וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית בניין - כל השלבים

מוגש מטעם צוות המומחים

2.11.2022 / 12:27

ריכזנו עבורכם את 5 השלבים המרכזיים בבניית בניין, אלה שיכולים לעשות את ההבדל. יהיה עליכם להכיר אותם כבר מעכשיו כדי שהבנייה עצמה תתקדם בדיוק כפי שאתם מצפים

בניית בניין היא פרוצדורה ארוכה, כזאת שיכולה לקחת כמה שנים טובות. כדי לסיים את הבנייה במהרה יהיה עליכם להכין את עצמכם לקראת התהליך כולו. יהיה עליכם להכיר את השלבים העיקריים, אלה שלא יהיה ניתן לדלג עליהם. ריכזנו עבורכם את 5 השלבים המרכזיים בבניית בניין, אלה שיכולים לעשות את ההבדל. יהיה עליכם להכיר אותם כבר מעכשיו כדי שהבנייה עצמה תתקדם בדיוק כפי שאתם מצפים שהיא תתקדם. תוכלו לקצר את הבנייה בכמה חודשים כל עוד לא תתעכבו בשלבים הללו.

גיוס הון עצמי להתחלת הבנייה

לבנות בניין זה עסק יקר, כזה שיהיה עליכם להכין את עצמכם לקראתו. יהיה עליכם לוודא כי יש לכם את הסכום הנדרשת להתחיל את העבודה. מבלי שיהיה לכם את הסכום הנדרש, לא תהיה לכם אפשרות לבצע את הבנייה. תוכלו להגדיר קווים אדומים שאותם אינכם יכולים לעבור במהלך הבנייה עצמה. חשוב שתכירו את התקציב כדי שלא תחרגו ממנו בזמן הבנייה שיכולה להתחיל בזול ולהסתיים ביוקר.

גיוס קבלן שלד ואנשי מקצוע נוספים

עוד לפני שתתחילו את הבנייה עצמה יהיה עליכם לגבש סביבכם את אנשי המקצוע שילוו אתכם. קבלן שלד הוא איש המקצוע הראשון שיהיה עליכם לגייס, תוכלו לצרף אליו עוד אנשי מקצוע אחרים. המטרה היא שכבר עכשיו תדעו אל מי לפנות בכל פעם שתתעורר בעיה. קבלן השלד הוא איש המקצוע שאמור לבנות את התשתית של המבנה. בלעדיו לא תהיה לכם את היכולת להתחיל את העבודה עצמה.

שלבים של בניית בית. canva,
קבלן שלד יתכנן ויבנה את השלד של הבניין, מדובר על התשתית הבסיסית./canva

קבלת אישורים להתחלת העבודה

מיד לאחר שגיבשתם סביבכם צוות מקצועי שילוו אתכם יהיה ניתן לבקש אישורים. התהליכים הבירוקרטיים הם התהליכים הארוכים ביותר בכל פעם שמתחילים עבודה. לכן תארגנו את כל המסמכים כראוי כדי שלא יעכבו את האישור הסופי. אחרי שהגשתם את הבקשות יהיה עליכם להמתין לקבלת האישור הסופי. עם האישור הסופי יהיה ניתן לתת לקבלן השלד את האישור לעבוד.

התחלת בניית שלד הבניין

עם קבלת האישורים הבירוקרטיים יהיה אפשר לצאת לדרך. בשלב הראשוני קבלן שלד יתכנן ויבנה את השלד של הבניין, מדובר על התשתית הבסיסית. התהליך הזה יכול לקחת כמה חודשים טובים, לעיתים אפילו סביב שנה שלמה. חשוב לבנות את השלד בצורה טובה ואיכותית כדי למנוע בעיות עתידיות בהמשך הבנייה. השלד צריך להיות תואם לתוכנית הראשונית, מבלי שיהיו פערים שלא ניתנים לגישור.

עיצוב פנים וקבלת טופס 4

שני השלבים הסופיים הם עיצוב פנים של הדירות, בהתאם לבחירת הדיירים. את הדירות יהיה לרצף, ולדאוג כי הן מוכנות לאכלוס. לכל דייר שרכש דירה בבניין יכולות להיות הדרישות שלו בהתאם לדירה שהוא קנה. אחרי שהדירות יהיה מעוצבות ומוכנות למגורים לפי התכנון יהיה ניתן לבקש טופס 4. מדובר על הטופס האחרון שאותו מקבלים, מהסיבה הזאת קוראים לו גם טופס אכלוס.

מוגש מטעם צוות המומחים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully