וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי רשלנות רפואית נהיית לפלילית?

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 12:05

ההבדל בין רשלנות רפואית לבין רשלנות פלילית הוא לא הבדל גדול. אך כדי שתוכלו לעשות את הבחירות הנכונות יהיה עליכם לעבור על כל השלבים המופיעים במאמר הזה

רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מעבודה לא נכונה של הרופא שמטפל בכם. כאשר אתם מגיעים לטיפול רפואי במרבית המקרים תסמכו על הרופא בעיניים עצומות. עם זאת הרופא עלול שלא לספק את הסחורה, ולא להביא אתכם למקום שבו תרצו להיות. במקרה שבו נגרמה החמרה במצב מדובר על רשלנות רפואית.

למרות זאת לא כל רשלנות רפואית תהיה פלילית, הרי יש הבדל בין שני הדברים האלה. כן תוכלו לתבוע את הרופא על מנת לקבל פיצוי הולם, אך לא בהקשר של עניין פלילי. באיזה שלב הופכת רשלנות רפואית לפלילית? זוהי שאלה שחובה עליכם להכיר את התשובה עליה.

מתי רשלנות רפואית נהיית לפלילית. canva,
מתי רשלנות רפואית נהיית לפלילית/canva

מתי רשלנות רפואית הופכת לרשלנות פלילית?

כל עוד הרשלנות הרפואית נעשית במזיד כדי לפגוע במטופל מדובר על רשלנות פלילית. מרבית המקרים של רשלנות רפואית יהיו מקרים שבהם הרופא עושה את הפעולות בתום לב. מה שאומר שהוא אחראי על התוצאה, אך לא מדובר על משהו שגובל בתחום הפלילי. אם ישנו חשד שהרופא עשה את הפעולות במטרה לפגוע זה כבר עניין אחר לגמרי. כמובן שבמקרה כזה ההתייחסות לכל המצב תהיה התייחסות שונה בתכלית.

איך תוכלו לדעת כיצד הכי כדאי לפעול?

ההבדל בין רשלנות רפואית לבין רשלנות פלילית הוא לא הבדל גדול. אך כדי שתוכלו לעשות את הבחירות הנכונות יהיה עליכם לפנות לאיש מקצוע מנוסה. אנו מציעים לכם להתייעץ עם עורך דין שמומחה בתחום הרשלנות הרפואית. הוא יסביר לכם בדיוק מה תוכלו לעשות בהתאם לממצאים השונים שנמצאים בידיכם. על סמך הממצאים יהיה אפשר לקבוע את הדרך הנכונה לפעול לפיה. למדריך על רשלנות רפואית רופא שיניים לחצו כאן כדי שתוכלו לקבל עוד קצת מידע על התחום.

מהי הענישה בגין רשלנות רפואית רגילה?

במקרה של רשלנות רפואית רגילה שנעשתה בחוסר מקצועית יידרש הרופא ברוב המקרים לשלם פיצויים. המטרה תהיה לגרום לרופא להבין את חומר המצב, אך בו בזמן להבין את הנסיבות השונות. מצד שני המטופל יקבל את הפיצוי הנדרש כדי שהוא יוכל להחזיר את המצב לקדמותו. יחד עם עורך דין מנוסה במקרה של רשלנות רפואית תוכלו לדרוש בדיוק את מה שמגיע לכם. גובה הפיצויים משתנה בהתאם לחומרת המקרה, ובהתאם לפעולות העתידיות שנדרש לבצע.

מהי הענישה במקרה של רשלנות רפואית פלילית?

חשוב שתבינו כי רשלנות רפואית פלילית זה סיפור אחר ממה שאתם מכירים או מודעים אליו. כל משפט פלילי יכול להסתיים במאסר בפועל או במסר על תנאי. כך שאם הרופא ביצע עבירה פלילית יהיה עליו לקחת בחשבון כי זה יכול להיגמר אחרת ממה שהוא דמיין לעצמו. בו בזמן גם במקרה כזה פוסקים פיצויים לטובת הנפגע. כך הרופא ישלם את התשלום שאותו הוא נדרש לשלם, והמטופל שנפגע ינסה לשקם את חייו.

להתייעצות עם עורכת דין לענייני רשלנות רפואית אנו ממליצים על עורכת דין ד"ר אהובה טיכו, עורכת הדין המובילה בישראל לענייני רשלנות. בקרו באתר.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully