וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנות הטמונות באבחון רפואי עצמי ברשת

מוגש מטעם VODoctors

18.12.2022 / 10:39

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים משתמשים בגוגל ורשתות חברתיות כדי לחפש מידע רפואי הקשור לסימפטומים של מחלות, מידע על מחלות, אבחונים ודיאגנוסטיקה, טיפולים רפואיים, ניתוחים ופרוצדורות, תרופות וחיסונים.- וזה ממה ממש מסוכן

במהלך שני העשורים האחרונים, משתמשי אינטרנט משתמשים יותר ויותר בגוגל ומדיות החברתיות כדי לחפש מידע רפואי הקשור לסימפטומים של מחלות, מידע על מחלות, אבחונים ודיאגנוסטיקה, טיפולים רפואיים, ניתוחים ופרוצדורות, תרופות וחיסונים.

מחקרים חדשים מראים כי 85% מהמידע הרפואי המופץ דרך פוסטים וציוצים עלול להיות מטעה או כוזב. יתר על כן, הממצא המטריד ביותר העולה מהמחקרים הללו מצביע על העובדה כי מעל 50% מהאנשים מאבחנים את עצמם על בסיס מידע זה.

הסכנות הטמונות באבחון רפואי עצמי

כאשר מחפשים מידע רפואי באינטרנט ובמדיות חברתיות במטרה לבצע אבחון עצמי - אנו עלולים לפרש לא נכון את משמעות הסימפטומים וכיצד הם משפיעים על הבריאות שלנו. אנו עלולים להבין לא נכון את המצב הרפואי שבו אנו נמצאים וכתוצאה מכך להגיע למסקנה לא נכונה בנוגע לטיפול הרפואי הנדרש והתרופות שיש לנטול במידת הצורך.

הסכנה שבאבחון עצמי. VODoctors,
הסכנה שבאבחון עצמי/VODoctors

תוצאות חיפוש מידע רפואי באינטרנט לא כוללות דיאגנוזה למצבים רפואיים פרטניים ונתוני המידע המקוון מבוססים על ממצאים של מקרים רפואיים כלליים. רופאים מומחים לעומת זאת יכולים לקבוע כיצד הבריאות הכללית של האדם קשורה לתסמינים שהוא חווה, מה שמאפשר להם לתת דיאגנוזה מדויקת למצב הרפואי אותו הם בודקים ובוחנים.

מחקר של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בדק את הסכנה באבחון עצמי ומצא כי 50% מהמחלות הקשות לא נמצאו באבחון עצמי על-ידי Symptom Checkers, 80% ממקרי החירום לא נתגלו באבחון עצמי על-ידי Symptom Checkers ואפליקציות הנעזרות בבינה מלאכותית ואלגוריתם חכם הצליחו לתת אבחון נכון רק ב-50% מהמקרים. המסר שלנו ברור כשמש: אל תעשה/י זאת בעצמך!

הסכנה שבאבחון עצמי. VODoctors,
אלה מכם שמתייעצים עם ד"ר גוגל צריכים להיות מודעים לסיכוני/VODoctors

חיפוש מידע רפואי באינטרנט הוא אחד מגורמי הסיכון לחרדה

כל כך הרבה מידע רפואי מטעה ולא מדויק המופץ באתרי אינטרנט ובמדיות החברתיות רק מחמיר את החרדה ועלול לסכן את חייך. 75% מהמחפשים מידע רפואי באינטרנט ובמדיות חברתיות נלחצים ונכנסים לחרדה בגלל תוצאות החיפוש שלהם. המצב הולך ומחמיר כאשר אנשים בטוחים בדיאגנוזה העצמית שלהם ומנסים לטפל בעצמם, מה שעלול לגרום נזק בלתי הפיך ולסכן את חייהם.

זה שאתה סייברכונדר, לא בהכרח אומר שאתה היפוכונדר!

סייברכונדריה הנה תופעה המתארת התנהגות של אנשים המשתמשים באינטרנט ובמדיות חברתיות כדי לאסוף מידע רפואי או בריאותי עבור עצמם או עבור הקרובים להם. חיפוש המידע מלווה לעיתים קרובות באסקלציה של חרדה בריאותית במיוחד כאשר נחשפים לרשימת סימפטומים ארוכה ומתחילים לבצע אבחון רפואי עצמי.

האמת היא, שלא ניתן למנוע אבחון עצמי מקוון. אולם, אלה מכם שמתייעצים עם ד"ר גוגל צריכים להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים, ולבדוק מידע רפואי שנמצא באינטרנט ובמדיות חברתיות עם רופאים מומחים.

הכירו את ערוץ VODoctors

אתר VODoctors. VODoctors,
אתר VODoctors/VODoctors

ויאודוקטורס - ערוץ הבריאות האינטראקטיבי הראשון מסוגו בעולם, מציג עשרות תחומים רפואיים, מאות רופאים מומחים, מענה לאלפי בעיות רפואיות - במקום אחד, בלחיצה אחת - והכול בוידאו.

צפו במיטב הרופאים המומחים, שאלו אותם שאלות, התכתבו איתם בווטסאפ, דברו איתם בטלפון וקבלו מידע רפואי מהימן - כי מידע רפואי בגוגל ובמדיות חברתיות עלול לסכן את חייכם וחיי הקרובים לכם: https://vodoctors.com/

מוגש מטעם VODoctors
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully