וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם

מוגש מטעם weshow

23.3.2023 / 14:13

בצפון רמת הגולן, מתחת להרי החרמון מסתתרת לה חווית אירוח ייחודית, של אישה גדולה מהחיים בשם מונא, המציעה אוכל דרוזי מסורתי עשיר ומגוון,לצד אירוח כיד המלך ולמידה על אורח חיים הדרוזי ברמת הגולן

אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם/צילום: פאבל פרסליאק

ימי החורף כבר כאן, ופנינו צפונה, לשלג הקרב ובא להר החרמון המושלג. הישראלים כבר סיגלו להם את המסורת בשבתות, והיא: לנסוע מוקדם בבוקר כדאי להספיק להנות בשלג, לדלג על הפקקים וגם להנות מאוכל מעט אחר, של הכפרים הסובבים את החרמון.

העדה הדרוזית מונה בסך הכל בעולם כולו, פחות ממיליון נפש. במדינת ישראל הוכרו הדרוזים כעדה דתית רשמית בשנת 1957, והחל מאותה השנה הדרוזים משרתים שירות חובה בצבא ההגנה לישראל. בעקבות מלחמת ששת הימים נוספו הדרוזים של רמת הגולן לתחום שלטונה של ישראל.

אז מה אם נגיד לכם שיש לכם הזדמנות לקבל הצצה לאישה בת העדה, יזמית אשר פתחה עסק של חוויה קולינרית דרוזית קסומה במיוחד אשר מארחת אנשים מכל העולם המתעניינים בקסם העדה ותבשליה שתוכלו למצוא במטבח שלה, לצד הסיפורים שלה.

אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם. ג׳ינאן שוקיר,
אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם/ג׳ינאן שוקיר

מונה ספדי, מוותיקות מג'דל שאמאס היא האחראית על כל חווית האירוח הייחודית, בשלנית מצוינת שמתמחה בבישול דרוזי אותנטי, למונה אכפת לא רק האוכל אלא גם האנשים.

לספדי חשוב לקיים תרבות דיון לצד האירוח, בין היתר מעלה לדיון נושאים מורכבים ומרתקים שלא רגילים לשמוע מפיה של אישה דרוזית מסורתית, כגון: עתיד הדור הצעיר הן היהודי והן הדרוזי כאחד, מעמד האישה בחברה הגברית, סיפורים על רמת הגולן וההיסטוריה של הכפר, וחשיבותה של תרבות דיון בין אנשים, היא מדגישה את החיבור הבלתי נמנע של אוכל ואנשים.

אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם. ג׳ינאן שוקיר,
אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם/ג׳ינאן שוקיר

חשוב לה שהאנשים ייצאו עם מוסר השכל ופתיחת אופקים, לצד בטן מלאה ושבעה ממטעמיה.
זוהי פריצת דרך חדשה ומעניינת בכל הנוגע לאירוח מסורתי בכל גווניו.
האוכל מוגש בצורת מזנון, הארוחה נפתחת ב"טקס פתיחת השולחן". פתיחת הסירים מלווה ע"י הסבר של מונא לגבי כל אחד מהסירים והמאכלים בו ומאיפה הוא בא.
בין המנות תוכלו למצוא:
סלטים
מקלובה
סינייה
פריקי
מגד'רה
ממולא תפוח אדמה/בצלים ועוד
מוגשים תפריטים לפי בחירה כמו: תפריט צמחוני/בשרי.

ישנה אפשרות לסדנאות בישול, וסיורים קולינריים ותרבותיים במג'דל שאעמס, בו עוברים בין התחנות השונות בניצוחן של נשות הכפר, בין אם זה מפגש בחדר האפיה של נאול שופי בו אפשר לצפות בהכנת פיתות דרוזיות בשיטה מסורתית טאבון על עצים בתוך מבנה העשוי כמערה.

מחזה ייחודי , כאילו הזמן עצר מלכת ועד מפגש וסיור קסום בסטודיו של האומנית וורדה חאטר . בסטודיו נתבונן בכלי חרס ופורצלן יפיפיים אשר חלקם עשויים מחימר מקומי אדמה חרסיתי שוורדה אוספת בשטחים סביב הכפר.

*יש לקבוע מקומות מראש לקבוצות/זוגות/משפחה
050-6339275

אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם. ג׳ינאן שוקיר,
אצל מונא: חווית אירוח דרוזית ייחודית וטעימה שכמוה לא הכרתם/ג׳ינאן שוקיר

המלצות:
יונה
"מונה יקרה, ברצוננו להודות לך על הביקור החם בביתך. על שפתחת בפנינו את ביתך ואירחת אותנו כיד המלך במאכלים מסורתיים מעשי ידייך ומשפחתך. נהנינו מההדרכה שלך בסיור בכפר ומהספורים האותנטיים על משפחתך והעדה הדרוזית. נהנינו מכל רגע , בזכותך היה לנו יום כייף ומהנה ועל כך המון תודה. מאחלים לך בהצלחה בהמשך. מעריכים ומוקירים ותיקי נאות גולן"

ליאור
"הגענו למונה קבוצת מטיילי ג'יפים שמנתה 21 אנשים כולל ילד . כבר בכניסה התקבלנו בסבר פנים חמות ומזמינות. הבית היה חמים, נקי, מרווח ומשרה אווירה ביתית. מונה ובעלה היו מדהימים, אנשים טובים שהיה חשוב להם שנרגיש בבית. והאוכל, היה בשפע וטעים מאוד, מושקע ומיוחד. גם לילד שבינינו לא הייתה כל בעיה למצוא מה לאכול. המחירים היו בהחלט הוגנים למה שקיבלנו ואף יותר. אין שום ספק שנחזור אליה שוב, ואף נמליץ לחברים"

רינת
"סעדנו אצל מונה עם קבוצה של אורחים מחו"ל. האוכל מעולה. מונה מארחת עם כל הלב. מעניין לשוחח עמה ולשמוע על חיי הדרוזים ברמת הגולן. בקיצור, חוויה מומלצת".


פרטים נוספים בפייסבוק >>>

ובאינסטגרם >>>

מוגש מטעם weshow
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully