וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוירת מישלן בבית קפה-פטיסרי במיקום מפתיע

מוגש מטעם weshow

17.11.2022 / 10:33

Le petit Paris 'לה פטיט פריז' בית קפה-פטיסרי ברמה שמוצאים רק בבירות אירופה מחכה לכם במושב עין יעקב, בצפון (בין נהריה למעלות) - מישהו כבר אמר פעם ש'מצפון תיפתח הטובה', לא?!...

הודיה אליעזר ושיראל פדידה, שתי נשים צעירות ואמיצות שבחרו ללכת אחרי הלב שלהן, עזבו את מערכת החינוך ופתחו בית קפה-פטיסרי מצליח בעין יעקב, הן ביטוי מובהק לעובדה ש"לפעמים חלומות מתגשמים". שתיהן בוגרות לימודי קונדיטוריה ב'אסטלה', הן מייצרות בעצמן את כל המאפים שמוגשים בפטיסרי-בוטיק שלהן, מרמת המחית ועד לזילוף: קינוחים אישיים, עוגות ועוגיות, קישים, בורקסים מבצק עלים מרודד ידנית, טארטים ועוד, ומקפידות על מנעד רחב של טעמים. בימים אלו ממש עובדות על ליין של מאפים וקרואסונים שייכנסו לתפריט בשבועות הקרובים.

שיחה איתן מתובלת בניחוחות של מצוינות ואווירת 'מישלן'.

'דוז פווא' לכוכב הצפון!

Le petit Paris 'לה פטיט פריז'. הודיה אליעזר,
Le petit Paris 'לה פטיט פריז'/הודיה אליעזר

מי אמר אקלר ולא קיבל?!

חשוב להן שכל לקוח שמגיע אליהן ימצא את הטעם האהוב עליו ויקבל חוויית 'פתיחת טעמים', שהקהל שלהן ייחשף לטעמים חדשים ומגוונים ויקבל חוויית אירוח ייחודית. הן פונות גם לקהל המקומי, גם לקהל הרחב שמתארח בצימרים ובבתי ההארחה באזור הצפון וגם לקהל שיודע להעריך איכות ורמת בוטיק ומוכן לנסוע מהמרכז בשביל ליהנות ממנה.

"לפני שהקמנו כאן את "לה פטיט פריז" (Le petit Paris) הבנו שבאזור שלנו חסר מקום כזה, בית קפה-קונדיטוריה ברמה של פטיסרי", הן מספרות, "מי שרצה ליהנות מבית קפה ומאפים-ברמה גבוהה היה נאלץ לנסוע מרחק חצי שעה מכאן. Le petit Paris מביאה לתושבי המקום סטנדרטים חדשים, חלק מתרבות פנאי ותרבות אירוח ברמת בוטיק. גם לתושבי הצפון מגיע ליהנות מניחוחות של בייקרי-בוטיק!".

מתי התאהבתן באפייה?

הודיה: "אצלי זה מהבית, אמא שלי היתה אופה ואני הייתי 'הזנב שלה' במטבח: למדתי ממנה לאפות, איך עובדים עם בצק, לאפות לחם לשבת והתאהבתי. לימים, אני הייתי זו שמלמדת אותה סודות מתכונים".

שיראל: "אצלנו לרוב היינו קונים עוגות לקראת שבת. עם הזמן החלטתי שאני רוצה לקחת על זה פיקוד ולאפות בעצמי לכל המשפחה. זה התחיל כתחביב והפך למקצוע."

איך ביום בהיר אחד מחליטים על שינוי מקצועי, עוזבים את בית הספר לטובת הקונדיטוריה?

הודיה: "שתינו למדנו חינוך מיוחד ועסקנו בזה, ותוך כדי זה גם טיפחנו את האהבה שלנו לעולם הקונדיטוריה והמאפים. התחלנו להכין קינוחים, אפינו בבית ומכרנו ככה 'בקטנה', מהבית. עם הזמן נוצר ביקוש וזה וקיבל תאוצה, גם התמקצענו מאוד בתחום והבנו שהתחום פשוט בוחר בנו וקורא לנו אליו.
כמו תחום החינוך, שבו נדרש לתת את הנשמה והלב, כך גם בתחום של ניהול בית קפה-פטיסרי: אם את לא אוהבת את זה ונותנת את כל כולך, זה לא יעבוד. ניהול פטיסרי זה עיסוק טוטאלי, תובעני, אין איתו קיצורי דרך. שיראל פרשה לטובת המעבר לתחום לפניי, ואני עזבתי את מערכת החינוך אחריה. שתינו הבנו לאן אנחנו נכנסות והלכנו על זה עם המון אמונה. מבחינתנו זו הגשמת חלום, שתינו אוהבות מאוד את עולם האפייה, הלימודים אצל אסטלה היו חוויה מרתקת ומעשירה, אנחנו מקבלות המון רעיונות מפטיסרי-בוטיק בחו"ל, קונדיטורים מובילים מחו"ל, גם האינסטגרם הוא עולם ומלואו בתחום הזה, אנחנו מקבלות משם המון השראה".

לפתוח כל עסק זה סוג של הימור, איך הגיבה הסביבה הקרובה?

הודיה: "בבית פחות התלהבו מהרעיון, חששו מזה שאני עוזבת את החינוך, שנחשב לתחום בטוח, לטובת הקמת עסק שהאופק לגביו מלא חוסר וודאות, אבל הלכתי עם הלב שלי. ברור שזה היה הימור, אבל האמנתי שאנחנו יכולות. שתינו עדיין רווקות, כך שאין לנו משפחה לנהל בשלב הזה ואנחנו יכולות להתמסר לעסק".

שיראל: "אי אפשר להיות במקביל בשני התחומים. הבחירה והוויתור היו צריכים להיעשות. לנהל בית קפה/ קונדיטוריה זה לחיות את זה 24/7 זה לנשום את העסק, במיוחד שאנחנו מייצרות הכל בעצמנו. בחרנו ללכת אחרי הלב והחלום ולהגשים את עצמנו, ותודה לאל זה עובד".

הודיה: "אנשים אמרו לנו בהתחלה, כשראו את הרמה הגבוהה שאנחנו נותנות כאן :"למה אתן יושבות ב'סוף העולם'?! תפתחו סניף במרכז, שיכירו אתכן, שם יש שוק גדול", אבל אנחנו גאות להיות כאן,' דווקא' כאן ולתת לקהל כאן מענה. מגיע לתושבי האזור ולמתארחים המטיילים באזור מקום כזה ברמה כזו. אז זה אולי ייקח לנו יותר זמן לגדול ולייצר רווחים, אבל זו השליחות שלנו. מצידנו - שהמוניטין שלנו יחצה את כל גבולות הארץ, מדן ועד אילת".

Le petit Paris 'לה פטיט פריז'. הודיה אליעזר,
Le petit Paris 'לה פטיט פריז'/הודיה אליעזר

'בוטיקיות' בכל פינה -גם מבחינה עיצובית

המאפים וכל המוצרים ב- Le petit Paris מוצגים בניראות מרהיבה, ממש כמו תכשיטים. תענוג לעיניים ומעורר את כל בלוטות הטעם, שיראל והודיה מקפידות על איכות בלתי מתפשרת בבחירת חומרי הגלם.
"אנחנו מקפידות מאוד גם על רמת הניראות של המוצרים, של הוויטרינה, תמיד יהיה מגוון צבעים וצורות בתצוגה. המקום שלנו מעוצב בסגנון של פטיסרי אירופאי, אינטימי באווירה נעימה, יש רחבה חיצונית חמודה, המקום יכול להכיל 30 איש. חשבנו על כל פרט ופרט והכל תוכנן כך שהלקוחות יקבלו חוויה ייחודית, הן ברמת האווירה והן ברמת המוצרים. אנחנו משתמשות בחומרי הגלם האיכותיים ביותר שיש, זה עולה לנו הרבה יותר, אבל אנחנו לא מוותרות על האיכות הטובה ביותר, והתגובות של האנשים על החוויה שהם מקבלים אצלנו מחממות את הלב".

שיראל: "חשוב לנו מאוד לתת מגוון עשיר של טעמים. קינוחים, למשל, הם לא רק מעולמות השוקולד. אנחנו בעד שילובים וניסיונות-טעימה, בעד לפתוח לאנשים את הראש. לדוגמה אם מגיעים מספר אנשים יחד אני ממליצה להם לחלוק את הקינוחים, כך כל אחד ימצא את ההעדפה שלו ואולי גם יגלה העדפה חדשה וכך גם לאנשים שרוצים לארוז ולקחת. כבר קרה שישבו כאן שתי חברות, אחת מהן לא אוהבת קינוחים בטעם לימון אלא רק שוקולד, אבל כשהיא טעמה מהקינוח הנוסף שהוגש בטאץ' לימוני היא התאהבה. קינוחים הם בעצם עולם שלם של טעמים, אנחנו רוצות להציע את כל המנעד. אפשר ליהנות אצלינו מבראנץ', מלאנץ', ממגוון מאפים וקינוחים ומקפה משובח. נשמח שיגיעו אלינו מכל נקודה על המפה בישראל".

● Le petit Paris מציעים גם אירועי בוטיק - עד 30 איש, באווירה מהממת.
● Le petit Paris מחזיקים כמובן בתעודת כשרות: כשרות רבנות נהריה לאוכלי אבקת חלב נוכרי, ועבור המחמירים מקפידות גם שיהיה מענה למספר מוצרים בכשרות חלב ישראל.
● שעות הפתיחה של בית הקפה:
ראשון-שלישי 8:30-17:00
רביעי 8:30-13:30, 17:30-21:30
שישי: 8:30-13:00


אינסטגרם >>

פייסבוק >

ניתן לפנות בוואטסאפ



הכתבה בוצעה ע"י חברת weshow
weshow instagram
weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully