וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הראשונה בארץ שהטיסה קבוצות לטיולי ספא הגשימה חלום

מוגש מטעם weshow

3.5.2023 / 12:08

ב'מדבריא' שהקימה מארגנים נופשונים המשלבים נופש עם בריאות בצורה מושלמת! נופשוני FIT & FUN הינם מגוונים וכוללים שילובים שונים של סדנאות גוף ונפש, תהליכי ניקוי רעלים, הרצאות בנושאי תזונה בריאה, טיפולי בריאות ועיסויים, מלונות מפנקים וטיולים מודרכים

חניתה הרשקוביץ החזיקה בקריירה ארוכה כבנקאית אבל לא שכחה את התשוקה האמיתית שלה לרפואה הטבעית. במהלך 30 שנותיה בבנק, היא רכשה ידע ומיומנויות בתחום הרפואה המשלימה, שהיוו את הבסיס למפעל חייה - מדבריא. איך הופכים אהבה למקצוע? איך יוצרים קהילה של שוחרי בריאות? ישבנו לשיחה עם חניתה כדי לקבל את התשובות.

איך הכל התחיל?
תוך כדי עבודה כבנקאית, התמחתה בתזונה כדרך ריפוי. היא הנחתה סדנאות טיפול טבעי ונתנה ייעוץ לתזונה בריאה, עד שהבינה כי נועדה לעשות דברים גדולים יותר ובשנת 2008 הקימה את מדבריא. היה זה פרויקט שרקם עור וגידים בקיבוץ רוחמה ופעל כחוות בריאות בה ריכזה חניתה את כל הידע שצברה לאורך השנים לכדי יישום.

חניתה הרשקוביץ. Jonathan Mordechay,
חניתה הרשקוביץ/Jonathan Mordechay

היום מדבריא פועל במתכונת אחרת. אחרי שבע שנים של פעילות בקיבוץ, נסגרו חדרי ההארחה בהם לנו המשתתפים, וחניתה נאלצה למצוא פתרונות אחרים עבורם. היא הייתה הראשונה בארץ שיצרה סדנאות בריאות בצורת נופשים בחו"ל, הכוללים את כל מה שמסע בריאות אמיתי צריך לכלול בקונספט FIT&FUN.

מה בעצם זה כולל?
הנופשונים של מדבריא כוללים את המסע הטיפולי ואת כל המעטפת הלוגיסטית שטיול בחו"ל מצריך: טיסות, מלונות, הסעות וכדומה. החבילה הבריאותית כוללת טיפולים המותאמים באופן אישי למשתתפי הנופשון, פעילויות חברתיות לשעות הערב, ומסלולי טיול מיוחדים ומרפאים. אחרי הנופשונים רוב החברים נשארים בקשר. חניתה מסייעת ללקוחותיה בייעוץ, בחינה של בדיקות שונות ואפילו שולחת מתכונים בריאים.

חניתה הרשקוביץ מדריכת נופשוני בריאות בארץ ובחו"ל מבית מדבריא​. Jonathan Mordechay,
חניתה הרשקוביץ מדריכת נופשוני בריאות בארץ ובחו"ל מבית מדבריא​/Jonathan Mordechay

איך יודעים שזה באמת עובד?
"כשהתחלתי את העבודה, עוד לא הייתה מודעות לבריאות כמו שיש היום". היא מסבירה. עבור כל נופשון היא מקפידה ומתכננת את היבטי התזונה, הטיפולים והטיולים, כדי שכולם יוכלו ליהנות מהכל ללא יוצא מן הכלל. התכנון מראש היה סימן ההיכר שלה. בתי המלון שהיא בוחרת תמיד נעים בין ציון של 4 ל-5 כוכבים והאטרקציות המרכיבות את הטיול לא נמנות בין המקומות המוכרים והשגרתיים לתיירים, אלא ייחודיות ומרהיבות ביופיין. כך למשל, אחד מהנופשונים הבאים שמתוכננים לצאת מבית מדבריא יהיה לעמק הוורדים של בולגריה, לרגל פסטיבל הוורדים השנתי. משה וחניתה מבצעים סיורי שטח מקדימים ומוודאים שהכל קורה כמתוכנן גם בזמן אמת.

למה זה שונה מכל סדנה אחרת?
ישנם כיום הרבה מטפלים, יועצים וסדנאות בשוק וחניתה יודעת את זה. לטענתה, התכנון המדוקדק שלה, והליווי האישי שהיא ובעלה משה מעניקים בכל נופשון מחדש, הוא המפתח לעשייה מצליחה וחוויה מושלמת לכל אחד.

הקבוצה היא הכוח
ההשתייכות לקבוצה היא יצר הישרדותי של האדם משחר ההיסטוריה. חניתה מסבירה כי יש משמעות למעבר החוויה כקבוצה. מרבית המשתתפים בנופשונים של מדבריא הם אנשים מבוגרים (חלקם אפילו מעל גיל 90), והקבוצה המגובשת מאפשרת להם חברותא שמתאימה לאורח החיים שלהם. הקבוצה חווה ביחד את הנופשונים ואפילו מייצרת חברויות להמשך.

חניתה הרשקוביץ - האישה הראשונה בארץ שהטיסה קבוצות לטיולי ספא. Jonathan Mordechay,
חניתה הרשקוביץ - האישה הראשונה בארץ שהטיסה קבוצות לטיולי ספא/Jonathan Mordechay

"לחיות בריא, ליהנות מהחיים"
"אנחנו לא סוכנות נסיעות. כל מה שאנחנו עושים עכשיו, אנחנו עושים בשביל ליהנות". כך הסבירה חניתה, והוסיפה כי הייתה רוצה שכולם יחוו את תהליך השינוי המדהים שהיא עברה, מתזונה שמבוססת על מאפים במשרד, לתזונה בריאה ומאוזנת המעניקה לגוף את כל מה שהוא צריך. השינוי שחניתה מבקשת להוביל לא מסתכם למישור הגופני אלא גם לטרמינולוגיה. תפיסת העולם שחניתה מציעה מסתכלת על מונחים כמו 'דיאטה', ו'הרזיה' לאו דווקא כבעלי משמעות שלילית, אלא כהזדמנות לשינוי חיובי באורח החיים.

ומה הלאה?
"הנופשון הבא מתוכנן לתאריך ה-4 בספטמבר לגיאורגיה המיוחדת, ואני מזמינה את כל מי שמעל גיל 50 ואוהב לטייל להצטרף אלינו, זה יהיה טיול של נוף, טבע וספא".

פרטים נוספים על מדבריא
טלפון: 052-610-9797

לאתר הבית

פייסבוק:

אינסטגרם


הכתבה בוצעה ע"י חברת Weshow

לאינסטגרם

טיקטוק

מוגש מטעם weshow
  • עוד באותו נושא:
  • נופשונים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully