וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לתחזק נכון את הרכב שלכם - שלא יראה מוסך

מוגש מטעם צוות המומחים

27.10.2022 / 16:53

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בבואכם לתחזק את הרכב, והנה כמה מהם לפניכם

כשזה מגיע לתחזוקת הרכב שלכם, אתם צריכים להיות זהירים מאוד. זה לא רק עניין של שמירת מנוע המכונית שלכם במצב טוב, אלא גם על הקפדה על טיפולים שוטפים, תשומת לב לתקלות קטנות ועוד. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בבואכם לתחזק את הרכב, והנה כמה מהם לפניכם.

בעידן המודרני של היום שבו הניידות כל כך מהותית לרוב האנשים, הרכב הוא חלק חשוב מחייכם. האוטו יכול לעזור לכם להגיע לעבודה, לבית הספר ולמקומות אחרים, והוא בדרך כלל ישרת אתכם נאמנות. אבל עם זאת, יש לתחזק אותו כראוי כדי שיישאר במצב טוב. רגע לפני שרוכשים מצבר מומלץ לרכב או כל חלק מסוג אחר, קבלו מאיתנו את המדריך הבא לתחזוקת רכבים. בואו נתחיל עם טיפולים שוטפים, מה שנקרא גם טיפול 10,000.

תחזוק הרכב. canva,
חשוב להגיע למוסך עבור טיפול 10,000/canva

הקפדה על טיפול 10,000
טיפול תקופתי 10,000 לרכב פרטי כולל החלפת שמן, אבל לא רק. מעבר לכך, יש לבצע גם בדיקה של צמיגים וברקסים (לרבות רפידות ודסקיות בלם). כמו כן, חשוב לבצע שברכב יש מצבר מומלץ לרכב ושאר חלקי רכב חשובים.

בתוך כך, טיפול 10,000 גם יכלול החלפת פילטר אוויר ופילטר שמן, כמו גם החלפה של נוזל הקירור ברדיאטור. ייתכן שחלק מהאנשים לא ידעו כיצד לבצע את המשימות הללו בעצמם או שלא יהיה להם זמן, ולכן חשוב להגיע למוסך עבור טיפול 10,000.

אילו טיפולים ותחזוקה אפשר לבצע לבד?
קחו בחשבון שהחלפת בלמים חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע, כדי לא להיות חשופים לתקלה בברקסים, חלילה. וככה מקפידים על תחזוקת רכב פרטי מכל סוג שהוא, נותנים לאנשי המקצוע במוסך לעשות את שלהם בכל 10,000 ק"מ.

מבחינת תחזוקת רכב שאפשר לבצע לבד, תמיד אפשר להחליף לבד מצבר מומלץ לרכב, אפשר להחליף פילטר אוויר די בקלות, לנקות את המצבר מקורוזיה ועוד. כמו כן, את הצמיגים תמיד תוכלו לבדוק על ידי בדיקה חזותית. תסתכלו ותראו עד כמה הם שחוקים (בדקו גם את התאריך שמוטבע עליהם).

כמה טיפים כללים לתחזוקת רכבים פרטיים ורכבי SUV
בין אם יש לכם רכב פרטי או רכב SUV 4X4, קחו בחשבון שהתחזוקה משתנה מרכב לרכב. למשל, במהלך טיפול תקופתי, רכב 4X4 יצריך החלפת שמנים בשני הסרנים - הקדמי והאחורי. מנגד, רכב פרטי עם הנעה קדמית לא בהכרח יצריך מלכתחילה החלפת שמנים בסרנים.
וטיפ נוסף מאיתנו, תמיד תקפידו להקשיב לרכב שלכם. אם אתם מתחילים למשל לשמוע רעשים מההגה, מהברקסים, מהציריות או מכל אזור אחר ברכב, תבדקו מה הבעיה בדיוק. חשוב להבין, הרכב מורכב מהמון חלקים אשר עובדים בקורלציה האחד עם השני. וכאשר חלק אחד לא תקין, הוא עלול להוביל לתקלות בחלקים אחרים במנוע או באזור אחר ברכב

מוגש מטעם צוות המומחים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully