וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינרת - חופשה בחוף שקט: נפתחה עונת הרחצה בכינרת

מוגש מטעם איגוד ערים כינרת

30.3.2023 / 14:23

אחרי עבודות שיקום ושיפוץ, חופי איגוד ערים כינרת יפתחו השנה 15 חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה. החופים משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהיה ונופש בעלות השווה לכל כיס המאפשרים למבקרים ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה

באיגוד ערים כינרת נמצאים הצוותים בתכונה רבה עם פתיחת עונת הרחצה בחופי האיגוד השקטים, שהחלה ב- 29.3.2023, בין השאר התקיימו הערכות מצב, פגישות ותיאומים עם מכלול הגורמים הקשורים לכינרת, כולל משטרת ישראל.

איגוד ערים כינרת מציע 15 מקטעי רחצה מוכרזים ושקטים, בחופים: צינברי, ברניקי, שקמים, חוקוק צפון, מפרץ אמנון, כינר (חוף ברחצה בהפרדה), דוגה, דוגית, גולן (קטע 13), כורסי, לבנון, חלוקים, גופרה, סוסיתא וצמח, מתוכם 9 חופים בהנגשה מלאה לאנשים עם מוגבלויות ונגישים עד לקו המים. 12 מהחופים מצוידים בכיסאות גלגלים ייעודיים.

חוף צמח, כינרת. ורד מנור, איגוד ערים כינרת,
חוף צמח, כינרת/ורד מנור, איגוד ערים כינרת

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת אמר "אנו מוכנים וערוכים לפתיחת עונת הרחצה עם כינרת יפה ומצפים לנופשים רבים בדומה לעונה שעברה. את העומס בחופים מווסתים ומנהלים הצוותים שלנו בשטח, יחד עם המצילים, המאבטחים, עובדי הניקיון והתחזוקה, שיעשו לילות כימים למען ציבור הנופשים. אני מבקש מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להתחשב באחרים, להיות סבלניים ואחראיים, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח באופן פעיל על הילדים במים ובחוף, להקפיד על ניקיון החופים והמים ונהיגה זהירה בכלי השייט. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בחופי הכינרת".

דנה בכר, מנהלת אגף איגוד ערים כינרת, הוסיפה: "חופי האיגוד משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהייה ונופש בעלות השווה לכל כיס ומאפשרים לקהל הרחב ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה. חניוני איגוד ערים כינרת מהווים אבן שואבת גם לנופשי הקרוואנים המתבקשים לשים לב לשילוט ולשמור על כללי ההתארגנות בשטח המיועד לחניית קרוואנים וכן שמירה על ניקיון ואיכות הסביבה", אומרת בכר ומוסיפה: "איגוד ערים כינרת שם לו למטרה מזה מספר שנים לספק לנופשים חווית נופש נקיה בשטח הפתוח ובמבני השירותים. רמת הניקיון בחופים חשובה לכולנו. גם השנה יושקעו מעל ל- 9 מלש"ח בפעולות הניקיון השוטפות בחופים ובפינוי אשפה. גם רמתם של מבני השירותים והמלתחות שבחופים חשובה ובמהלך החורף שופצו חלק ממבני השירותים בעלות של כ-600 אלף שקלים"

בנוסף, בוצעו השקעות גם במתקני הנופש שבאזורי הקמפינג והשהיה. בחוף צמח הושקעו כ- 200 אלש"ח בהקמת מיצללות חדשות. בכל החופים הוצבו שולחנות פיקניק חדשים בעלות של 450 אלש"ח. הוצבו וחודשו תמרורים ושלטים, בוצע גיזום בטיחותי של עצים וטיפול בצמחיה.

מיצללות חדשות בחוף צמח, כינרת. דנה בכר איגוד ערים כינרת,
מיצללות חדשות בחוף צמח, כינרת/דנה בכר איגוד ערים כינרת

בחופי הכינרת המערביים אשר ניזוקו בסופת מאי 2022 החלה עבודת שיקום נזקים בעלות של כ- 1.2 מלש"ח בהמשך לתקציבים היעודיים שנתקבלו מאת משרד הפנים עברו שיקום קירות ומסלעות, שיקום כבישים וחניות, פרישת בדי הצללה חדשים ועוד טיפול בנזקים רבים שנגרמו לחוף עקב התנפצות הגלים על החופים ברוחות החזקות.

חוף חוקוק, כינרת. טלי בר איגוד ערים כינרת,
חוף חוקוק, כינרת/טלי בר איגוד ערים כינרת

כאמור, חופי הרחצה המוכרזים של איגוד ערים כינרת הינם 'חופים שקטים' בהם אסורה השמעת מוסיקה או הקמת רעש. מודל זה הינו יזמה של איגוד ערים כינרת, משטרת ישראל ומשרד הפנים ונחשב להצלחה גדולה המתקבלת באהדה בקרב הנופשים המשתפים פעולה עם הנהלים, כך נהנות משפחות עם ילדים בשלווה ורגיעה, אשר גם מתבטאת באיכות החופשה. המצילים מסוגלים לשמוע את הקהל באופן טוב יותר ולהיענות לאלו הזקוקים לסיוע. מסקר שהתבצע בשנתיים האחרונות עולה כי השקט בחופים הביא לירידה דרסטית בצריכת האלכוהול ובמקרי הוונדליזם.

באוקטובר 2021 אושר "חוק עזר למניעת רעש" לחופי איגוד ערים כינרת, אישורו של החוק וצו הקנסות הנלווה ל"חוק הסדרת הרחצה בכינרת", מאפשרים לאכוף את השקט בחופים. גם בעונה זו תתבצע פעילות מוגברת של אכיפה בנושא חשוב זה, המהווה גורם משנה מציאות לטובת הנופשים המחפשים "חופשה בחוף שקט" בכינרת.

את תקנות הסדר והשקט יאכפו פקחי איגוד ערים כינרת, צוותי משטרת ישראל מתחנת האגם בטבריה ומתנדבים מ"משמר הסביבה כינרת", אשר יעסקו גם במניעה וטיפול באירועי אלימות, על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולספק חוויית נופש בטוחה ונעימה למשפחות בסיוע פרויקט "כינרת בטוחה", המרכז אל מוקד איגוד ערים כינרת בצמח, את הנעשה בחופי האיגוד 24/7 באמצעות 160 מצלמות אבטחה, כך שהנופשים יכולים להרגיש בטוחים יותר.

חוף כינרת. טלי בר איגוד ערים כינרת,
חופי איגוד ערים כינרת שקטים, בהם אסורה מוסיקה/טלי בר איגוד ערים כינרת

לטובת רחצה בטוחה מאריך איגוד ערים כינרת מידי שנה וגם השנה, את שעות פעילות המצילים בעמדות ההצלה עד השעה 18:00 החל מחופשת פסח. בהמשך העונה תוארכנה שעות הפעילות עד השעה 19:00, לפי הצורך ובהתאם להתארכות שעות האור.

לאורך כל עונת הרחצה בחופי איגוד ערים יפעל צוות ה'מסבירנים', נאמני הכינרת, אשר יסבירו לנופשים על חשיבות השמירה על הניקיון ויעודדו שימוש בכלים רב פעמיים.

לפני כשנתיים פתח איגוד ערים כינרת לקהל הרחב שלושה חופים: דוגה, סוסיתא וצמח המחודש וכעת ממשיך האיגוד לפתח ולהשקיע בחופים נוספים לרווחת ציבור הנופשים.

חוף דגניה, שוקם לאחרונה על ידי האיגוד, חברת מקורות ורשות המים ונפתח לקהל לאחר כ-3 שנים בו היה סגור עקב עבודות תשתית, והינו חוף אסור לרחצה (על פי תקנות משרד הפנים), ללא לינה, הקמת אוהלים והקמת רעש. החוף הוסדר למען המטיילים בשביל סובב כינרת וכולל פינות תצפית, ספסלי ישיבה.

במקום הציב איגוד ערים כינרת, ספרייה קהילתית המקנה חוויית קריאה ייחודית אל מול נוף הכינרת, ומאפשרת לחובבי הקריאה לגשת אליה בכל שעות היממה.

כמו כן, פיתוח חוף צאלון, נמשך במלוא המרץ גם השנה, יתפרש כעת על כל שטח החוף ולא יקלוט קהל בעונת הרחצה הקרובה וזאת עד לסיום העבודות בו.

בדרך לכינרת מומלץ להתעדכן עם השירות החינמי של איגוד ערים כינרת- כוכבית כינרת- 55477* ולקבל מידע על חופים פנויים ולהתעדכן בדף הפייסבוק "איגוד ערים כינרת - חופים שקטים". מידע על החופים ניתן לקבל באתר האינטרנט של האיגוד בכתובת- http://kineret.org.il.

מוגש מטעם איגוד ערים כינרת
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully