וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעזור לבן שמתגרש?

מוגש מטעם עו"ד ערן עזרא

19.4.2023 / 12:23

כהורים לבן או לבת שמתגרשים, יש לכם תפקיד חשוב ביותר. זו אחת התקופות הקשות והמאתגרות בחייהם וזה הזמן שלכם להיות שם - רגשית, נפשית וכלכלית

הורים רבים נאלצים לקבל את הבשורה של הבן או הבת על החלטתם להתגרש. חלק מההורים תומכים יותר וחלק פחות. ההחלטה להתגרש אינה פשוטה והבשורה של הילד/ה להורים על הגירושין אף מורכבת בפני עצמה. פעמים רבות, ההורים לא יודעים כיצד לנהוג בתקופה זו ונציג להלן מספר דרכים מומלצות להתמודד בצורה טובה עם הליך הגירושין.

זכרו - זה הזמן שלכם כהורים להיות לצד הבן או הבת (לפי העניין) שמתגרשים.

תמיכה וחיזוק.
גירושין זו תקופה מאתגרת במיוחד הגולמת בחובה את פירוק התא המשפחתי. הדבר קשה עוד יותר כשיש לבני הזוג ילדים משותפים. זה הרגע של ההורים לתמוך, להעניק ביטחון, חיזוק, חום ואהבה. זה הזמן להיות אוזן קשבת, להיות פחות ביקורתיים ושיפוטיים ויותר תומכים ומכילים, גם אם לדעתכם הבן או הבת טועים.

מומלץ להימנע מאמירות שלא מקדמות ושאין מה לעשות איתן כגון "אמרתי לך" - אין באמירה זו שום תועלת.

שמירת קשר חם עם הנכדים.
הנכדים עוברים בעצמם תקופה קשה כאשר הוריהם מצויים בתהליך גירושין. מומלץ באופן כללי ובפרט בהליכי גירושין, לשמור על קשר רציף וטוב עם הנכדים ולקחת אותם לפעילויות מעשירות. חשוב מאוד להרחיק את הנכדים מסכסוך הגירושין, הסכסוך לא קשור אליהם. מומלץ לא לדבר בפני הנכדים (או בסביבתם) על הנושאים הכרוכים בהליך, להימנע מכל הסתה ולא להשתמש באמירות פוגעניות כלפי בן/בת הזוג של הילד/ה.

תמיכה כלכלית.
זו תקופה מורכבת לבן או לבת שמתגרשים ויש מקרים שהם זקוקים לתמיכה כלכלית. תהיו שם בשבילם. במקרים מתאימים, סיוע כלכלי יכול מאוד להקל ולסייע לצלוח את התהליך, בין אם להוצאות שוטפות ובין אם להוצאות משפטיות.

אל תיקחו חלק בסכסוך.
יש מקרים שהורים לבן או לבת שמתגרשים מעוניינים להפעיל אמצעי לחץ ולוקחים חלק פעיל בסכסוך ומגישים תביעות כנגד לדוגמא בן או בת הזוג של הילד שמתגרש. הגשת תביעות לא מוצדקות מסלימות את הסכסוך, מרחיקות את בני הזוג מקידום הסכמות ואף גורמות לסכסוך רחב יותר בין בני המשפחה. למרות הגירושין, חשוב לזכור שיש נכדים (שעוברים תקופה לא פשוטה, הצד השני לנצח יהיה ההורה של הנכדים. חשוב לשמור על איפוק לטובת בריאותם ושלומם של הנכדים.

קבלת ייעוץ מתאים - סוף מעשה במחשבה תחילה.
בהליכי גירושין, כמו בכל תחום, ידע זה כוח. בהליכי גירושין מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה. ייעוץ משפטי יעניק את המידע המשפטי הרלוונטי לנסיבות המקרה הן בהיבט של בית הדין הרבני והן בהיבט של בית המשפט לענייני משפחה. מעבר לכך, במקרים מתאימים יש צורך בקבלת חוות דעת של מומחים, לדוגמא, שמאי, אקטואר, רואה חשבון, פסיכולוג ילדים ועוד. כחלק מייעוץ מתאים, מומלץ לשקול הליך גישור אשר יכול להיות מהיר ופשוט וללא צורך בניהול הליכים משפטיים.
לסיכום - להורים של מתגרש/ת - תפקיד חשוב.

עו"ד ערן עזרא. באדיבות המצולמים
עו"ד ערן עזרא/באדיבות המצולמים

כהורים לבן או לבת שמתגרשים, יש לכם תפקיד חשוב ביותר. זו אחת התקופות הקשות והמאתגרות בחייהם וזה הזמן שלכם להיות שם - רגשית, נפשית וכלכלית. חשוב לקבל ייעוץ מתאים ולתמוך בקידום הסכמות וסיום הסכסוך ללא הליכים משפטיים.

מאת ערן עזרא, עו"ד ונוטריון
https://www.eranezra.co.il

מוגש מטעם עו"ד ערן עזרא
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully