וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דווקא עכשיו, כשהריבית עלתה, כדאי לרכוש דירה?

מוגש מטעם weshow

23.1.2023 / 15:52

הריבית עלתה ולא מעט משקיעים החליטו לשמור את ההון ולחפש אפיקים חדשים מחוץ לנדל"ן, אך האם זה אומר שגם אתם צריכים לוותר על החלום להיות בעלי דירה? שקד כהן מנכ"ל ייעוץ פור יו, חברת הייעוץ למשכנתאות ומינוף נכסים, חשף בפנינו כמה תובנות שלא בטוח שחשבנו עליהם

האם דווקא עכשיו, כשהריבית עלתה, כדאי לרכוש דירה? גלו את התשובה של שקד כהן, מייסד ייעוץ פור יו, החברה המובילה לייעוץ משכנתאות בישראל/חברת Weshow

אין ספק, היום יותר מתמיד, יוקר המחייה והריבית במשק גורמים לאנשים רבים להמתין עם רכישת הנכס, בין שהוא הראשון שלהם או לא. בשונה מתקופת הקורונה, כאן השוק לא נכנס להאטה בשל אחוזי אבטלה גבוהים, אלא בשל הירידה בביקוש, שזה בדיוק מה שנגיד בנק ישראל מבקש להשיג עם העלאת הריבית, אך בדומה לתקופת המשבר, גם כאן, מומחי ייעוץ פור יו מבהירים, החכמים ממשיכים לשחק את המשחק, ומי שנשאר נהנה מיותר אפשרויות, יותר הזדמנויות וירידת מחירים.

לדברי שקד, העלייה בריבית לא צריכה להיות גורם מכריע, שכן הריביות אף פעם לא מהוות הגורם היחידי שמשפיע על השיקולים בעת לקיחת המשכנתא, בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב. שקד מבהיר, שניתן לחלק את ההלוואה למספר מסלולים, ואף לקחת מסלול קטן יחסית שצמוד לריבית. "בניית התמהיל היא אחד מהדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת לקיחת המשכנתא. רבים לא יודעים איך לקרוא את ההצעה שהבנק נותן להם, כך שהם לא יודעים גם על מה לנהל משא ומתן, ובטח שלא מה לדרוש. מהסיבה הזו כדאי לפנות ליועץ פרטי, שדואג לאינטרס של הלקוח, ולא לרווחים של הבנק".

עוד הוא מסביר, שבכל עת אפשר למחזר את המשכנתא, וככל הנראה, עם ירידת הריבית שמצפים לה בשנים הקרובות, לא צריכה להיות סיבה לדאגה כאשר מתכננים תמהיל נכון ומותאם. עסקאות שסוגרים כעת הן לא גזירה משמיים, ותמיד יש מה לעשות כדי לשדרג את תמהיל ההלוואה לטובת הלקוח.

שקד כהן, מייסד ייעוץ פור יו. גיל לוין,
שקד כהן, מייסד ייעוץ פור יו/גיל לוין

שקד: "הראייה צריכה להיות לטווח הרחוק תוך כדי מענה לשוק העכשווי בטווח של 5 שנים. אם נסתכל על הדברים במעוף ציפור על ציר הזמן, קצב גידול האוכלוסייה בישראל עומד על 175,000 בשנה לעומת קצב התחלות הבניה שעומדת רק על 42,000 התחלות בניה בשנה. בטווח לא רחוק בציר הזמן בערך עוד שני עשורים כל המדינה אדומה, אין למדינה פתרונות דיור להציע מה שיגרום להיצע לקטון ביחס לביקוש הגדל, לכן מי שחכם לא נותן לעליית הריבית להשפיע על המהלכים שהוא נוקט, בטח לא בזמנים כאלו, ייהנה בטווח לא רחוק כל כך בנכס שהביקוש עליו הולך וגובר. אולם, כדי להקל על הקונה ולתת לו את האפשרויות האופטימליות ביותר עבורו, כדאי תמיד להיעזר במומחים".

וכאן נכנס השירות של ייעוץ פור יו. מומחי החברה מתמחים בכל סוגי המשכנתאות, בין שמדובר במשכנתא על חשבון נכס קיים, כזו שמאפשרת לאחד את החובות ולהרים את הראש מעל המים עם החזר אחד קבוע, ובין שמדובר במשכנתא לרכישת נכס למגורים או להשקעה בעסקאות מורכבות.
שקד: "היתרון שהלקוחות שלנו מרוויחים הוא, שהקשרים שלנו עם המערכת הבנקאית, יחד עם הניסיון והידע, מביאים את ההצעה הראשונית הכי נמוכה שהלקוח יוכל לקבל. ללא יועץ משכנתאות מטעמנו, הלקוח יחתום בנקודה הזו על העסקה, אך בעזרתנו, שם רק יתחיל המשא ומתן מול המערכת הבנקאית. זה אומר, שכך או אחרת, איתנו הוא תמיד ישלם פחות וירוויח תמהיל שנכון יותר עבורו ומתאים לצרכים ולמטרות שלו בצורה אופטימלית, תוך כדי חשיבה לטווח של 5 שנים ועד סיום המשכנתא".

וזה מביא אותנו לנושא הבא: השיקולים הנוספים שחשוב לקחת בחשבון לפני שחותמים על המשכנתא. בהנחה שהחלטתם ללכת על המהלך הזה, אל תטעו לחשוב שהסכום שנדרש לרכישה פחות ההון העצמי הוא סכום ההלוואה שאתם זקוקים לה. שקד: "זה בדיוק המקום שבו רבים טועים בחישוב גובה ההלוואה, מה שמביא אותם בסופו של דבר לקחת הלוואה נוספת, מן הסתם, בתנאים פחות אטרקטיביים".

שקד מבהיר, שסכום ההלוואה צריך לכלול הוצאות נלוות ולא צפויות, כמו שמאות, עורך דין, הובלה, שיפוץ הנכס וכל הוצאה נוספת שכרוכה בתהליך הרכישה, ההשבחה או השמשת הנכס. לדבריו, זה עלול להסתכם בעשרות אלפי שקלים, וללא חישוב נכון, זה כסף שהקונה יצטרך לגייס ממקור בנקאי או חוץ בנקאי.

לסיכום,
חשוב לבצע מהלך כלכלי כל כך משמעותי עם ליווי של מומחים, כאלו שמכירים את המערכת הבנקאית, מיומנים בניהול משא ומתן ומסוגלים להביא ללקוח את העסקה שמותאמת לו כמו חליפה שנתפרה למידותיו.

רוצים לדעת יותר? היכנסו לאתר הבית של יעוץ פור יו. המומחים מחכים לכם כאן וזמינים לתת תשובה לכל התלבטות או שאלה, גם עכשיו>>>

לעמוד הפייסבוק >>>

לעמוד האינסטגרם >>>

לטיקטוק >>>

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully