וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראים החיים עם... ובלי כאב ברכיים

מוגש מטעם אפוסתרפיה

3.11.2022 / 15:55

גם אם לא נרצה כאבי ברכיים יפקדו אותנו בשלב כלשהו בחיינו. ולא פלא, אחרי הכל מפרקי הברך נושאים במשקל הכבד ביותר ובעומס הגדול ביותר בגוף. השחיקה, הגבלת התנועה והירידה בטווחי התנועה הם מנת חלקם של רבים מאתנו. תופעות אלה לרוב מלוות גם בכאב שלעיתים הולך ומתגבר

אורית אברהם ניצחה את כאבי הברכיים - בהליכה/אפוסתרפיה

השלכת כאבי הברכיים על איכות החיים שלנו חדה ומורגשת כמעט בכל זווית בחיינו - הגבלת טווחי התנועה, קושי בהליכה, שחיקת סחוס מוגברת המובילה להתפתחות דלקת, עומס יתר על שאר מפרקי הגוף וכאב שהולך וגובר. ההשלכה המיידית של תופעות אלה נוגעת בכל תחומי חיינו האישיים, המקצועיים והתפקודיים. סיפורה של אורית אברהם מורה ומחנכת בת 46, ממצה בתוכו את סיפורם של רבים בישראל אשר מתמודדים עם כאב ברכיים כרוני המשנה את חייהם מקצה לקצה.

"בגיל 46 הרגשתי כמו אשה בת 70"

"כך פתאום, בלי כל סימן מקדים", מספרת אורית, "אני זוכרת את הרגע ולעולם לא אשכח אותו. יצאתי להליכה עם ביתי, כמו שאנו עושות כמעט בכל יום ואז זה קרה. כאב פתאומי, תחושת זרם חשמלי ונימול ברגל. מרגע זה השתנו חיי. מאישה פעילה, מתרוצצת, מטיילת, מארגנת, מפצצת אנרגיה אמיתית ששומרת על אורח חיים בריא הפכתי ברגע אחד לאישה חרדה. בגיל 46 הפכתי להיות אישה בגיל 70. כל תנועה הייתה מלווה בכאב, טווחי התנועה הלכו והתקצרו, הרגשתי שהיציבות שלי מתערערת, הכאב רק הלך וגבר, תחושת הנימול לא הרפתה. הלילות הפכו סיוט. המגבלה פגעה ביכולתי לעבוד. כל מה שאהבתי התרחק ממני: הטיולים, הנסיעות, ההוראה".

המרדף אחר מציאת הפתרון לכאב

"מרגע זה, ניהלתי שגרת חיים שכולה חיפוש אחר פתרון שיפיג את הכאב, שיחזיר לי את היציבות, שיאפשר לי טווח תנועה טבעי. תחילה, בבית החולים הזריקו לי זריקות נגדי כאב לברך, אך לצערי הטיפול לא החזיק יותר מכמה שבועות והכאב כמו כל תופעות הלוואי חזרו. לאחר מכן הרופא החליט להזריק סטרואידים לברך. אחריה ניסיתי הזרקה של חומצה היאלורונית לברך. גם אלה לא עזרו. הופניתי לטיפולי פיזיותרפיה. במשך כמה חודשים נסעתי מרחקים רבים לטיפול ולצערי גם הוא לא עזר. אפילו טיפול יקר בגלי רדיו ניסיתי, הוצאתי הון, בזבזתי זמן יקר, עשיתי הכל כדי למצוא פתרון ולחזור לחיים נורמליים.

החלטתי שזהו. אני חייבת להיכנס לניתוח. לגמור את הכאב אחת ולתמיד. האורתופד הראשון שאליו נגשתי סרב לנתח אותי. גם השני. גם השלישי. כולם אמרו לי שניתוח ברך בגיל כל כך צעיר לא נכון. שאצטרך לחזור על הניתוח בעוד כמה שנים. יאמר לזכותם, שהם ראו את טובתי. הם ידעו לכוון אותי. אחד מהם המליץ לי על טיפול אפוסתרפיה. שמעתי על הטיפול מקרובת משפחתי שנים לפני... ולא התייחסתי. אך כשהרופא עצמו המליץ החלטתי שאני חייבת לנסות.

אורית אברהם. שירי חן - פורמישל,
"הותאמו לי נעלי אפוסתרפיה וככל שעברו השבועות הכאב הלך ונעלם". אורית אברהם/שירי חן - פורמישל

"בזכות אפוסתרפיה לא כואבת הברך בכלל"

"נכנסתי לאפוסתרפיה עם ספק גדול ותקווה מהולה בפסימיות. אחרי הכל - ניסיתי כל פתרון רפואי, ואז זה קרה. עברתי אבחון, קיבלתי הנחיות מדויקות, הותאמו לי נעלי אפוסתרפיה. בתוך כמה ימים מרגע שהתחלתי בטיפול, הרגשתי שהנימול הולך ופוחת. ככל שעברו השבועות הכאב הלך ונעלם. בתוך כמה חודשים היציבה שלי חזרה להיות כמו פעם, טווח התנועה שלי הלך וגדל. הביטחון העצמי שלי נסק לשמיים ואני חזרתי ללמד, להתרוצץ, לטייל, לעסוק בספורט ללא הגבלה כלל. האמון שלי במערכת ההליכה הביומכנית של אפוסתרפיה כל כך גדול שהיום אני נועלת במשך כל שעות העבודה את נעלי אפוס על רגליי. לא מסירה אותם, ובסוף היום? אני מרגישה כאילו לא התאמצתי בכלל.

"המסר שלי חד וברור: זה אפוסתרפיה או אפס איכות חיים"

"נכון, אני מעריצה שבויה של אפוסתרפיה. כי עם כל הכבוד - רק בזכות הטיפול שלהם פתרתי את הכאב וחזרתי לחיות ממש כמו פעם. מאז אני מחדדת לכל מורה, כל הורה, כל אדם שאני פוגשת ורואה שהליכתו מצביעה על כאב ברכיים - לך היום לאפוסתרפיה. לא רק שזה עוזר, לא רק שהטיפול טבעי, לא רק שהתוצאות מורגשות מהר, מדובר על טיפול שמוכר ע"י כל קופות החולים ובחלק מהמקרים אף מסובסד באופן מלא ע"י הביטוחים הפרטיים. אני ממש לא מבינה אנשים שמושכים את הזמן. החיים קצרים מדי... אז למה לחיות עם כאב? למה להתמלא בתרופות? בשביל מה לסבול? עצה שלי כאשה, כאם, כאדם - פשוט לכו לאבחון באפוסתרפיה. האבחון אצלם ללא עלות בכלל, עשו בדיוק מה שהם אומרים לכם, הקפידו להשתמש במערכת ההליכה, תגיעו תמיד בתאריך שנקבע לכם לבדיקות החוזרות ופשוט תאמינו - כי מדובר על פתרון מדהים לכאב ברכיים ואני ההוכחה לכך.

מעוניינים לטפל בכאב הברכיים? רוצים לדעת אם מגיע לכם כיסוי מלא מחברת הביטוח?
השאירו פרטים ונציג אפוסתרפיה יחזור אליכם עם תשובה ויזמין אתכם לאבחון במעבדת ההליכה ללא עלות.

מוגש מטעם אפוסתרפיה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully