וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטרינרית שפועלת מאהבת בעלי חיים עמוקה יש הצעה עבורכם

מוגש מטעם weshow

26.1.2023 / 15:53

דוקטור הילה מיקולשיק, רופאה וטרינרית-כירורגית בעלת מרפאה מצליחה בדרום ('אהבת החי') מובילה מהלך לקידום הכשרת אנשי מקצוע בתחום ורואה בזה שליחות אמיתית

דוקטור הילה מיקולשיק, רופאה וטרינרית-כירורגית/חברת Weshow

אהבת בעלי חיים היא דרך-חיים. לדעתי יש חשיבות ראשונה במעלה לחינוך בכל מה שקשור לגידול בעלי חיים, ליחס לבעלי חיים, להגנה עליהם, וכך הלאה. זה שיש במרבית גני הילדים 'פינות חי' זה נפלא, זה שעשרות אלפי משפחות מגדלות באהבה כלבים (למשל) גם זה נפלא. אבל יש כל כך הרבה מה ללמוד סביב הנושא הזה של גידול בעלי חיים, מכל האספקטים וכאן נכנס העניין של חינוך לתמונה: גם ברמת העברת ידע ומידע למי שמגדל את בעלי החיים וגם ברמת הכשרת אנשי מקצוע לעסוק בתחום.

לצערי, אין מספיק וטרינרים בארץ, מעבר לזה שבמובן המקצועי זה מצער אותי, זה פוגע ביכולת לתת שירותים רפואיים מקיפים וזמינים לבעלי חיים ברמת זמינות גבוהה. צריך להבין שמדינת ישראל מונה היום כתשעה מיליון תושבים, רבים מהם מגדלים בעלי חיים, מדובר בסדר-גודל שונה לגמרי ממה שהיה כאן לפני 20 שנה. מספר בתי האב בישראל שמחזיקים כלבים, חתולים וחיות אחרות הוא גבוה משמעותית מכפי שהיה בעבר, והמדינה צריכה להידרש לזה ברמה של שינוי תפיסה 'מהשורש'. חשוב גם להבין שתשתיות טיפול בבעלי חיים והכשרת אנשי מקצוע בתחום ברמה כזו שתענה על הצרכים האמיתיים שיש היום בישראל, מסייעים גם לשמירה על בריאות הציבור. ככל שבעלי החיים מטופלים כראוי, כולל רפואה מונעת, כך הציבור שחשוף אליהם, בין אם זה בבית ובין אם זה במרחב הציבורי, הוא בטוח יותר ופחות חשוף לסיכונים בריאותיים.

אני פועלת לקידום הקמת פקולטה ללימודי וטרינריה בנגב בשיתוף עם מוסד אקדמי מוביל, ובמקביל גם פתחתי במרפאה שלי בבאר שבע את 'מכללת 'אהבת החי', שמציעה קורס מקיף שמכשיר אנשי מקצוע לשמש אסיסטנטים לרופאים וטרינרים".

דוקטור הילה מיקולשיק, רופאה וטרינרית-כירורגית. אהבת החיי הילה,
דוקטור הילה מיקולשיק, רופאה וטרינרית-כירורגית/אהבת החיי הילה

לדברי דוקטור מיקולשיק, הקמת אקדמיה ללימודי וטרינריה בדרום תקדם מהלכים משמעותיים, ביניהם:

• הכשרת צוותים רפואיים/פרא-רפואיים במספרים שיוכלו לענות על הצורך הנרחב בשוק בטיפול בבעלי חיים, שיותר ויותר משפחות בישראל בוחרות לגדל
• מניעת 'בריחת מוחות' לחו"ל
• סיוע במניעת מחלות שמועברות מבעלי חיים לבני אדם
• פתרון בעיית המחסור בווטרינרים לחיות קטנות - חוסר שגורם לעליית מחירי טיפול בחיות קטנות וגדולות כאחד
• חיזוק הציונות בנגב - הקמת פקולטה לווטרינריה בבאר שבע תתרום לעיר ולנגב כולו, תעסוקתית, תדמיתית, אקדמית.
• הקמת פקולטה/בית חולים וטרינרי אזורי לחיות גדולות וקטנות ולמחקר בתחום תוכל למנוע את ההתפרצויות של מחלות רבות ולמנוע הרג מיותר של חיות.
• שיתוף חקלאים ביוזמה יכול לתרום הן לחקלאות, הן לכלכלה

מיקולשיק רואה בעבודה שלה שליחות, היא מונעת מאהבת בעלי חיים עמוקה וכאמור מרצון להעצים את תחום הווטרינריה בישראל ולהוביל לא רק את רמת הטיפולים בבעלי החיים, אלא גם את ההסמכה לתחום.

"אני רואה שליחות גם בעיסוק במקצוע וגם בהנחלת המקצוע הלאה", היא מסבירה, "בשנים האחרונות התפתחו בתחום הרבה תתי-התמחויות ומאוד חשוב לתת להן פתרונות-הסמכה. לצערי, בישראל יש רק מקום אחד ללימודי וטרינריה בבית דגן (שלוחה של האוני' העברית) ללימודי וטרינריה נרשמים בערך 60 סטודנטים לשנה. הייתי רוצה לראות מסגרות נוספות להכשרה בתחום. מתוך כך יזמתי את הקמת העמותה 'מכללת אהבת החי' ובמסגרתה פתחנו קורס לסיוע וטרינרי למי שאוהב בעלי חיים ומעוניין בזה. הקורס בנוי מ-32 מפגשים (כל מפגש בן שש שעות) סה"כ 160 שעות לימוד פלוס 100 שעות של סטאז'. הקורס משלב ידע נרחב עם פרקטיקה, נותן לתלמידים כלים מעולים ומכשיר את בוגריו למתן טיפולים לבעלי חיים, ברמה של סיוע לווטרינר, ביניהם: אבחון, מתן זריקות, מתן אינפוזיה, עזרה ראשונה. בסיום הקורס הבוגרים מקבלים תעודת סיום ''סיוע וטרינרי. הלימודים נגישים ונוחים, מבוססים אונליין, נערכים ב-ZOOM. אני מאמינה בתחום ושמחה להוביל את ההתקדמות שלו בישראל".

'אהבת החי' - המרפאה הוטרינרית בניהולה של דוקטור הילה מיקולשיק מספקת מענה מקיף לכל סוגי הטיפולים בבעלי חיים. כלבים וחתולים ואפילו איגואנות יתקבלו בברכה.

המרפאה הווטרינרית של מיקולשיק מטפלת באהבה ובמסירות במגוון רחב של בעלי חיים: כלבים, חתולים, ציפורים, מכרסמים, נחשים, איגואנות, ארנבים, חמוסים, תוכי-ג'קואים. במרפאה עשרה אנשי צוות מיומנים, ביניהם כמובן וטרינרים מנוסים, והשירות זמין ללקוחות 24/7 כולל במצבי חירום. המרפאה מאובזרת במיטב הציוד המתקדם, ממש ברמה של חדר ניתוח, ומהווה מרכז וטרינרי מוביל בסטנדרטים המוקפדים ביותר.

נושא מרתק בפני עצמו - זכויות בעלי חיים

הדאגה לבעל החיים שמי מאיתנו בוחר לגדל היא לא עניין של מה בכך. אם מישהו חושב שלספק לכלבלב האהוב של המשפחה מזון ומקום נח לישון בו זה מספיק, שיחשוב שוב...גידול בעל חיים בבית זה מהלך מחייב שדורש אחריות ומסירות לאורך זמן. אם למשל, קיבלתם החלטה לגדל כלב, חשוב לקחת בחשבון שמדובר במחויבות ובתהליך שכלולים במסלול שלו חובות וזכויות. סוגיית זכויות בעלי החיים, למשל, יכולה בקלות להוביל לדיונים פילוסופיים: מה אנחנו כבני אדם חייבים להעניק לבעל החיים שבחרנו לאמץ/לגדל? מה אסור לנו לעשות לו? האם מותר לנו 'לכלוא' תוכי בכלוב? האם כלב שנשאר בבית לבדו במשך שש שעות ביום סובל מ'הלבד' שהנחתנו עליו? האם התעללות בבעל חיים היא רק כשניכרת פגיעה פיזית בו? מהן הזכויות שלו בעצם, מהן חובותינו כלפיו?

החוק בישראל מגדיר את זכויות בעלי החיים במסגרת 'חוק צער בעלי חיים', ובכל מקרה, ההיגיון האנושי וההומאני יכול להצביע על מספר פרמטרים מובנים מאליהם, שיכולים להוות את הבסיס המתבקש מאליו לכיבוד זכויות בעלי החיים, ביניהן:
• דאגה לקורת גג בתנאים נוחים
• דאגה למזון איכותי ומותאם
• הקפדה על חיסונים
• הקפדה על תנאים היגייניים בסביבת המגורים/המחיה
• טיפוח בעל החיים
• הענקת יחס אנושי, חום ואהבה
• הקפדה על מרחב-מחיה שמאפשר מרחב-תנועה
• אילוף בתנאים הומאניים תוך התחשבות בצורכי בעל החיים ובהתאמה לגילו/לאופיו/ליכולות שלו

אגודת צער בעלי חיים
כמה זה מרגש, לדעת שמתי שרק נרצה יש לנו הזכות ללכת עם הילדים שלנו לאחד מסניפי 'צער בעלי חיים' ולבחור כלב לאימוץ. יש בזה אלמנט חינוכי ממדרגה ראשונה. יש מחקרים שמעידים על כך שילדים שגדלים לצד בעלי חיים, במיוחד כלבים, מעבר לעובדה שזה תורם למערכת החיסון שלהם, גדלים להיות אכפתיים יותר, עם יכולות מרשימות לדאוג לזולת/ל'אחר', עם כישורי סובלנות ואחריות אישית. מעבר למעשה הטוב שמבטא תהליך האימוץ, יש בזה גם מהלך שמעודד מנהיגות, יוזמה, לקיחת אחריות ועוד. אגודת 'צער בעלי חיים' נוסדה בישראל עוד לפני קום המדינה (בשנת 1927) והיתה הגוף הרשמי הראשון בארץ שפעל לקידום זכויות בעלי החיים ולהגנה עליהם בחוק. אחד המהלכים הכי חשובים שלהם היה באיסוף בעלי חיים, ביניהם כלבים רבים, שנחשבו עזובים 'משוטטים', בדאגה לתת להם בית חם וטיפול מסור, ובשלב מאוחר יותר גם להעביר אותם למשפחות מאמצות. האגודה פעלה ופועלת גם לצמצום ניצול בעלי חיים, התאכזרות בבעלי חיים וגרימת סבל לחיות מצד תעשיות שונות, ביניהן תעשיית הקוסמטיקה והמזון. האגודה מפעילה מחלקה משפטית לקידום הנושא ומחלקה לחינוך הומאני בכל הקשור ביחס לבעלי חיים.

כל סוגי הטיפולים תחת קורת גג אחת - מרכז רפואי לחיות מחמד

המרפאה של דוקטור מיקולשיק מסייעת גם לטיפול בבעלי חיים נטושים ועובדת בשיתוף פעולה עם 'צער בעלי חיים' בבאר שבע. במרפאה ניתנים כל סוגי הטיפולים: טיפת חלב, חיסונים, ניתוחים, סירוסים, עיקורים, אולטרסאונד, אנדוסקופיה, בדיקות דם, X RAY, רפואה פנימית, טיפול למניעת מחלות, רפואת שיניים לכלבים ובעלי חיים נוספים, הדרכה לתזונה נכונה, טיפול במחלות (ביניהן: מחלות-כבד, סוכרת) מקרים של צורך באספקת חמצן, בהנשמה, גריאטריה, נשיכות ותאונות, הרדמה ופרידה.

'הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם'

הציבור בישראל אוהב בעלי חיים ובמיוחד כלבים וחתולים. בשנים האחרונות צמחו כאן רשתות שיווק לבעלי חיים, שמציעות מזון ייעודי, ציוד ייעודי, צעצועים, בגדים ואפילו 'הוט קוטור' להולכים על ארבע. פנסיונים לכלבים זה גם ענף בפריחה. קטגוריית הפקות ימי הולדת לכלבים שהתפתחה כאן לא נופלת מהפקת ימי ההולדת של פריס הילטון לצ'יוואואה' שלה. בקיצור, ההיצע עשיר ומגוון וזה מעיד על ביקושים ערים. כל משפחה שיש לה כלב ומגדלת אותו באהבה, ממש כמו עוד בן-משפחה, רוצה עבור הכלב שלה את הטיפול המסור ביותר. מעבר לשלל ה'פינוקים', אחת הדרכים להבטיח טיפול רציף ומוקפד שגם מסייע במניעת בעיות בריאותיות היא בהקפדה על ביקורים סדירים במרפאה הווטרינרית.

הצעה מיוחדת - מנוי למרפאה הווטרינרית

ב'אהבת החי' של דוקטור מיקולשיק מוצע מנוי למרפאה שמהווה סוג של ביטוח בריאות (ממש כמו שיש לבני אדם) הכולל חיסונים, הנחה על טיפולים מורכבים וגם מקנה ביקורים במתנה - במקום תשלום של 190 שקלים לביקור במצב שבו אין מנוי. מומלץ בחום להצטרף למנויי המרפאה.

מכללת 'אהבת החי' וקורסים לסיוע וטרינרי

מעוניינים להרחיב אופקים ולקרוא קצת ספרים בתחום? קבלו כמה המלצות
• "הלוחש לכלבים" - מאת סיזר מילאן
• "כל הדברים נבונים כמופלאים" / "סיפורי כלבים" - מאת ג'יימס הריוט
• "על אהבה וחיות אחרות" - מאת דוקטור ערן זיו
• "המדריך לטיפול בכלב" - מאת ברוס פוגל
• "כלבים: גידול, טיפול, אהבה" - מאת רפי קישון

מתכון מדליק וקל לחטיף כלבים תוצרת בית
בא לכם לפנק את הכלב/ה בחטיף תוצרת בית? קבלו מתכון לחטיף-כלבים מפנק
המצרכים הדרושים:
שתי ביצים גדולות
¼ כוס חמאת בוטנים טבעית
3 כוסות קמח מלא
⅔ כוס פירה-דלעת
חממו תנור ל-175 מעלות ומירחו מעט שמן על נייר אפייה. ערבבו את חמאת הבוטנים, הביצים ופירה-הדלעת, עד שהתערובת אחידה. הוסיפו לתערובת שתיים וחצי כוסות קמח, וערבבו שוב. המשיכו להוסיף קמח עד שהעיסה כבר לא דביקה. פזרו קמח על משטח עבודה ולושו את הבצק, עד שהוא נהיה אחיד. עברו על הבצק עם מערוך עד שהוא בעובי ½ ס"מ. השתמשו בשבלונות לעוגיות, או חתכו צורות בעצמכם. הניחו את העוגיות על נייר אפייה, והכניסו לתנור ל-20-25 דקות, עד שהקצוות מקבלות גוון זהוב.WOW-HOW בתאבון!

seperator

• המרפאה ממוקמת בבאר שבע ומעניקה שירות ללקוחות מכל רחבי הארץ.

לרכישת מנוי למרפאה, לפרטים על הלימודים ולכל מידע נוסף, טלפנו >> 08-6100696, 052-3354609

היכנסו לעמוד הפייסבוק

האינסטגרם

הטיקטוק

ואתר הקליניקה

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully