וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התרופה לבעיות פיזיות ורגשיות היא פשוט נשימה מודעת?

מוגש מטעם weshow

26.2.2023 / 10:50

בואו לגלות איך בקליניקה של טלי אמזלג פשוט נושמים, ונפתרים מחרדות, כעסים, מיגרנות ומגוון תחלואות שונות

נשימה אל האור- בקליניקה של טלי אמזלג פשוט נושמים, ונפתרים מחרדות, כעסים, מיגרנות ומגוון תחלואות שונות/גיא גליק

לפני 10 שנים, טלי אמזלג (47) התקשתה לנשום. היא לא חוותה קוצר נשימה רגיל, כמו כזה שקורה בהתקף אסטמה או כשמתקררים. משהו בתהליך הנשימה הרגיש לה לא טבעי, תקוע ואפילו מאולץ. עד לאותה עת היא עבדה כמנהלת אחראית בחברה גדולה. לדבריה, זו משרה מאוד תובענית, סיזיפית וקשוחה, במסגרתה היא נדרשה לעבוד שעות מרובות בסביבה גברית נטולת רגש, ובמקביל עברה תהליך גירושין, שבעקבותיו למדה עצמאות מלאה מהי. עם ילדה בת 7, טלי למדה להילחם על הבית, ללא היכולת להוריד את הרגל מהגז או להישען על בן זוג. "הגוף סימן לי במשך תקופה ארוכה, שמשהו לא תקין", היא מספרת. "הבנתי שאני לא נמצאת במקום שנכון לי, שאני כבר לא מסונכרנת עם קצב החיים, שאני רוצה זוגיות, ושאני חייבת לעשות שינוי".

בחיפושיה אחר פתרונות גילתה טלי את הנשימה המעגלית. טלי: "הנשימה המעגלית היא טכניקת נשימות, שנועדה לאפשר תרגול מודע של נשימות שמתקיימות ברצף - השאיפה והנשיפה מתחברות ונשמר רצף נשימתי קבוע. במהלך התרגול הגוף רפוי יותר, וככל שמעמיקים את התרגול ניתן לעשות עבודת עומק ברבדים הרגשיים. בתום התרגול התודעה נקייה יותר, הגוף רפוי יותר וחשים פתיחות, אהבה, שלווה ורוך".

בשלב הזה טלי החליטה לעשות שינוי מהותי בחייה. היא התחילה ללמוד את שיטת הנשימה המעגלית ונפתחה לעולמות הטיפול. תוך זמן קצר היא הוכשרה כמטפלת רייקי, תטא הילינג, פרחי באך, ובהדרגה שינתה את חייה. טלי: "ויתרתי על משרה מאוד מתגמלת מבחינה כלכלית, אבל הרגשתי שאני מקבלת את החיים שלי בחזרה. חזרתי לנשום, תרתי משמע. ללא תמיכה ועזרה תחמתי לי חדרון קטן בבית שגרתי בו עם ילדי ובן זוגי דאז וכך התחלתי את מסע חיי, מסע שהביא אותי לבנות את עצמי מחדש מבחינה מקצועית ולמצוא את הדרך שנכונה לי בעולם. אני בטוחה שעברתי את הכל כדי להגיע לכאן, זה הייעוד שלי, ולא הייתי מוותרת על שום אבן דרך בתהליך שעברתי מבחינה אישית ומקצועית. היום אני יודעת, ששמחת העשייה, תחושת השליחות והתשוקה שלי לקום בבוקר ולעזור לאנשים אחרים הם הכוח שמניע אותי, וברור לי, שכל עוד אני פועלת מהמקומות האלו, זה נכון לי, ואני יכולה לנשום לרווחה".

טלי אמזלג בעלת קליניקה "נשימה אל האור". לינה מיארה,
"ויתרתי על משרה מאוד מתגמלת מבחינה כלכלית, אבל הרגשתי שאני מקבלת את החיים שלי בחזרה"/לינה מיארה

כבר 4 שנים שטלי עוסקת רק בתחום הטיפולים. את המטופלים שלה היא מקבלת בקליניקה "נשימה אל האור" בנתניה, ואף מייעצת לאנשים בטלפון או בזום. שיטת הטיפול המיושמת ביותר בקליניקה שלה היא הריברסינג - נשימה מעגלית, באמצעותה היא מסייעת למטופלים להתמודד עם קשת רחבה של בעיות, ביניהן פיברומיאלגיה, הלם קרב, מיגרנות, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות שינה, כאבים, דלקות ומחלות אוטואימוניות. בפן הרגשי היא מסייעת למטופלים להתמודד עם כעסים, חרדות, בעיות רגשיות ועוד.

טלי, תהליך הנשימה הוא הדבר הטבעי ביותר עבור האדם. למה אנחנו צריכים ללמוד לנשום?

טלי: "החיים בעולם המודרני מאלצים אותנו להספיק יותר בפחות זמן. הכל דינמי, מהיר ולחוץ יותר מאשר בעבר, וזה גורם לתהליכים פיזיולוגיים ורגשיים שמשפיעים אלו על אלו. בסופו של דבר, תהליך הנשימה, שאמור להיות הדבר הכי טבעי בעולם, מופר, הנשימה הופכת להיות שטוחה או מקוטעת, וזה משפיע על מערכות הגוף ועל העולם הרגשי והקוגניטיבי של האדם".

"נשימה אל האור". לינה מיארה,
"נשימה אל האור"/לינה מיארה

תני לי דוגמאות לבעיות פיזיות ורגשיות שתהליך נשימה לא תקין עלול ליצור

טלי: "ברובד הרגשי הפרעות נשימה עלולות ליצור תחושות חרדה ולחץ, הן עלולות להציף טראומות מן העבר, ואפילו לפגוע ביכולת לחשוב בצורה ממוקדת. בפן הפיזי זה עלול להתבטא בקשיי נשימה, בתחושות של לחץ בחזה, הפרעות עיכול מכל הסוגים, כאבים בכתפיים ובגב ועוד".

כיצד שיטות הטיפול הנוספות שאת משלבת בקליניקה מסייעות להגיע לתוצאות טובות יותר?
טלי: "אני משלבת את שיטות הטיפול שהמטופל מסכים להן. באמצעות פרחי באך ניתן ליצור שינויים מהותיים בחיים. הם מסייעים לבעיות רגשיות ופיזיות, ויכולים לתת מענה לבעיות שונות. אדם שמרגיש שהוא תקוע ולא מצליח לחולל שינויים בחיים, מי שחש חוסר ביטחון או קושי לבטא את עצמו, מי שמתקשה לעמוד על שלו ועוד.

"הטיפול באמצעות תטא הילינג מסייע להסיר מחסומים רגשיים ותודעתיים, להיפתר ממערכות אמונה מגבילות ועוד. ולבסוף, הטיפול ברייקי נועד לסייע בשיכוך כאבים ובחיזוק המערכת החיסונית. הוא מעניק למטופל תחושת הרמוניה ומאזן את הרובד הפיזי, האמוציונלי והמנטלי. יש מטופלים שכל סוגי הטיפולים האלו יכולים לסייע להם, ועבור אחרים יש שיתאימו חלק יותר מאחרים. הסינרגיה שנוצרת בתהליך הטיפולי מאפשרת להגיע לריפוי עמוק ועוצמתי.

"הטיפולים מסייעים לי לטפל בצורה הוליסטית - בגוף, בנפש ובעולם הרגש. יש לי מטופלים שסובלים מבעיות פיזיות ורגשיות, נשים שנמצאות בטיפולי פוריות, אנשים שסובלים ממחלות דגנרטיביות וכרוניות, אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז ועוד. הכלים שרכשתי לטיפול מאפשרים לי לטפל באנשים בכל גיל ולהקל על סבלם. אני מרגישה מבורכת".

לסיום, תוכלי לתת לקוראים כמה עצות להפחתת המתחים שנגרמים כתוצאה מקצב החיים המהיר בעולם המערבי?
טלי: "בשמחה. ראשית, אני ממליצה להתחיל את הבוקר לאט יותר. להחליף את בדיקת ההודעות וההתראות בנייד בכמה נשימות עמוקות, בעיסוי פנים קל ובמתיחות. אפשר לקום 5-10 דקות מוקדם יותר וליהנות מהידיעה שיום חדש מתחיל, ושהכל פתוח.

"פרט לכך, אני ממליצה בחום לא לפסוח על ארוחות, ולאכול בנחת, ללא הסחות דעת, ללא קריאת מיילים או שליחת הודעות, ובטח שלא בזמן הליכה או נהיגה. ודבר אחרון, לשלב תרגול מדיטציה או תרגול נשימות לפחות פעם ביום. זה יכול להיות תרגול קצר של מספר דקות, שבמהלכן מנקים את התודעה ופשוט נוכחים ברגע - מקשיבים לצלילים, מבחינים בריחות, עוקבים אחר הנשימה, עוצרים את התנועה בנגלה ומבחינים בכל התנועה שבנסתר".

רוצים לדעת יותר? צפו בסרטון בראש הכתבה שיספר לכם יותר על סודות הנשימה המעגלית וטיפולי הריברסינג בקליניקה של טלי אמזלג בנתניה "נשימה אל האור".

לאתר של טלי אמזלג >>>>.

לתיאום תור ומידע נוסף: 055-686-8262

לעמוד הפייסבוק >>>

אינסטגרם >>>

טיקטוק >>>

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • נשימה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully