וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הורים לפעוטות בירושלים יכולים להיות רגועים?

מוגש מטעם weshow

17.11.2022 / 9:00

סימה אהרון, הבעלים של "פעוטון-טון" חושפת: כך תדעו שהילדים שלכם בטוחים בגן הילדים

פעוטון טון/צילום וידיאו: ארנון דה שליט

בתקופה שבה יותר ויותר הורים חרדים לביטחון ילדיהם, רבים שואלים את עצמם, עד כמה בטוח להשאיר את הילד בגן, ובמיוחד כאשר מדובר בפעוטות וילדים בגיל הרך, שהיכולת שלהם לשתף את ההורים במה שקורה בגן מוגבלת.

נפגשתי עם סימה אהרון, שפועלת בתחום החינוך לגיל הרך בארץ ובארה"ב כבר 23 שנה, ובמהלך 8 השנים האחרונות מנהלת את הפעוטון הפרטי שבבעלותה בבקעה שבירושלים "פעוטון-טון". היא סיפרה לי על הגישה החינוכית בה היא מאמינה? על מה ההורים יכולים להסתמך בבחירת גן לילדיהם? ומה באמת חשוב כשבוחנים מה המסגרת המתאימה ביותר לילד?

"ילדים הם אנשים קטנים, צריך לכבד אותם בדיוק כמו שמכבדים את המבוגרים"

סימה: "בגישה החינוכית שלי אני מאמינה שצריך לכבד את הילדים כמו את המבוגרים. לכל ילד יש רצונות, תשוקות, כאבים, פרשנות אישית ועולם פנימי שלם שמשפיע על האופן שבו הוא סופג את העולם, מתבטא, מקרין את אישיותו ומפגין את יכולותיו. אני לא יכולה לצפות מכל הילדים לפעול ולהגיב באופן דומה, כי כל אחד הוא אחר. מדובר באנשים קטנים, וככל שהם שונים זה מזה, ככה הצוות וילדי הגן נהנים ולומדים מזה.

"כשמדובר בגילאים כל כך קטנים, חשוב לזכור את זה במיוחד. הם מגיעים אלינו בגילאים כל כך צעירים, וכל דבר שנעשה יחד, נלמד או נגיד ישפיע עליהם ויעצב את אישיותם, במיוחד לנוכח העובדה שהם מבלים איתנו כל כך הרבה שעות ביממה".

פעוטון טון. פאולה אשכנזי, צילום מסך
"הכי חשוב - שההורה יחוש בעצמו את האווירה של הגן והצוות החינוכי"/צילום מסך, פאולה אשכנזי

ואיך מכינים אותם לקראת מסגרת בוגרת יותר, שבה יש כללים ברורים, סדר יום ודרישה לעצמאות במידה מסוימת?

סימה: "שגרה היא דבר חיוני עבור ילד, בכל גיל. הוא יודע מה עומד לקרות ומה מצופה ממנו, יש לו מסגרת, וזה יוצר עבורו סדר, שנותן לו ביטחון. גם בגילאים מאוד צעירים חשוב להכין את הילד לעצמאות, וזה אחד הדברים שאנחנו שמים עליהם דגש. הילדים מבצעים משימות בהתאם לגילם, למסוגלות וליכולות האינדיבידואליות שלהם. המטרה שלי היא לתרום לבניית האישיות שלהם ולהכין אותם לעצמאות שתידרש מהם במסגרת גני העירייה".

איך הורה יכול להיות בטוח כשהוא בוחר מסגרת שבה הילד יבלה מידי יום, לפעמים יותר שעות ממה שהוא מבלה בביתו עם הוריו?

סימה: "הרבה הורים מוצאים נחמה במצלמות, אבל לדעתי זה לא הפרמטר שעליו יקום וייפול דבר. חשוב להבין, שהמצלמות עלולות להפריע, במיוחד כשההורים מתקשרים בכל שנייה שמשהו לא נראה להם. תחשבי שאת במקום העבודה וכל היום מרגישה כמו באח הגדול, זה סיוט, וזה מעמיד את הצוות תחת ביקורת תמידית, לא בהכרח כזו שתורמת, בטח שלא בונה. חשוב לי להדגיש, שהן לא הפרמטר היחידי. יש לי מצלמות מהיום הראשון שהגן פעיל, אבל גם כאשר הילד נחבל או שיש עניין שההורה צריך להיות מודע לו, אני יוצרת מיד קשר באופן אישי. גישת השקיפות היא מעל הכל.

"זה אולי יישמע נדוש, אבל הילד הוא האינדיקציה הכי טובה למסגרת שבה הוא מבלה. פרט לתקופת ההסתגלות, שיכולה להשתנות בין ילד אחד לאחר, אם לאורך השנה הילד נהנה להגיע לגן, או שכאשר ההורה מגיע לקחת אותו, הילד נראה שמח, ולפעמים גם לא ממהר ללכת הביתה, זה סימן חיובי".

אילו סימנים נוספים יכולים להעיד על כך שהילד נמצא במסגרת תומכת וטובה?

סימה: "הורים יכולים להבחין בכך שהילד ניגש לאנשי הצוות בחיבה או בביטחון. יש ילדים שלא מביעים את החיבה הזו ליד ההורים, במיוחד אם קשה להם להיפרד, אז ניתן לבחון האם יש פינות משחק שהילד נהנה מהן, ואפילו לשאול את הגננות אם מי הוא נהנה לשחק. זה תלוי גיל ושלבי התפתחות כמובן, אבל בגילאי שנתיים פלוס ניתן לראות חברויות מתפתחות לאורך השנה".

מה את יכולה להמליץ להורים שמתלבטים איזה גן לבחור לילדיהם?
סימה: "הכי חשוב, שההורה יחוש בעצמו את האווירה של הגן והצוות החינוכי. זה לא משהו שאפשר לתאר במילים, אבל אם להורה נעים להיכנס לגן, והאינטראקציה עם הגננות נעימה לו, סביר להניח שגם הילד ירגיש את אותו הדבר. המרכיב האינטואיטיבי הוא משמעותי, וכאמא, זה אולי הדבר הטוב ביותר שאני יכולה להמליץ לכל הורה - לכו עם תחושת הבטן שלכם".

פעוטון טון. רונן שושן, צילום מסך
"צוות הגן קבוע, ואנחנו מוכיחים יציבות לאורך כל שנות פעילותנו באופן עקבי"/צילום מסך, רונן שושן

ספרי לי על פעוטון-טון.

סימה: " בהשכלתי, למדתי פסיכולוגיה וחינוך לגיל הרך, ולפני 8 שנים, כשבעלי ואני עברנו מהצפון לירושלים, עיר הולדתי, היה לי ברור שאני פותחת גן ילדים. כשבעלי ראה כמה שזה עושה לי טוב, הוא החליט להירתם לעזרתי ונשאר איתי כאן בגן. מאז גדלנו, ובגן יש היום 4 כיתות לילדים בגילאים 3 חודשים עד 3+ שנים.

"יצרנו כאן חלל מדהים, שגם שופץ לאחרונה. יש לנו חצר שמתפרסת על פני 300 מ"ר, חדר ג'ימבורי שהוא חלום וחוגים בתחום התיאטרון, המדע והתנועה לגיל הרך. ב- 2 מילים - כיף פה"!

איך את מצליחה לתת להורים ביטחון?

סימה: "צוות הגן קבוע, ואנחנו מוכיחים יציבות לאורך כל שנות פעילותנו באופן עקבי, אבל הדבר הכי מרגיע לדעתי הוא העובדה שאני מנהלת מדיניות של דלת פתוחה. כל הורה יכול להגיע לכאן בכל שעה ללא הודעה מוקדמת. יש קוד בכניסה, וכל הורה יכול להיכנס בכל שעות הפעילות, הדלת אף פעם לא נעולה. פרט לכך, אני שולחת להורים סרטונים, גם באופן ספונטני וגם כשהילד עושה משהו חדש, מיוחד או סתם משהו מתוק שהיה לי כיף לגלות. אני מעסיקה יותר גננות מהתקן הנדרש, ומקפידה שכל צוות הגן יהיה בתקשורת עם ההורים. עם זאת, חשוב לי לשים את הילד במקום הראשון. ההורים יכולים לשאול ולגשת לכל אנשי הצוות, אבל אנחנו כאן, לפני ואחרי הכל, בשביל הילדים"!


טלפון ליצירת קשר: 050-470-4041
עמוד הפייסבוק >>>

עמוד האינטסגרם


הכתבה בוצעה ע"י חברת weshow
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • פעוטון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully