וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי מזרונים משתן - מה חשוב שתדעו

מוגש מטעם דיגיטאץ'

2.10.2022 / 12:12

בין אם מדובר בכתם שתן של התינוק שלכם, או של הכלב שלכם - זה אף פעם לא נעים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לנקות מזרון משתן - כולל 6 צעדים פשוטים לניקוי לבד בבית

כתמי שתן במזרונים נפוצים בבתים בהם מתגוררים בעיקר ילדים וחיות מחמד. הסרת כתמי שתן ממזרון יכולה להראות כמו משימה קשה, אך אל תדאגו! זהו תהליך פשוט מאוד. ראשית עליכם לדעת כי החלק החשוב ביותר הוא ככל שתנקו את זה מהר יותר, ככה ההשלכות יהיו פחות חמורות.

מכירים את זה שהתינוק מתגנב בלילה :) בהסרת כתמי שתן אנחנו מנקים גם את החיידקים ומבצעים חיטוי מלא למזרון.

הסרת כתמי שתן ממזרון

בין אם מדובר בכתם שתן של התינוק שלכם, או של הכלב שלכם - זה אף פעם לא נעים. כשמטפלים בכתם שתן חשוב לדעת שמטפלים בכתם שמדיף גם ריח מאוד רע, שעלול להישאר לתקופה ארוכה, שלא כמו כתמים אחרים שלא מדיפים ריחות. חשוב לבצע ניסוי על חלק קטן, לפני שאתם מנקים את המזרון כולו.

אם מדובר בכתם טרי, וודאו כי אתם מייבשים היטב את המזרון באמצעות נייר סופג או מגבת לפני תחילת העבודה. לאחר הייבוש, תשרו את האזור המוכתם בחומץ למשך 20 דקות, ואז ייבשו היטב שוב.

לפתרון הניקוי תצטרכו למלא בקבוק ריסוס ריק במי חמצן, שלוש כפות של אבקת סודה לשתייה, וחצי כפית סבון כלים. בנוסף לכל אלו, לטיפול בריח השתן תוכלו להוסיף שתי טיפות של שמן אתרי לבנדר.
באמצעות בקבוק הריסוס, תרססו היטב את המשטח הנגוע, ותשרו שוב למשך של בין 15 ל-30 דק, תלוי בגיל הכתם. לאחר מכן תייבשו אותו שוב. לאחר הייבוש האחרון, תשאבו היטב את המזרון באמצעות שואב אבק. במידה והכתם עדיין נשאר, ייתכן שהוא חדר עמוק מדי ותצטרכו ניקוי מזרונים מקצועי ומעמיק יותר.

ניקוי מזרונים משתן. canva,
ניקוי מזרונים משתן/canva

ניקוי מזרון משתן - 6 צעדים פשוטים לניקוי לבד בבית

במה עליי להצטייד לפני הניקוי?
עליכם להיות מצוידים מבעוד מועד במטליות לניקוי, מסיר כתמים אורגני או חומר ניקוי אחר, אבקת עמילן תירס, מייבש שיער, דלי ומים.

הצעד הראשון - רענון הכתם
אנחנו לא יודעים האם מדובר בכתם טרי או כתם ישן, ולכן חשוב להעיר את הכתם לחיים במידה והתייבש. זאת תעשו באמצעות שפיכת מעט מים על הכתם.

הצעד השני - ספיגת הנוזלים
כעת עליכם לספוג את הנוזל באמצעות נייר סופג או מטלית, ולטפוח בעדינות מעל הכתם. הניחו למטלית לספוח כמה שיותר שמן ונוזל עד להסרת כל הנוזלים הנוספים.

הצעד השלישי- ספיגת העמילן
לאחר שהסרתם את כל מה שניתן, ייבשו את הכתם באמצעות אבקת העמילן שהכנתם מראש. העמילן מסייע בהסרה נוספת של השמן שנותר, ומשחרר את סיבי הבד. את העמילן יש להבריש בעדינות על הכתם באמצעות מברשת קטנה, ולאחר מכן תנו לחומר לנוח על הכתם למשך של שעה.

הצעד החמישי - שלב חומר הניקוי
בשלב הזה אתם יכולים לעשות שימוש בחומר הניקוי שלכם, אנחנו ממליצים תמיד על חומר ניקוי אורגני ללא כימיקלים לשמירה על הבריאות שלכם. במידה ואין לכם, אתם יכולים לשפשף את הכתם באמצעות סבון נוזלי ללא חומרים כימיים, בשילוב של מים להסרה נוספת של שאריות הכתם.

הצעד השישי - סחיטה וייבוש
בשלב האחרון, עליכם לנסות ולסחוט את הנוזלים באמצעות לחיצה בחוזקה של שני צדי המזרון באזור הכתם. חזרו על הפעולה שוב ושוב עד שאין יותר מה לסחוט. לאחר מכן עליכם להתחיל בהליך הייבוש אותו תוכלו לבצע באמצעות מייבש שיער ביתי, או שאתם יכולים להניח את המזרון בשמש ולתת לו להתייבש.

לחברת ניקוי ספות מקצועית אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully