וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לעצב משרד שנעים לעבוד בו?

מוגש מטעם 2sit

29.11.2022 / 14:37

מהן הדרכים בהן ניתן לעצב את המשרד באופן שישפיע לטובה על בריאותם הפיזית והנפשית של העובדים? הנה מספר מחשבות ותשובות בנושא

אין ספק כי עולם העבודה המודרני עבר מספר שינויים רדיקליים בעשורים האחרונים. אם בעבר היה מקובל להישאר במקום עבודתך עד לגיל הפרישה, הרי שבשוק הדינמי והתחרותי של ימינו אנשים רבים בוחרים לשנות את מקום עבודתם לעיתים תכופות, ולעומתם גם אלו שנשארים באותה העבודה אינם בהכרח מגיעים פיזית למשרד אלא עובדים ימים רבים מהבית.

יחד עם השינויים הללו השתנתה גם הגישה לעיצוב המשרד במקום העבודה: בעוד שבעבר המשרדים עוצבו באופן פונקציונלי, הרי שכיום חברות רבות הבינו כי על מנת להשאיר את העובדים שלהם במשרדים, עליהם ליצור חללי עבודה מתוך מחשבה על בריאות ורווחת העובדים.

אז כיצד ניתן לעצב את המשרד באופן אשר ישפיע לטובה על בריאותם הפיזית והנפשית של העובדים? להלן מספר מחשבות בנושא.

ראשית כל: תנו לשמש להיכנס

אינספור מחקרים נערכו על ההשפעה החיובית שיש לחשיפה לאור טבעי מהשמש. למעשה, מעבר לאפקט הבריאותי המבורך, חשיפה לאור טבעי אף עוזרת להעלות את מצב הרוח ורמת הפרודקטיביות של העובדים.

לכן, בכל הנוגע לעיצוב המשרד, חשוב לוודא כי חלל העבודה יהיה מוצף, ככל הניתן, באור טבעי הבוקע מן החלונות ומקירות הזכוכית.

בחרו ריהוט ארגונומי

שגרת העבודה המשרדית, אשר כוללת ישיבה לאורך שעות ממושכות, מייצרת לחץ על חלקים רבים בגוף וגורמת לכאבים גופניים שונים, בייחוד לכאבי גב.

לצד עידוד הרגלים בריאים (כגון ישיבה נכונה על כסא מחשב, או הפעלה של הגוף לאורך היום), אחת הדרכים החשובות להתמודד עם הבעיות הנגרמות עקב ישיבה ממושכת במשרד היא בחירה בריהוט ארגונומי, ובמיוחד בכיסא מחשב ארגונומי אשר ניתן לכוונן בהתאם למבנה גופו של היושב, ובכך להפחית עומסים על הגוף ולצמצם את הסיכון לדלקות ולכאבים אורטופדיים.

אדם יושב בכיסא מחשב ארגונומי. חברת 2sit,
אדם יושב בכיסא מחשב ארגונומי/חברת 2sit

שלבו צמחייה

באמצעות שילוב של עציצים וצמחים בחלל העבודה ניתן לייצר אווירה טבעית יותר, אשר מחזקת את החוסן הנפשי ומסייעת בהתמודדות עם לחץ.

בנוסף להשפעה הפסיכולוגית החיובית, הימצאותם של צמחים במשרד משפרת מעט את רמת הלחות ואיכות האוויר על ידי סיפוח רעלנים.

העדיפו חומרים טבעיים על פני מלאכותיים

בכל הנוגע לעיצוב המשרד, מומלץ לעשות שימוש בחומרים טבעיים כגון ריהוט מעץ מלא או דלפק קבלה משיש.

לצד חומרים טבעיים, מומלץ לעצב את המשרד עם צבעים הנחשבים לטבעיים, כגון ירוק וכחול. השימוש בחומרים ובצבעים טבעיים במקום בחומרים סינתטיים מייצר אווירה רגועה יותר אשר תורמת לשלווה הנפשית של העובדים.

גיוון חללי העבודה

דרך נוספת להתמודד עם ההשפעות הבריאותיות הנגרמות מישיבה לאורך זמן ממושך היא באמצעות יצירת מספר חללי עבודה מגוונים (כגון חדרי עבודה, חדרי מנוחה עם כורסאות המתנה נוחות, אופן-ספייס, חדר כושר, חדר משחק וכן הלאה), אשר יעודדו את העובדים לנוע ביניהם לאורך היום.

לצד ההשפעה הפיזיולוגית החיובית, חללי עבודה מגוונים תורמים לשיפור מצב רוחם של העובדים ומעודדים אינטראקציה אשר מובילה לא אחת לשיתופי פעולה פורים.

לסיכום

יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שהמשאב הגדול ביותר של העסק שלהם הם העובדים עצמם. עיצוב נכון של המשרד יעודד את העובדים להגיע אליו, ינעים להם את השהות בו, ויתרום לרווחתם הפיזית והנפשית כאחד.

מוגש מטעם 2sit
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully