וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לטפל ברכב בעצמכם? יש מספר דברים שחשוב לדעת

מוגש מטעם צוות המומחים

27.10.2022 / 17:03

אחזקת רכב פרטי היא אחריות גדולה. זה דורש זמן ומאמץ, אבל זה יכול להיות מתגמל ואפילו כיפי. השאלה היא: האם אתם רוצים לטפל ברכב בעצמכם או שאתם רוצים מוסך שיעשה זאת עבורכם?

הרבה אנשים נוטים לטפל במכוניות שלהם בעצמם, אבל יש כמה דברים שהם צריכים עזרה בהם. לדוגמה, אם צריך עזרה בהחלפת השמן או בביצוע משימות תחזוקה אחרות, עדיף להגיע למוסך של הרכב שלכם. מה עוד חשוב לדעת בנושא?

אחזקת רכב פרטי היא אחריות גדולה. זה דורש זמן ומאמץ, אבל זה יכול להיות מתגמל ואפילו כיפי. השאלה היא: האם אתם רוצים לטפל ברכב בעצמכם או שאתם רוצים מוסך שיעשה זאת עבורכם? בתוך כך, ישנם מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים האם תטפלו ברכב הפרטי שלכם בעצמכם או לא. הנה כמה עצות מועילות לפניכם.

תחזוק הרכב. canva,
ישנן כמה וכמה משימות שונות שבהחלט ניתן לבצע ברכב/canva

מה כולל טיפול רכב תקופתי?
תחזוקה תקופתית לרכב פרטי כוללת דברים כמו החלפת שמן, בדיקת צמיגים ובדיקה של מפלס השמן, בדיקת פילטר האוויר, נוזל הקירור של הרדיאטור ועוד. חשוב לעשות זאת מדי כמה זמן כדי לשמור על תקינות המכונית שלכם, אבל גם חשוב להבין מתי הרכב חייב להגיע למוסך.

בארץ, טיפול תקופתי לרכב נקרא טיפול 10,000, ויש סיבה לכך שהוא קיים. ישנן משימות פשוטות כמו החלפת מצבר לרכב, וישנן משימות מסוימות אשר מצריכות אנשי מקצוע וכלים מאוד מוגדרים ומסוימים. האם לטפל ברכב לבד או במוסך? תלוי בעיקר בכישורי והיכולות הטכניות-מכאניות שלכם בד"כ.

למה לא להחליף פלאגים לבד ברכב?
אילו משימות יצריכו אנשי מקצוע? למשל, החלפת מצתים (פלאגים) מצריכה מפתח פלגים מיוחד שמשחרר את המצתים מהבוכנה בלי לשבור אותם. חשוב לדעת, הפלאגים עדינים מאוד והם יכולים להתברג החוצה לא נכון ואז להישבר.

במקרים אלו, יעלה לכם לא מעט כסף לשחרר את החלק השבור מהבוכנה, ואחר כך תצטרכו גם לחרוש מחדש את ההברגה של המצת השבור. אז אם מדברים על תחזוקת רכבים, חשוב להבין שיש משימות מסוימות שלא מומלץ לבצע לבד. בנוסף להחלפת פלאגים, גם לא מומלץ להחליף בלמים בעצמכם ברכב שלכם.

משימות שבהחלט אפשר לבצע לבד ברכב
ישנן כמה וכמה משימות שונות שבהחלט ניתן לבצע ברכב, כמו החלפת מצבר לרכב בכמה דקות. ראשית, יש לנתן את שני הכבלים שמחוברים לפלוס ולמינוס של המצבר. שימו לב, בשלב זה, אסור שהכבלים יתחככו אחד בשני או יפגעו אחד בשני, זה יגרום לניצוצות ולסכנת התחשמלות. בשלב השני, יהיה עליכם לשחרר את המצבר הישן והגמור מתא הפלסטיק שלו.

לאחר ששחררתם את המצבר הישן, יהיה עליכם פשוט להניח את המצבר החדש במקום שממנו המצבר הישן נשלף. אם עושים את זה נכון, התהליך הזה לא אמור לקחת לכם יותר מעשר דקות מקסימום. אם אתם מסתבכים, אפשר לקבל שירות של החלפת מצבר עד הבית. החלפת מצבר בבית הלקוח מאפשרת לכם להנות משירות מהיר ויעיל, ובחלק מהמקרים ההתקנה היא אפילו חינמית.

מוגש מטעם צוות המומחים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול רכב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully