסקי?

האם זה הזמן לקבל ייעוץ עסקי ולהתייעץ עם יועץ עסקי? דווקא בזמן תקופת הקורונה? כשהכל בכאוס?
ובכן, תלוי - האם יש לך בית עסק? האם יש לך רצון לקדם ולפתח את בית העסק שלך? האם זה מרגיש שייעוץ יכול לעזור לעסק שלך לשגשג בתקופה זו? אם זה מרגיש כמו הבחירה הנכונה?


אם התשובה לכל השאלות האלו היא כן, ויש קריאה פנימית ללכת ולקבל ייעוץ עסקי - אז סביר מאוד להניח שהתשובה היא חיובית.

על כל פנים, כשמקשיבים להדרכה הפנימית, מגיעים למקומות הנכונים. כשמקשיבים לקול הפנימי, קל יותר להקשיב לקול החיצוני - זה של היועץ העסקי ושל הייעוץ העסקי שמטרתו לקדם את העסק, וללכת למקומות נכונים חדשים - כל עוד נכון לנו להתקדם אליהם, וזה בהרמוניה עם הערכים הפנימיים של החברה.

האם זה הזמן לקבל ייעוץ עסקי? זה תמיד הזמן לקבל הדרכה, כל עוד היא נבונה, אינטליגנטית ומחוברת לחכמה אמיתית.
בהצלחה.

לייעוץ עסקי מקצועי לעסק שלך עם דורון עמית - יועץ עסקי להצלחה והובלת עסקים
התקשרו: יש לנו מה להציע לכם 077-2014553
כנסו לדף הראשי ותמצאו מאמרים והמלצות עבורכם
כתבו לנו - doron@doronamit.co.il

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully