וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קידום אורגני נכון עובד בשבילכם גם כשאתם לא עושים כלום?!

מוגש מטעם SEO RUSH

20.12.2022 / 14:05

מבין כל ערוצי השיווק ברשת האינטרנט, קידום אתרים הוא הערוץ בעל ההשפעה הגדולה ביותר לטווח הארוך ולא נראה שזה ישתנה בזמן הקרוב. יחד עם זאת, חייבים להבין שהאפקט הזה לא מושג ביום אחד ו"צריך לתת עבודה" כדי שזה יקרה

כשמדברים על סוגי פרסום וערוצי שיווק ברשת האינטרנט בדרך כלל מחלקים אותם לשניים: ערוצים אורגניים וערוצים ממומנים.

בערוץ הממומנים אתם משלמים עבור מודעות שמוצגות באתר או פלטפורמה מסוימת (בין אם זה גוגל, האפליקציה של פייסבוק או טיקטוק). במקרה זה התשלום מתבצע ישירות לחברה שמספקת את מערכת הפרסום, אם כי מרבית המפרסמים משלמים גם לחברה או עסק שינהל עבורם את מסע הפרסום (ה"קמפיין").

בכל אופן, בכל הערוצים הממומנים לא ניתן להמשיך לפרסם אם מפסיקים את התשלום. הסיבה לכך היא שבדרך כלל משלמים רק על לחיצות והחיוב יורד בסוף החודש דרך חיוב רגיל או מקרדיט שהטענתם מראש.

כאשר אנחנו מדברים על ערוצים אורגניים, הפעילות עצמה מתבצעת ללא תשלום ישיר לחברה שבאתר שלה או בפלטפורמה שלה אנחנו פועלים.
לדוגמה:
• הדבקת פוסטים בקבוצות בפייסבוק או עמוד עסקי
• העלאת סטורי לאינסטגרם
• הצבת האתר שלכם במקומות ריאליים במנוע החיפוש של גוגל דרך קידום אתרים אורגני.

מבין כל הערוצים האורגנים, קידום אורגני בגוגל הוא בעל האפקט המצטבר הארוך ביותר. לעומת זאת החשיפה של פוסטים וסטוריס (שהם מוגבלים בזמן מלכתחילה) יורדת בקצב חד ככל שעובר הזמן ומהבחינה הזו הם הרבה יותר דומים לערוצים ממומנים שחייבים "להאכיל" כל הזמן.

גלישה בגוגל בטאבלט. pixabay,
קידום אורגני בגוגל הוא בעל האפקט המצטבר הארוך ביותר/pixabay

איך קידום אורגני עובד לטווח ארוך?

באופן כללי, "מערכת היחסים" בין גוגל לאתר עוברת כמה שלבים שונים:
1. כאשר גוגל מבקר לראשונה באתר שלכם הוא מתחיל להוסיף לאינדקס שלו את העמודים שהוא סורק. באתרים חדשים התהליך הזה לוקח קצת זמן מכיוון שגוגל צריך לבקר באתר כמה פעמיים ולראות שהוא עדיין קיים.
2. בשלב השני גוגל מעבד את התוכן בכל עמוד על מנת שיוכל להציג אותו בתוצאות החיפוש. בפועל גוגל לא מסתכל רק על כל עמוד בפני עצמו, אלא גם על כלל האתר. למשל, עמודים שנמצאים בעומק של האתר בדרך כלל יתפסו כפחות חשובים.
3. במשך הזמן גוגל מוסיף למשוואה גם אלמנטים נוספים כמו למשל המהירות שבה האתר עולה, איך הוא נראה על טלפונים חכמים וגם איך בדיוק אתרים אחרים מקשרים אליו.

בסופו של דבר התהליך חוזר על עצמו כאשר גוגל מבקר באתר מדי כמה זמן כדי לסרוק את השינויים האחרונים שחלו בו ומוצא קישורים באתרים חיצונים (שגם אותם הוא סורק באופן זה).

אתרים שעוברים קידום אתרים איכותי יהיו בעדיפות על פני אתרים אחרים, יקבלו יותר חשיפה ובסופו של דבר גם יותר לחיצות וכניסות אורגניות מגוגל.

רוב בעלי האתרים נעזרים בחברות לקידום אתרים, אך ישנן גם פעולות שניתן לבצע לבד כמו למשל כתיבה והעלאה של תכנים מקצועיים.

כל זה לוקח זמן ואתרים לא מזנקים לראש התוצאות של גוגל בשבוע אחד, אבל זו בדיוק גם הסיבה שההשפעה של קידום אתרים נמדדת במרחקים ארוכים.

מה קורה כאשר מפסיקים לקדם את האתר?

האלגוריתם של גוגל אומנם נותן עדיפות מסוימת לאתרים שמתעדכנים באופן שוטף, אבל גם אתר שלא התעדכן זמן רב יכול להופיע במקומות גבוהים, תלוי בדיוק מה הגולש מחפש והאם התוכן באתר הוא עדיין רלוונטי. תכנים שרלוונטיים גם זמן רב לאחר שפורסמו נקראים גם "תכנים ירוקי עד" (Evergreen) וזוהי אסטרטגיה מצוינת לקידום לטווח ארוך.

ומה בנוגע לקישורים? בסופו של דבר אתר חייב להמשיך ולקבל קישורים כדי לשמור על הדירוגים וקישורים ישנים כן מאבדים מהאפקטיביות שלהם, אבל גם כאן קישורים איכותיים יכולים להיות בעלי השפעה חיובית לטווח הארוך.

מסיבה זו, כדאי לסכם עם חברת קידום האתרים מראש מה בדיוק יקרה עם הקישורים שהיא יצרה בעבורכם במקרה ואתם מנתקים איתה את הקשר. בדרך כלל לפחות חלק מהקישורים מקורם בכתבות תדמית או "פוסטים אורחים" שמתפרסמים באתרים שונים ואין סיבה שירדו מהאוויר לאחר סיום החוזה.

עד מתי אפשר "להחזיק" את האתר ללא קידום?

ישנם מאות פרמטרים שונים שקובעים את הדירוגים בגוגל ולכן קשה מאוד לענות על השאלה הזו.
יחד עם זאת, קידום אתרים לא נעשה רק על מנת לשמור על הדירוגים הקיימים, אלא גם על מנת למצוא הזדמנויות חדשות ולפנות לקהלים חדשים. מסיבה זו, כדאי להמשיך ולקדם את האתר באופן קבוע, גם אם בתקציב נמוך יותר.

לסיכום

מבין כל ערוצי השיווק ברשת האינטרנט, קידום אתרים הוא הערוץ בעל ההשפעה הגדולה ביותר לטווח הארוך ולא נראה שזה ישתנה בזמן הקרוב. יחד עם זאת, חייבים להבין שהאפקט הזה לא מושג ביום אחד ו"צריך לתת עבודה" כדי שזה יקרה.

מוגש מטעם SEO RUSH
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully