וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקעקע שנלחם בסרטן ולא מפסיק לחלום וליצור

מוגש מטעם weshow

7.12.2022 / 19:01

שנתיים של בידוד לא מנעו מאלכס מיסיורה לוותר על החיים. המקעקע שבחר להילחם כנגד כל הסיכויים חוזר לסטודיו לייטהאוס ומצהיר, "אני בר מזל"

לייטהאוס סטודיו לקעקועים ופירסינג/צילום סטילס: שקד קלטר . וידאו: חברת Weshow

במהלך 3 השנים האחרונות אלכס מיסיורה התמודד עם אתגרים לא פשוטים. ביום שבו הוא הרחיב את העסק וקיבל את המפתחות למקום החדש שבו תכנן להקים את בית הספר והמכון לקעקועים הגדול בחיפה "לייט האוס טאטו", הוטלו סגרים בשל מגפת הקורונה. הוא נאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים על שכירות מידי חודש, להעביר את העסק לפעילות במתכונת מאוד מצומצמת, ולקבל מספר קטן מאוד של לקוחות בביתו. זמן מאוד קצר לאחר מכן הוא התבשר שהוא חולה בלוקמיה, ושנותרו לו ימים ספורים לחיות. הרופאים, שראו את רוח הלחימה שלו החליטו בצעד חריג לבנות לו תוכנית טיפולים, אך היה להם תנאי, אלכס יידרש להיכנס ל- 3 שנים וחצי לבידוד, והוא צפוי לעבור טיפולים אגרסיביים, שלא בהכרח יצליחו.

כשהוא מבודד מהעולם, ולא רק בגלל הקורונה, את השנתיים הבאות הוא בילה בחדר בבית מלון. את ילדיו הוא ראה פעמים ספורות בלבד, ומערכת התמיכה היחידה שהייתה לו כללה את הנשים שליוו אותו בחייו - האימהות של 2 ילדיו וצוות העובדים.

היום, שנתיים מאז שהתחיל לעבור את טיפולי הכימותרפיה, הוא חוזר אל העסק שהקים, לאט ובזהירות, ומתחיל לבנות את חייו, כמעט מההתחלה, אבל אחרת מכל מה שהכיר לפני שחלה.

לייטהאוס סטודיו לקעקועים ופירסינג. שקד קלטר,
לייטהאוס סטודיו לקעקועים ופירסינג/שקד קלטר

אלכס, איך אתה מרגיש? החלמת?
אלכס: "אני עדיין בתהליך טיפולי ועוד לא נרפאתי, אבל היום אני יכול לשוב בזהירות לחיים שהכרתי לפני המחלה. המערכת החיסונית שלי עדיין מאוד חלשה, ואני חייב לשמור על עצמי, אבל יצאתי מהבידוד".

בזמן שכולנו קיטרנו על שבוע או שבועיים של בידוד באזור הנוחות שלנו, אתה עברת בידוד מסוג אחר. אתה יכול לתאר לי את התקופה הזו?
אלכס: "זה לא פשוט לתאר את זה, כי עברתי ימים קשים מנשוא. הטיפולים שעברתי, הם לכשעצמם קשים מאוד, והיו ימים שלא יכולתי לשאת את עצמי מהמיטה אל חדר הרחצה. אני אחסוך ממך תיאורים ציוריים, כי היום אני במקום אחר, ואני רוצה להתרכז בהחלמה, מה שהיה נגמר מבחינתי, ואני רוצה להסתכל תמיד קדימה".

איך הצלחת לשרוד את התקופה הזו, ללא משפחה שתתמוך בך?
אלכס: "אומנם לא הייתה משפחה שתתמוך בי, אבל למזלי, היו אנשים טובים שעמדו לצידי והשתדלו להזכיר לי שאני לא לבד. יש לי 2 ילדים מבנות זוג שניהלתי איתן מערכות יחסים בעבר. הן דאגו להפגיש אותי עם הילדים מתי שזה היה אפשרי. פרט להן, העובדים המסורים שלי תחזקו את העסק שלי בכל תקופת ההיעדרות שלי. נתתי לכולם את המפתחות של הדירה, של הרכב ושל העסק, והם עשו ככל יכולתם לשמור על כל מה שבניתי ככל שיכלו. יש אנשים שמוקפים בבני משפחה ולא זוכים למסירות ונאמנות שכאלה. אני בר מזל".

ומה עם הלקוחות, גם הם שמרו לך אמונים?
אלכס: "לשמחתי כן. היו לקוחות שחיכו לי, ואחרים שהגיעו לקבל שירות מצוות המקעקעים שעובד איתי".

איך העברת את הזמן? שנתיים של טיפולים ללא היכולת לצאת לעבוד זה פרק זמן לא מבוטל.
אלכס: "ציירתי המון. העברתי את כל החוויות שלי לציורים שחשפו אותי יותר מאי פעם. אבל החשיפה האמיתית הייתה דרך הרשתות החברתיות. הקושי להיות לבד ולהתמודד עם המחלה ותופעות הלוואי של הטיפולים הוביל אותי לחשוף את התהליך ברשת, מה שעזר לי גם לפרוק את הקשיים וגם להרגיש שיש לי חיבור עם העולם שבחוץ. זה היה קרש הצלה מבחינתי, אבל היום אני מסנן את התכנים, כי אני לא רוצה לחיות את המחלה. יש לי תמונה ברורה של החיים שאני רוצה לחיות היום, והמחלה היא לא חלק ממנה".

מה השתנה בך? אילו דברים אתה עושה אחרת היום?
אלכס: "הייתי מכור לעבודה, עבדתי עד שעות מאוד מאוחרות, ומסוג האנשים שכל הזמן רוצים לעשות יותר בפחות זמן. אין ספק שהמחלה לימדה אותי לקחת את החיים יותר בקלות, להתעצבן פחות, להירגע וליהנות מהדרך. היום אני מבין שזה לא חשוב להרוויח עוד כמה מאות או אלפי שקלים, ושחשוב יותר לחיות את הרגע, לחיות את החיים ולנהל אותם בעצמי, לא לתת לחיים לנהל אותי".

ספר לי על החזרה לסטודיו
אלכס: "אני מרגיש שאני נולד מחדש, תרתי משמע. אין ספק שאני יותר מיושב ופחות אימפולסיבי, אני בטוח במיליון אחוזים שכל מה שעברתי, ואני עדיין עובר, ימצא את דרכו אל האומנות שלי. תמיד האמנתי שהקעקוע הוא הרבה יותר מציור יפה. יש לו עומק ומשמעות - זיכרון של מישהו אהוב, תובנה של החיים או אהבה שצרובה בלב וכדומה, אבל היום גם אני ניגש לאומנות ממקום עמוק יותר.

"המכון שלי, "לייט האוס טאטו", מתפרס על פני 150 מ"ר של אומנות - קעקועים ופירסינג ברמה הכי גבוהה שיש. המקום מעוצב בסגנון מודרני, חלל פתוח עם עמדות עבודה ואנרגיות גבוהות. הכל ברמה הכי גבוהה שיש, כולל העיצוב והאסתטיקה של המקום. אנו מקפידים על ניקיון, היגיינה וסטריליות כדי להבטיח לכל לקוח ביטחון ובטיחות מרביים וגם שהייה נעימה ומהנה. הצוות שעובד איתי הוא המקצועי ביותר שיש, ומה שמייחד אותנו הוא הגישה לאנשים. מי שמגיע לפה מבין מיד, שכאן זה בית, ואני אכן מרגיש שאני חוזר לבית שלי, למקום שטבעי לי ולאזור הנוחות שלי. אין יותר טוב מזה עבורי".

לייטהאוס סטודיו לקעקועים ופירסינג. שקד קלטר,
לייטהאוס סטודיו לקעקועים ופירסינג/שקד קלטר

הסטודיו ממוקם בשדרות מוריה 9, חיפה, ומארח מקעקעים אמנים מכל רחבי העולם. מומלץ להתעדכן בדף הפייסבוק העסקי >>>

אתר האינטרנט >>>:

עמוד האינסטגרם: >>>

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully