וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תישארו עם שיניים בריאות?

מוגש מטעם צוות המומחים

2.11.2022 / 12:18

קיימות דרכים שונות לשמירה על בריאות השיניים, פעולות קטנות שכולם יכולים לעשות. אם תיישמו את הפעולות האלה תוכלו לראות איך השיניים הופכות להיות בריאות וחזקו

אף אחד לא אוהב ללכת לרופא שיניים, בטח אם מדובר על טיפול מורכב. עם זאת מדובר על מציאות שלא ניתן להימנע ממנה, כן ניתן יהיה לדחות את הקץ. יש כאלה שכבר מגיל צעיר מתמודדים עם בעיות מורכבות, כאלה שפוקדות בדרך כלל מבוגרים. קיימות דרכים שונות לשמירה על בריאות השיניים, פעולות קטנות שכולם יכולים לעשות. אם תיישמו את הפעולות האלה תוכלו לראות איך השיניים הופכות להיות בריאות וחזקות. כך תוכלו לחייך בכל פעם מחדש, החיוך שלכם הוא כרטיס הכניסה שלכם למקומות רבים. רוצים לקבל טיפים נוספים? תוכלו להיכנס לאתר פורטל שן בו תמצאו מידע רב.

תצחצחו שיניים פעמיים ביום

אחת מהפעולות הראשונות שמלמדים כל ילד היא לצחצח שיניים כמו שצריך. צחצוח השיניים זוהי פעולה בסיסית שנועדה לשמור על בריאות השיניים שלכם. מבלי שתצחצחו את השיניים כמו שצריך, מדובר על רצון שיהיה אבוד מראש. את צחצוח השיניים יהיה עליכם לבצע פעמיים ביום - בדרך כלל בבוקר ובערב. יש כאלה שמצחצחים את השיניים פעם נוספת בין הארוחות המרכזיות של היום. את הצחצוח יהיה עליכם לעשות עם מברשת שיניים מתאימה שנבחרה בקפידה.

שיניים בריאות. canva,
חיוך שלכם הוא כרטיס הכניסה שלכם למקומות רבים/canva

תימנעו מאכילת דברים מתוקים

אחת מהרעות החולות של מרביתנו היא אכילת דברים מתוקים. מדובר על הרגל מגונה מגיל קטן, כזה שכמעט כל אחד חוטא בו. אף אחד לא אומר שאסור לכם לאכול מאכלים מתוקים או שתייה מתוקה. כן תצטרכו למתן את השתייה ואת האכילה עד כמה שאפשר. ברגע שתורידו את הכמות תוכלו לשמור על השיניים שלכם בריאות ויפות. בכל פעם שתהפכו את השתייה והאכילה המתוקה להרגל, יהיה קשה להיות במעקב. אכלתם משהו מתוק? תשתדלו לצחצח שיניים מיד לאחר מכן.

ביקור קבוע לטיפול אצל שיננית

שיננית עובדת במרפאת שיניים, כאשר העבודה שלה היא לנקות את השיניים. גם אם אתם מצחצחים את השיניים כמו שצריך, יש אזורים שאליהם אינכם מגיעים. ביקור אצל שיננית מטרתו להגיע אל אותם אזורים, ולהסיר את האבנית שהצטברה בשיניים. האבנית שמצטברת בשיניים עשויה לפגוע בבריאותן. לכן יש לבקר את השיננית לפחות פעם בחצי שנה כדי למנוע הצטברות של אבנית. השיננית יכולה לקבוע לכם מראש מועד לבדיקה נוספת אחרי הבדיקה הנוכחית.

בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים

גם אם אתם מרגישים שמצבכם מעולה יהיה עליכם לבקר את רופא השיניים. ביקור אצל רופא השיניים צריך להיעשות כל כמה חודשים, ולכל המאוחר פעם אחת בשנה. במהלך הביקור יבדוק הרופא את בריאות השיניים, ויתריע על כל מיני בעיות שונות. גם אם אינכם רואים את הבעיות מגיעות, לעיתים יהיה מדובר על עניין מקדים. כזה שעשוי למנוע בעיות שיהיה קשה לטפל בהן או שהטיפול יהיה מורכב. אם הרופא ימצא בעיה יהיה עליכם לטפל בה על המקום ולמנוע דחיות.

מוגש מטעם צוות המומחים
  • עוד באותו נושא:
  • שיניים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully