וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודית שניידר, בעלת סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים

מוגש מטעם weshow

6.10.2022 / 16:07

גלו איך יהודית שניידר, בעלת סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, מיישמת את עקרונות המחול במסגרת כל פרויקט אדריכלי ורותמת את האומנות לבניית אמון ופתיחת ערוצי תקשורת עם הלקוח

כמו כוריאוגרף שיוצר את התנועה במסגרת החלל שעומד לרשותו, כך יהודית שניידר ניגשת לפרויקטים חדשים. תנו לה מגרש, פתחו את הלב וספרו לה על מה שאתם רואים בעיני רוחכם, מהתשוקות והמאווים שלכם היא תבנה לכם עולם, כזה שגם בחלומות שלכם לא העזתם להגות, כי כמו שרקדן מכניס את הנשמה שלו לתוך התנועה, כך יהודית מתמסרת כל כולה ליצירה.

כאמנית היא מצליחה לשלב את כל אהבותיה בתחום האדריכלות, אך לא לצורך הסיפוק האישי שלה. יהודית רתמה את עולם הציור ופרספקטיבות ידניות לעשייתה. כבר בשלב הראשוני, לאחר ההיכרות עם הלקוח, איתור הצרכים שלו והיכרות עם תנאי השטח ומגבלותיו, היא מכינה סקיצה ידנית מפורטת לפרטי פרטים, דרכה הלקוח יכול להיחשף בצורה וויזואלית למה שעתיד להיות בית חלומותיו, העסק שעליו חלם או כל פרויקט אדריכלי אחר. יהודית: הסקיצה הראשונית היא כלי נהדר, שמאפשר לי לפתוח ערוצי תקשורת התחלתית עם הלקוח. כשהוא רואה את החלום שלו בעיניים רוקם עור וגידים ועובר מהדמיון אל תוכנית העבודה, הוא נפתח, מתקשר את החלומות שלו באופן ברור ומדויק, ואנחנו יכולים לעבוד יחד ברזולוציות קטנות עד לפרטי פרטים. אנשים מאוד מתחברים לסקיצה, וזה מאפשר לי לקבל מהם אמון. עבור הלקוח זה תחושת ביטחון שאין לה מחיר, במיוחד בתהליך מסוג זה".

כדי להמחיש את האופן בו הריקוד והאדריכלות נפגשים במלאכתה של יהודית שניידר צפו בסרטון

יהודית שניידר/יח"צ

ספרי לי עוד על האופן שבו את יוצקת לתוך עולם האדריכלות אלמנטים מתוך עולם הריקוד

יהודית: "אדריכלות ומחול חולקים שפה משותפת, הנוגעת בגוף, צורה, חלל ותנועה. שניהם מתבססים על מרקם, צבע וקצב, שניהם מניפולציות מוצקות שיוצרים בחלל, בין אם באמצעות הגוף או באמצעות חומרי גלם כמו מישורים ובמסגרת שניהם האמן מגדיר ותוחם את החלל או פורץ את גבולותיו.

"אפשר לומר, שהריקוד ממסגר את הארכיטקטורה - מכוון את עינו של המתבונן להבחין כיצד נתפסת הצורה כשהיא ממוקמת בצורה כזו או אחרת ולצד אלמנטים וצורות נוספים. בסופו של דבר, אני חותרת להשיג הרמוניה של צורות שממקסמות את המגרש".

איך הצופה חווה את שני העולמות האלו במקביל?

"האדם שצופה בריקוד לא עושה את העבודה הפיזית בעצמו, אבל הוא חווה את הקצב, כאילו היה בתוך גופו. באופן דומה ניתן לחוות אדריכלות, כאשר דרך המיצב מובאת תשומת הלב לקו ולקימורים של הסביבה הפיזית והמתבונן חווה את המבנה עם אותה תחושת תנועה שהוא מקבל כשהוא צופה בריקוד. המטרה היא ליצור עבודה חיה בתוך המסגרת החזותית של העין, לא רק בתוך גופו של הרקדן".

ליצור חלל לרקוד בו

העבודה של יהודית מציעה לא רק את היחסים היצירתיים, המבוססים על ביצועים אדריכליים. כרקדנית, היא עובדת גם עם נרטיב פיזי. יהודית: "ההנחה היא, שלא רק מבנים מכילים זיכרונות וחוויות של מי שחי בתוכם וסביבם, לתוואי השטח והסביבה בה נמצא המבנה האדריכלי יש נרטיב פיזי משלהם, שהוא חלק בלתי נפרד מהמבנה והעיצוב של האתר עצמו. אני משתמשת בידע שיש לי על הגוף כדי ליצור חללים המעוצבים עם הריקוד בתוכם. היצירות הללו הן מבחינתי 'חלל לרקוד בו', שקורא לאור וצל, מרקם ותזמון ליצור חלל שהריקוד מתחולל בו ומאפשר לכל מבקריו וצופיו להתנסות בו בעצמם - להרגיש את הקצב כאילו היה בגופם".


המשרד בראשותה של יהודית שניידר מתמחה בתכנון וילות יוקרה, תוספות בנייה למבנים קיימים, עיצוב פנים לווילות, משרדים ועסקים.

תהליך מתחילתו, כולל תיכנון ראשוני, הגשת התוכניות, ליווי מתחילת הבנייה דרך כל שלבי הפרויקט ועד לסיומו, כולל עיצוב הפנים והלבשת המבנה.

לאתר החברה >>> https://www.schneider-arch.co.il
לעמוד האינסטגרם >>>
לעמוד הפייסבוק >>>


הכתבה בוצעה ע"י חברת weshow:
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully