וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד פחות משנה את תגשימי את הייעוד שלך: מטפלת מורשה

מוגש מטעם weshow

3.5.2023 / 13:51

שירן ברביבאי פסיכותרפיסטית, יועצת ומטפלת זוגית מספרת לנו על טרנד המנטורים החדש ברשתות החברתיות, ומבהירה, יש דרך אחת בלבד לקבל הכשרה מקצועית לטיפול ואימון. תופתעו לגלות מהי

"נשים רבות חולמות להשפיע", מספרת לי שירן ברביבאי, פסיכותרפיסטית, מאמנת אישית, מאסטר טריינר ב- nlp ובעלת המכללה ללימודי פסיכולוגיה פרודוקטיבית. "לעיתים קרובות מידי אני נתקלת בנשים שרוצות לחולל שינוי בחייהן, אבל נותנות למערכות אמונה או מחסומים שונים לעצור בעדן. בשורה התחתונה, יכולים להיות לנו הרבה תירוצים למה לא, אבל בסופו של דבר, יש הרבה יותר סיבות למה כן".

שירן ברביבאי (37) מוכרת כמתמחה בייעוץ ובטיפול אישי וזוגי כבר 15 שנה. היא מתמחה במערכות יחסים מורכבות, תקשורת מקרבת , פסיכותרפיה, אימון אישי , NLP ופסיכולוגיה חיובית. לאורך שנות פעילותה היא הבינה, שמטופלים שזקוקים למענה זמין כאן ועכשיו לא תמיד יכולים להמתין למועד שבו יתפנה תור בקליניקה, מה שהוביל אותה לפתח קורס משולב להכשרת מטפלות.

שירן ברביבאי פסיכותרפיסטית, יועצת ומטפלת זוגית. באדיבות המצולמים,
שירן ברביבאי פסיכותרפיסטית, יועצת ומטפלת זוגית/באדיבות המצולמים

ספרי לי על הייחודיות של הקורס המשולב
שירן: "הקורס כולל 16 מפגשים שבועיים ו- 10 מפגשי תרגול שנערכים בזום או במסגרת מפגשים פרונטליים במכללה בבאר שבע. כל מפגש אורך 3 שעות, הכוללים לימוד תיאורטי, לימוד מעשי, עבודת מודלינג, סימולציות והרבה מאוד פרקטיקה ב- 3 תחומים: אימון אישי, ייעוץ זוגי ו- nlp. בנוסף, ניתנים גם שיעורי בונוס בקורס בנושא תדמית ושיווק. כל השיעורים בזום מוקלטים כך, שבסוף כל שיעור גם ההקלטה וגם החומר הנלמד נשלחים למייל ונשארים לסטודנטיות, המטפלות לעתיד, כקובץ אישי לחזרה על החומר.

"הקורס מתקיים בקבוצות קטנות משפחתיות ואינטימיות ונותן מענה וליווי גם בזמן הקורס וגם אחריו".

יש כל כך הרבה קורסים שמציעים כיום לימודי אימון, nlp וקואוצ'ינג. מה מייחד את הקורס שלך?
שירן: "היתרונות העצומים שהקורס מעניק הם, שניתן לקבל 3 תעודות הסמכה בקורס אחד. פרט לכך, זו המכללה היחידה בארץ, שבתום ההכשרה רושמת את כל מי שעמדה במבחן העיוני והמעשי בלשכה למקצועות בריאות משלימים. הרישום הזה מקנה לכל מטפלת את ההסמכה והרישיון לעסוק בתחומים אלו וכולל רישום באתר הלשכה עצמו, שמציג כל מטפלת כמומחית ואוטוריטה בתחומה. בנוסף, כל נרשמת מקבלת תיק לימודים עשיר עם קלפי אימון מכל הסוגים, ספר, דפי תרגול, דפי עבודה, מדריכים, פנקס משימות ועוד כלים להתפתחות אישית ומקצועית. העזרים הפרקטיים האלו חיוניים לתחילת עבודה בתחום.

"אין בפי מילים לתאר את התענוג שהיה ללמוד איתך ומולך, לא ברורה מאליה כל הנתינה שך עבורי ועבור הקבוצה, את החלק הכי חשוב בהצלחה שלי".

תעודות הסמכה של המרכז ללימודי פסיכולוגיה פרודוקטיבית. shiranbarbibay,
תעודות הסמכה של המרכז ללימודי פסיכולוגיה פרודוקטיבית/shiranbarbibay
תעודות הסמכה של המרכז ללימודי פסיכולוגיה פרודוקטיבית. shiranbarbibay,
תעודות הסמכה של המרכז ללימודי פסיכולוגיה פרודוקטיבית/shiranbarbibay

איך מתגברים על המחסומים והתירוצים?
שירן: "חלק מהלימוד כולל עבודה עצמית, ולכל אחת יש תהליך אישי לעבור. אף אחת לא מגיעה לכאן אילולא היה לה מה לתת, אך באותה מידה, לכל אחת יש דרך לעבור. ההתמודדות עם המחסומים, הפחדים, ההתלבטויות ומערכות האמונה היא חלק מתהליך הלמידה, ורק מי שחווה זאת על בשרה יכולה לסייע גם לאנשים אחרים לעבור תהליכי עומק".

"עברתי שינוי מטורף בעקבות הקורס, ורק בזכות השינוי שעברתי, היום אני בטוחה שאוכל לטפל נפלא גם באחרים. לימדתן אותי לאהוב ולהאמין במקצועות הטיפול אחרי כל כך הרבה אכזבות שחוויתי..."

מה מושך כל כך הרבה נשים לתחום המנטורינג והאימון האישי?
שירן: "יש לכך מספר סיבות. יש שרוצות להיות מנהיגות טובות יותר ולהוביל אנשים וקבוצות לשינוי. אחרות מגיעות כדי להתמודד בצורה יעילה וטובה יותר עם האתגרים בחייהן או שהן מבקשות להגיע להישגים אישיים בקריירה דרך התפתחות אישית. לא מעט שואפות לחולל שינוי בחייהם של אחרים, אבל באופן גורף, כל מי ששואפת להשתלב בתחום האימון או כל תחום טיפול אחר מבקשת להתפתח בעצמה, להפעיל את האינטליגנציה הרגשית שלה בעוצמה ולחולל שינוי, קודם בחייה, אחר כך בחיי הסובבים אותה".

"הקורס איתך היה הדבר הכי טוב שעשיתי למען עצמי, והכי חשוב למען הקריירה שלי".

נראה שכולן הופכות להיות מנטוריות. הרשתות החברתיות עמוסות בסרטוני העצמה נשית
שירן: "זו אחת התופעות הכואבות ביותר בדורנו. הרבה מאוד א.נשים מקבלות פידבקים חיוביים מהעוקבים שלהן ברשת, מה שגורם להן להבין שיש להן השפעה, אבל יש בזה סכנה גדולה מאוד, כי מי ששואף לעסוק בתחומי הטיפול או האימון חייב לעבור דרך ולמידה. ללא הסמכה והכשרה נכונים, עלולים להסב נזק עצום לאנשים שתולים תקוות בתהליך טיפולי, נחשפים וחושפים את עצמם ושמים את אמונם המלא במטפל. ללא ידע וכלי טיפול מתאימים, עלולים להסב נזק עצום, ולכן חשוב להבהיר, שלא כל מי שהוא בר השפעה, הוא גם בר הסמכה".

כמאמנת אישית, את דוחפת את המטופלות והתלמידות שלך להתפתח כל הזמן. איך את מיישמת זאת בחייך המקצועיים?
שירן: "הקורס למטפלות הוא אחת הדרכים בהן דחפתי את עצמי להתפתח ולצאת מהקליניקה לנישות נוספות (מה שאני מעודדת גם את התלמידות שלי לעשות). פרט לכך, אני מייצרת כל הזמן חומרים מקצועיים ומגוון כלים טיפוליים כמו קלפי טיפול מכל הסוגים וחוברות עבודה למטופלים ולמטפלים, הרצאות ועוד. יש לי עוד דרך לעבור, אבל אני בהחלט לא נרתעת מהאתגרים שניצבים לאורכה. כל אתגר מוביל אותי להתפתחות אישית וליצירה חדשה. יותר מהכל, אני סקרנית לגלות מה עוד עתיד לקרות".

רוצות לדעת יותר? חולמות לחולל שינוי בחייכן ובחייהם של הסובבים אתכן?

לאתר של שירן ברביבאי לחצו כאן >>>

למידע נוסף על הקורס לחצו כאן >>>

לפרטים ושיחת ייעוץ אישית עם שירן חייגו050-9550681.


פייסבוק >>>

אינסטגרם >>>

וואטסאפ >>>

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully