וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיברומיאלגיה? יש סיכוי להחלים. המסע של חולת פיברו שלא התייאשה

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

6.12.2023 / 15:48

ג'נין טובלי סבלה שני עשורים מכאבים מפושטים בכל הגוף שאובחנו כפיברומיאלגיה. אחרי אבחון וטיפול של חצי שנה במרכז איריס גייר, היא מספרת מה היא עשתה רגע לפני שוויתרה, כדי לחזור לחיים מלאים ללא כאבים, והיא פונה מהלב לכל מי שסובל: "תאמינו, תלכו בדרך הזו. זה עוזר

ג'נין טובלי סבלה במשך שני עשורים מכאבים מפושטים בכל הגוף שאובחנו כפיברומיאלגיה. היא החלה, כמו הרבה חולים אחרים, במסע ארוך, נטלה קוקטלים של תרופות והלכה לאינספור טיפולים כאלה ואחרים. אבל היא לא חוותה שיפור, נהפוך הוא - מצבה הלך והחמיר ואיכות החיים שלה ירדה.

היא כבר היתה על סף ויתור, כמעט החליטה שאין יותר מה לעשות ושהדבר היחידי שנותר לה הוא לצרוך קאנביס רפואי עד סוף חייה לשיכוך הכאבים. רגע לפני שהיא התייאשה והרימה ידיים, היא עשתה מה שרבים מפחדים לעשות - לנסות עוד טיפול אחד. הפחד הזה מהאכזבה של עוד טיפול שלא יצליח משתק רבים מהחולים וגורם להם להמשיך לסבול במשך שנים. המחשבה על עוד הבטחת שווא, על עוד תקווה שתמוג לה, מונעת מהם להמשיך לחפש פתרון לבעיה ולהשיב לעצמם את הבריאות.

אישה סובלת מכאבים. Canva,
פחד מהאכזבה של עוד טיפול שלא יצליח משתק רבים מהחולים וגורם להם להמשיך לסבול במשך שנים/Canva

ג'נין קיבלה החלטה אמיצה לטפל בעצמה ובחרה לנסות עוד סוג של טיפול לפני שהיא מתייאשת - אבחון וטיפול דרך גלגל העין במרכז איריס גייר. כדי להתגבר על מחסום הפחד היא קראה על שיטת האבחון והטיפול במרכז ועל ההבדל בין טיפול בסימפטום וטיפול בשורש הבעיה והבינה שהמרכז מציע משהו אחר שלא ניסתה קודם. למרות זאת כשהגיעה בפעם הראשונה הגיעו איתה גם המון ספקות, כמו שהיא מתארת: "הייתי מספר אחת בספקנים". ההסברים שקיבלה יחד עם השירות והליווי פוגגו את החששות של ג'נין והיא התמסרה לטיפול, והיום, אחרי חצי שנה של טיפול היא מסכמת בחיוך נינוח ורגוע: "זה עוזר, האבחון עוזר, זה מביא איכות חיים אחרת"


רבים סובלים מפיברו - ולא יודעים את הסיבה האמיתית להתפרצות הכאבים
ישראלים רבים, ובעיקר ישראליות, סובלים מפיברומיאלגיה המתבטאת בכאבים עזים בכל הגוף ותשישות מתמדת עד כדי חוסר תפקוד בבית ובעבודה. לרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית אין מענה, ורבים מגיעים לסף ייאוש שגורם להם לחשוש ולנסות טיפולים נוספים.

איריס גייר, מומחית בינלאומית לאירידולוגיה, מסבירה כי "במקרים רבים הפיברומיאלגיה כלל לא מאובחנת כי מתבלבלים בינה לבין מחלות אחרות. אך גם כשמדובר בפיברומיאלגיה, הרפואה הקונבנציונלית חסרת אונים מכיוון שהיא לא מצליחה לאתר את הגורם להתפרצות הכאבים למרות הרבה בדיקות שעושים. בנוסף גם ואין טיפול ייעודי שהרופאים מציעים".

"מטופלות רבות מגיעות אלי מאוכזבות ומיואשות. הן טופלו בתרופות לכאב כרוני או לשיפור השינה, אבל ההשפעה חלקית בלבד ויש הרבה תופעות לוואי. אחרות קיבלו המלצה לפעילות גופנית או טיפולי רפואה משלימה בכאב בלבד, אבל גם כאן ההשפעה זמנית ומעגל הכאב לא נפסק כי אין התייחסות לסיבה האמיתית להתפרצות הכאבים".

לדברי ג'נין, כיום, חצי שנה לאחר שהחלה את הטיפול, היא נמצאת במקום טוב: "בהתחלה לא הבנתי על מה איריס מדברת, אבל האמנתי והלכתי. אני מרגישה טוב היום, לא חסר לי כלום. אני באיכות חיים אחרת. זה אפשרי."

אישה מחייכת. Canva,
"אחרי האבחון והטיפול אני באיכות חיים אחרת. זה אפשרי"/Canva

"הכאבים חלפו"
אל מרכז איריס גייר שבמושב זכריה, בלב עמק האלה, סמוך לבית שמש, מגיעים מטופלים מכל רחבי הארץ שמנסים במשך שנים ארוכות להבין מה גורם לבעיות הבריאות שלהם, וכיצד לפתור אותן מהשורש. איריס גייר הגיעה לעסוק באירידיולוגיה לאחר שהיא עצמה התייאשה מהרפואה הקונבנציונלית.

"בגיל 34 חליתי והגעתי למצב של חוסר תפקוד כללי. אינספור בדיקות ומומחים לא עזרו לי להחלים", היא מספרת. "הרגע ששינה את חיי היה כשהגעתי למומחים לאירידיולוגיה בארה"ב. אחרי שנתיים של סבל מתמשך והתדרדרות במצבי, סוף סוף הבנתי מה הסיבה וקיבלתי טיפול שעבד. החוויה הזו גרמה לי להבין את הכוח שיש לאבחון מדויק של מקור הבעיה ושבלי אבחון כזה, כמו שאני עברתי, הסיכוי להחלים מאד קלוש. לכן החלטתי שאני חייבת להביא את הבשורה הזאת לכל חולה ובעיקר לאלה שכבר התייאשו ולעזור להם לחזור לבריאות ולחיים ללא כאבים".

איריס נסעה ברחבי העולם כדי ללמוד את תורת האבחון בגלגל העין מהחוקרים המובילים שפיתחו את מפות המחקר של האירידולוגיה ואת שיטות הטיפול הטבעיות הכי מתקדמות שיש. את כל הידע הזה ריכזה ב"מרכז איריס גייר", אותו הקימה בשנת 2000. במרכז היא מבצעת אבחוני אירידולוגיה וליווי טיפולי טבעי לסובלים ממגוון בעיות רפואיות - מפיברומיאלגיה ומיגרנה ועד בעיות עיכול, אלרגיות ובעיות עור, תשישות כרונית, דלקות מפרקים ועוד. איריס היא גם הנציגה בישראל של האיגוד העולמי לאירידיולוגיה IIPA.

"צמוד אלי עובד צוות מדהים ומקצועי של מטפלים. ב-22 שנים האחרונות עזרנו ליותר מ-20,000 מטופלים לעשות את הדרך חזרה לחיים", היא אומרת.

ג'נין, שעברה את האבחון והטיפול במרכז איריס גייר, יוצאת בקריאה למי שעדין סובל וכואב ומבקשת: "תבואו, תאמינו, תלכו בדרך הזו. זה עוזר".

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully