וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים - כל מה שחשוב לדעת

מוגש מטעם דיגיטאץ'

3.10.2022 / 8:29

לעיתים קרובות עסקים קטנים פונים לקבלת שירותי ייעוץ וליווי לעסקים קטנים, ובמאמר זה נרחיב מעט אודות שירות זה.

כל בעל עסק יודע שההבדל בין הצלחה לכישלון עשוי להיות מוכרע על ידי קוצו של יו"ד. כל פרט קטן וכל פעולה עשויים להיות קריטיים, ולהשפיע עמוקות על עתידו של העסק. במצב זה, אין מקום לטעויות ויש לפעול בחוכמה ובזהירות בכל החלטה. לעיתים קרובות עסקים קטנים פונים לקבלת שירותי ייעוץ וליווי לעסקים קטנים, ובמאמר זה נרחיב מעט אודות שירות זה.

מדוע חשוב לעסקים קטנים להיעזר ביועץ עסקי?

ניסיון ומקצועיות

חברות ועסקים קטנים מאופיינים במספר אנשים מצומצם, לעיתים אחד או שניים. במצב זה, כל עובד אחראי על תחומים רבים, ולעיתים קרובות הפריסה הרחבה פוגעת ביכולת העובד להתמחות בתחומו בצורה טובה, ויעילותו נפגעת. לשם המחשה, עסקים גדולים מחזיקים במחלקה שלמה של גיוס עובדים, מחלקת תקשוב, מחלקת מכירות וכדו'. עסקים קטנים הפועלים בכוח אדם מצומצם נדרשים להתמצא בכל התחומים הללו, ללא הפריבילגיה של החברות הגדולות להחזיק מומחים בכל תחום.

הרחבת המבט

אנשים המנהלים עסקים קטנים עשויים להישאב לתוך שגרת היום יום, ולהתקשות להרים את המבט ולהשקיף על העסק בצורה רחבה. בניית תוכנית רב שנתית או ביצוע שינויים בצורת הארגון עשויים להיות קשים עבור האנשים המצויים בתוך העסק. הזמנת יועץ עסקי מומלץ, המתמחה במתן ליווי לעסקים קטנים, מאפשרת נקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית, ועשויה להעלות נקודות שיפור וייעול במגוון דרכים.

ידע ניהולי ועסקי

לעיתים קרובות אנשים המועסקים בחברות קטנות הינם אנשים אשר למדו את העבודה באופן עצמאי, באמצעות ניסוי וטעייה. כמובן שמצב זה טומן בחובו יתרונות, אולם הוא עשוי גם להיות בעייתי. קבלת ייעוץ וליווי לעסקים קטנים מאפשרים לאנשים מנוסים אשר הוכשרו לכך להכניס שיפורים ודרכי התייעלות לעסק הקיים.

ייעוץ עסקי. canva,
ייעוץ עסקי/canva

אם כל יועץ עסקי יתאים גם לקידום עסק קטן שמעוניין לצמוח?
מקובל לחלק את הייעוץ לעסקים קטנים לשלושה סוגים - ייעוץ מקדים, ייעוץ לעסק צעיר וייעוץ לעסק בוגר.
* ייעוץ מקדים - אנשים רבים פונים לקבלת שרותי ייעוץ עוד לפני הקמת העסק, על מנת לבדוק האם קיימת היתכנות עסקית. במצב זה, תפקידו של היועץ לעסקים קטנים הינו לברר למשל האם יש שוק לשירות או למוצר שהעסק מציע, האם קיימות מקבילות עסקיות, מהו המבנה האידיאלי לעסק מסוג זה, מהו התמחור האידיאלי עבור שירות או מוצר זה וכדו'.

* ייעוץ לעסק צעיר - עסקים צעירים מתאפיינים בגמישות מחשבתית ובפתיחות גבוהה לשינויים. במקרים אלה, היועץ לעסקים קטנים יכול לסייע לבעל העסק בחידוד השירות אותו עליו לספק, או בהצגת דרכים חדשות לייעול העסק.
* ייעוץ לעסק בוגר - עסקים בוגרים הינם מקובעים ומבוססים יותר מעסקים צעירים, לטוב ולרע. במקרים אלה, תפקידו של היועץ הינו שיפור וייעול המערכת באמצעות שמירה על השלד הקיים עד כמה שניתן, תוך הכנסת שינויים ושיפורים אשר אינם פוגעים במערכת הקיימת. עסקים בוגרים מחזיקים בבסיס יציב יותר, כך שהם יכולים לקחת על עצמם סיכונים גדולים יותר.

מחלוקה זו עולה ששירותי הייעוץ חייבים להיות מותאמים לסוג הייעוץ המבוקש. בנוסף, ישנה חשיבות לתחום העסק - יועץ עסקי למסעדות למשל חייב להתמצא בתחום המסעדנות והמזון, ואילו יועץ עסקי למלונות חייב להכיר את עולם התיירות והמלונאות ברמה גבוהה. קבלת שירותי ייעוץ שאינם מתאימים עשויה להיות לא אפקטיבית ואף לפגוע בעסק.

דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים

דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. דיגיטאץ', עיבוד תמונה
דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים/עיבוד תמונה, דיגיטאץ'
דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. דיגיטאץ', עיבוד תמונה
דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים/עיבוד תמונה, דיגיטאץ'
דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. דיגיטאץ', עיבוד תמונה
דוגמאות לשירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים/עיבוד תמונה, דיגיטאץ'

ארבעה טיפים קטנים שיעזרו לעסק שלכם לצמוח למעלה

1. בניית תוכנית עסקית
בין אם מדובר בעסק בהקמה, ובין אם מדובר בעסק ותיק - חשוב מאד לדעת מהן השאיפות ולאן העסק מתקדם. תוכנית עסקית מאפשרת למנהל העסק, ולכלל העובדים, לדעת את המטרה אליה הם שואפים, ולפעול בהתאם. בניית תוכנית תוך כדי תנועה הינה מסורבלת ועל פי רוב היא אינה מצליחה להיות אפקטיבית.

2. שיווק ופרסום
לעיתים נדירות בלבד לקוחות מגיעים מיוזמתם לקבלת שירות. הבאת לקוחות דורשת פעולות של שיווק ופרסום, תהליך העשוי לקחת זמן. הבנה מלאה של נקודה זו תאפשר תכנון כלכלי ראשוני לשנים הראשונות של העסק, ותמנע תסכולים בתחילת הדרך. חשוב להבין שהוצאות הפרסום על פי רוב מכסות את עצמן במהירות ומגדילות את הכנסות העסק, כך שבתמונה הכוללת הן אינן הוצאות כלל. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים מאפשר כניסה לעולם זה והרחבת הפעילות וההכנסות של העסק.

3. יצירת סביבת עבודה נעימה
עסקים רבים מתבססים על היצירתיות והמוטיבציה של העובדים. בכדי לעודד את העובדים לתת מעבר לדרישות הבסיסיות, על העסק ליצור אווירה נעימה ולהעניק תחושה משפחתית וחברית כלפי העובדים. יצירת אטמוספירה בה העובדים מרגישים רצויים תורמת לעלייה בתפוקת העובדים ולהגדלת ההכנסות של העסק.

4. לשדר מקצוע
היחס של בעל העסק לעצמו מתבטא כלפי חוץ במידה רבה, והלקוחות קולטים את השדר ופועלים בהתאם. בעל עסק המתייחס לעצמו ברצינות, מציב לעצמו סטנדרטים מקצועיים איכותיים ומציג את עצמו בתור אוטוריטה מקצועית יזכה ללקוחות רבים יותר מעסק המשדר חובבנות ואילתור.

סיכום
לסיכום, ייעוץ וליווי לעסקים קטנים מסייע לשיפור ההכנסות, ומאפשר צמיחה ושגשוג של העסק במגוון דרכים. ההוצאות עבור שירותי הייעוץ והליווי מכסות את עצמן במהירות, ומבטיחות הצלחה והתייעלות של בית העסק.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully