וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ואקנין, הלוחש לכלבים, יאלף את הכלב ואתכם

מוגש מטעם weshow

17.1.2023 / 9:51

הלוחש לכלבים בן ואקנין מספר על ההסגר הטראומטי של כלבו והשינוי שזה חולל בחייו המקצועיים - מתחום הרכב לכלביה העירונית, מהפנסיון ועד ללימוד ילדים בבתי הספר היסודיים ברחבי באר שבע

הלוחש לכלבים בן ואקנין/חברת Weshow

עד לפני 5 שנים בן ואקנין עבד בתחום הרכב. בשל תלונה, הסגירו את כלב הפיטבול שלו, שנלקח ל- 10 ימים. כאשר הגיע לקחת אותו בחזרה מהכלבייה העירונית, מצא את עצמו בריאיון עבודה. על התפנית בחייו עקב החוויה המרה שהפכה להיות אבן דרך משמעותית, על המעגל שנסגר ועל כך, שכל מה שקורה, קורה לטובה.

"הכניסה שלי לכלבייה העירונית לא היתה קלה בלשון המעטה. לצערי, ראיתי מקום שזועק לעזרה. העדר כוח אדם ונוכחות של כלבן אחד מול 100 כלבים זה מראה צורם שקשה לשכוח. למרות המאמצים של העוסקים במלאכה, נחשפתי לתנאים לא פשוטים, בהם גם עם הרצון הגדול ותחושת השליחות, לא ניתן ליישם טיפול נאות בכלבים".

איך קרה שהתחלת לעבוד בכלביה?

בן: "יש דברים שקורים וניתן להבין אותם רק במבט לאחור. ההסגר של הכלב שלי היה מאוד טראומטי, עבורי ועבורו. כשהגעתי לכלבייה גיליתי שעובד שם עובד אחד עם צרכים מיוחדים, ואפילו המאמצים לגייס עובדים חדשים היו די עלובים. גם העובדים שהצליחו לגייס היו נוטשים אחרי יום עבודה אחד, ולמרות שהתנאים לא קסמו לי, הכלבים גרמו לי לרצות להישאר. הרגשתי שאני חייב להיות שם ולחולל שינוי, קטן ככל שיהיה, ידעתי שתהיה לזה משמעות. התחלתי לעבוד שם מיד, ותוך מספר חודשים פניתי ללימודי אילוף כלבים. בתום הלימודים פתחתי פנסיון ביתי".

הלוחש לכלבים בן ואקנין. בן ואקנין,
הלוחש לכלבים בן ואקנין/בן ואקנין

בן לא דוגל בשיטת אילוף אחת. לדבריו, יש שמאלפים בשיטה החיובית, ואחרים בשיטה הקלאסית. אבל הוא דוגל בשיטה אחת שמצא יעילה לכל מערכת יחסים בחייו - תקשורת! בן: "הבסיס לכל מערכת יחסים עם כלב, כמו עם בני אדם, הוא מיומנויות התקשורת והאמון שבונים איתו. אני מאבחן כל כלב באופן אישי, ותמיד מעדיף את השיטה החיובית. עם זאת, כשזה נדרש, אני פועל גם לריסון של הכלב".

פעילותו של בן בהסגר נפסקה כאשר פתח עסק עצמאי לאילוף כלבים ופנסיון. גלגוליו המקצועיים בתחום הובילו אותו במקביל ללמד במסגרת חוג "המאלף הצעיר" בבתי ספר בבאר שבע, וכיום הוא סוגר מעגל. בן: "אני לא עובד יותר בכלביה, אבל אני מאלף הכלבים של עמותת "באר שבע אוהבת חיות". במסגרת פעילותי, מגיעים אלי כל הכלבים שמצויים בהסגר לתהליך אילוף, שנועד לעזור להם למצוא בית חם ואוהב ולהסתגל במהירות לתהליך אימוץ".

קהל הלקוחות שלך לא מפסיק להרעיף שבחים על תוצאות מהירות ושינויים מהותיים בהתנהגות ובאופי הכלב. מה הסוד?

בן: "האמת היא, שבכל מה שקשור לאילוף של הכלב, ההצלחה תלויה בבעלים של הכלב, לא פחות מאשר בעבודה שלי או בכלב עצמו. הבעלים חייבים להיות מעורבים בתהליך, ואני תמיד מבהיר, שרוב העבודה היא שלהם, כשהם נמצאים עם הכלב בבית, בסביבה הטבעית. חשוב להטמיע הרגלים, להיות עקביים ולהמשיך את ההתניות ותהליכי הלמידה בבית. ללא שיתוף פעולה אקטיבי מצד הבעלים של הכלב, כל שינוי, אם יהיה, עלול להיות זמני או חלקי בלבד".

כיצד מתנהל תהליך האילוף?
בן: "אפשר להגיע אלי או שאני מגיע לבית הלקוח. אני מתחיל באבחון הבעיות ותיאום ציפיות, בונה אסטרטגיה טיפולית וקובע תוכנית. בדרך כלל מדובר במפגש חד-שבועי שאורך שעה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה, זו שהוגדרה במפגש הראשון".

ועכשיו יש לך גם אתר אינטרנט חדש בו אתה מציע מוצרים לכלבים
בן: "נכון. אני מוכר דרך האתר ציוד ומזון לכלבים מבית המותגים המובילים, ומאפשר לכל בעלי ואוהבי הכלבים להזמין אונליין את כל מה שהם צריכים לגידול וטיפוח הכלב עד לבית".

רוצים לראות מה מחכה לכם כאן? כנסו >>>

ליצירת קשר חייגו 050-8185868
לעדכונים שוטפים בדף הפייסבוק של בן>>>
לעמוד האינסטגרם של בן >>>

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully