וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להצלחה במתמטיקה: הדרך לבגרות מעולם לא הייתה קלה יותר

מוגש מטעם weshow

20.3.2023 / 10:18

ברחוב נחלת יצחק בתל אביב מצוי מרכז לימודים ייחודי, שכולו על טהרת המתמטיקה. לכאן מגיעים תלמידים מכיתה ה' ועד י"ב, ובמסגרת קבוצות קטנות, שמונות לכל היותר 8 תלמידים, לומדים ומתרגלים מתמטיקה עם מורים מקצועיים במחירים שפויים.

שגיא שמעוני פיצח את הדרך להצלחה במתמטיקה/צילום: גיא גליק

האוקיינוס המתמטי עלול להיות מאיים עבור תלמידים רבים. זה אולי אחד המקצועות הכי מאתגרים שעימם מתמודדים ילדים, בני נוער וסטודנטים, ובהעדר מתודיקה נכונה או היכולת ללמד כיצד לחשוב ולדבר מתמטיקה, ולא רק להציב מספרים בנוסחאות, אין זה פלא, שרבים מוצאים את עצמם אבודים.

הבעיה היא, שאם פספסתם נדבך אחד או שהתקשיתם בהבנה ויישום שלו, לא תוכלו להתקדם הלאה. כמו בניין, גם הבנה וידע מתמטיים נבנים בשלבים. אך מה עושים כשצריך לצמצם את הפער, ומהר? מה עושים כשבחינות הבגרות מתקרבות, ולתלמיד חסרים ידע, פרקטיקה או הבנה בסיסית של נושאים מסויימים? שכן לא כמו היסטוריה, כשמדובר בטריגונומטריה, אלגברה וסטטיסטיקה, מרבית ההורים לא יכולים לסייע לילד מפאת חוסר ידע, זמן ומיומנויות הוראה כאחד.

יש שפונים למורים פרטיים. אך רבים מהם מוצאים, שהלמידה אחד על אחד מול מורה, שלא תמיד מתחברים אליו, לוקה בחסר. המוטיבציה של הילד לא בשמיים, כמו גם היכולת שלו לשתף פעולה. פרט לכך, עלויות השיעור די גבוהות, ומי שיש לו 2 או 3 ילדים שזקוקים למורים פרטיים נמצא בבעיה, זה בור כלכלי לא פחות גדול מהקניות השבועיות ברשתות השיווק.

הדרך להצלחה במתמטיקה עוברת דרך שגיא שמעוני

הדרך להצלחה במתמטיקה. שגיא שמעוני,
הדרך להצלחה במתמטיקה/שגיא שמעוני

ברחוב נחלת יצחק בתל אביב מצוי מרכז לימודים ייחודי, שכולו על טהרת המתמטיקה. לכאן מגיעים תלמידים מכיתה ה' ועד י"ב, ובמסגרת קבוצות קטנות, שמונות לכל היותר 8 תלמידים, לומדים ומתרגלים מתמטיקה עם מורים מקצועיים במחירים שפויים.

7 כיתות הלימוד במרכז מזמינות, מרווחות ונעימות, אך מה שבאמת מושך לכאן את התלמידים הם צוות המורים, שמבין את קשיי התלמידים ומאפשר להם להכיר את עולם המתמטיקה בדרך חדשה. הדגש הוא על הבנה וחשיבה מתמטיים, ולא על למידת נוסחות והצבת גורמים. כאן לומדים למה חישובים מתמטיים מתבצעים בדרך מסוימת, ואיך להגיע לתוצאה הרצויה.

שגיא שמעוני, מייסד המרכז מסביר, "יש 3 סיבות לכך שהרבה תלמידים מפחדים ממתמטיקה ולא מצליחים. הראשונה היא, שהם לא מבינים את המורה. השנייה היא, שהם לא לומדים לחשוב מתמטית, אלא רק לפתור תרגילים בצורה מאוד יבשה וסכמתית. והסיבה השלישית היא, לצערי, שמרבית המורים לא יודעים כיצד ללמד את החומר. מבלי להבין למה עושים את הדברים, הילדים מתקשים לפתור תרגילים. הם מרגישים שמתמטיקה נטולת יצירתיות ותשוקה, כשלמעשה, זה בדיוק להיפך, ומכאן אנחנו מתחילים ללמד את הילדים. אנחנו נהנים לראות את האור בעיניים כשהם מבינים ואת תחושת הסיפוק שהם מקבלים כשהם מבינים איך הגיעו לתוצאה הנכונה, כי אנחנו לא מסתפקים בתשובה הנכונה, חשוב לנו שהתלמידים יידעו איך ולמה הם הגיעו אליה".

במרכז נערכים שיעורים ותרגולים לאורך כל ימות השבוע. צוות של 6 מורים חולש על מערך הלמידה כאן וזמין לכל 500 תלמידי המרכז גם בוואטסאפ. קבוצות התרגול נפגשות פעמיים בשבוע (3 פעמים לפני בגרויות), ומידי שנה במהלך חופשת הפסח נערכים מרתונים, במסגרתם לומדים את כל החמור לבגרות לפי המיקוד שניתן באותה השנה. לא חייבים להגיע לכל השיעורים והתרגולים. מי שזקוק לשיעורי חיזוק לפני מבחן או להעמקה וביסוס של הידע בחומר ספציפי, יכול להגיע לכאן לפי הצורך.
שמעוני: "היתרון הבולט של המרכז הוא במפגש שבין התלמידים. כאן הם לא יושבים לבד מול מורה פרטי, אלא בכיתה קטנה, עם תלמידים בני גילם. זה משליך באופן מיידי על המוטיבציה שלהם, כי הם לא מרגישים לבד, והם מזינים האחד את השני בפידבקים וחיזוקים, אך מעל הכל, הם מבססים את הדינמיקה על מכנה משותף - הרצון להצליח ולהתגבר על האתגר והפחד".

הדרך להצלחה במתמטיקה. שגיא שמעוני,
הדרך להצלחה במתמטיקה/שגיא שמעוני

קיר ה- 100, קיר ההצלחות שמתחדש מידי שנה

אי אפשר להתעלם מקיר ה- 100 שמצוי במרכז. הקיר הזה מידי שנה נצבע מחדש. בתחילת השנה הוא ריק ועירום, אך עד לסוף השנה מתמלא בשמותיהם של כל התלמידים שהצליחו להוציא ציונים גבוהים (מעל 95). שמעוני: "אנחנו לא מחפשים את ה- 100, וגם התלמידים לא חותרים לזה, כי האתגר האמיתי הוא לגרום להם להתחבר למקצוע. כשזה קורה, ההצלחה מגיעה מיד. העבודה שלנו עם הילדים נעשית בפן המנטלי, לא פחות מאשר בפן הדידקטי, וקיר ה- 100 הוא רק דבר אחד קטן שמאפשר להם לשאוף גבוה ולהיות גאים בעצמם. ההצלחה האמיתית שלנו היא, שתלמיד יגש למבחנים או לתרגילים בביטחון, וגם כשהוא לא רואה את התוצאה לנגד עיניו, יש לו את הידע והכלים למצוא את הדרך לפתרון, וזה כל מה שהוא צריך כדי להצליח".

רוצים לדעת יותר?
אתר הבית של הדרך להצלחה במתמטיקה>>>
הדרך להצלחה במתמטיקה באינסטגרם>>>

מוגש מטעם weshow
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully