וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר CPAP וטכנולוגיות מתקדמות לטיפול בדום נשימה בשינה

מוגש מטעם קלינטיקה

9.5.2023 / 14:50

תופעת דום נשימה בשינה לא רק מפריעה לישון וגורמת לעייפות כרונית, אלא כתוצאה מכך היא ממש פוגעת בבריאות. הפתרון: מכשירי סיפאפ המוודאים כי לכל אורך שנת הלילה מוזרם אוויר בלחץ מותאם אישית למערכת הנשימה

קבוצת צבר רפואה, מפעילה את מערך אשפוז הבית הגדול בישראל, ומעניקה כיום, פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים שאינם זקוקים לאשפוז אך מתמודדים עם בעיה שפוגעת משמעותית באיכות החיים ומשפיעה על כל בני המשפחה.

צבר רפואה הוקמה ב-2005 לאורך שנות פעילותה, החברה צמחה, התרחבה והפכה לקבוצת שירותי רפואה משמעותית במיוחד, תוך דגש מקצועי בלתי מתפשר על טיפולי ואשפוזי בית. כיום מטופלים בצבר רפואה כ -2,200 מטופלי בית בכל רגע נתון וצוות של כ-900 אנשי מקצוע מתחומי רפואה, סיעוד ומקצועות רפואיים וסוציאליים רלוונטיים. "מתוך ראיה והבנה שעתיד הרפואה נמצא בקהילה ובבית," אומר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, "צבר רפואה החליטה להרחיב את תחומי הפעילות אל מעבר לאשפוזי הבית, ולהעניק פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים הזקוקים לקבלת מענה לתסמינים בריאותיים אחרים, שאינם מצריכים אשפוז אך פוגעים משמעותית באיכות החיים ומשפיעים על כל בני המשפחה".

גבר ישן עם מכשיר סיפאפ. Resmed,
גבר ישן עם מכשיר סיפאפ/Resmed

אחד מהאפיקים שבחרנו להתמקד בהם היה עולם התוכן של טכנולוגיות טיפול בדום נשימה בשינה. חברת קלינטיקה, הינה החברה המובילה בתחום זה ולשמחתנו היא כיום חלק מקבוצת צבר רפואה, חיבור המאפשר שילוב היכולות והחוזקות של שני הגופים.

קלינטיקה החברה המובילה בישראל בתחום הטיפול של דום נשימה בשינה, מספקת מגוון פתרונות בתחום טכנולוגיות הנשימה ועזרי נשימה, כולל מכשירי סיפאפ CPAP אשר מהווים פתרון אידיאלי ומוכח לדום נשימה בשינה וקשיי נשימה אחרים, בעיקר בטיפולים ביתיים מתמשכים. קלינטיקה
כפי שמסביר אמיר גפן, מנהל תחום השינה בקלינטיקה: "דום נשימה בשינה, OSA, היא הפרעת שינה נפוצה מאוד והיא משפיעה על מיליונים בכל העולם והמונים גם בישראל. זה קורה כאשר השרירים התומכים בגרון ובחך הרך הופכים רפויים בעת השינה , מה שיוצר חסימה בדרכי הנשימה והפסקות נשימה, תוך פגיעה מהותית באיכות השינה."

אמיר גפן ממשיך ומסביר כי "תופעת דום נשימה בשינה לא רק מפריעה לישון וגורמת לעייפות כרונית, אלא כתוצאה מכך היא ממש פוגעת בבריאות במכלול היבטים, פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי ועשויה להחמיר מצבים קיימים של דיכאון, דכדוך וכדומה."

מכשירי סיפאפ, כמו אלו שחברת קלינטיקה מספקת לאינספור מטופלי בית בכל ישראל, מוודאים כי לכל אורך שנת הלילה מוזרם אוויר בלחץ מותאם אישית למערכת הנשימה של המטופל, מה שמאפשר שינה רציפה ואיכותית יותר וצמצום תופעות הלוואי השליליות של דום נשימה בשינה.

"תופעת דום הנשימה בשינה שכיחה בקרב גברים ונשים, בגילאי 40+, שלרוב אינם סובלים ממחלות כלשהן." מסביר גפן. "עם זאת, הפתרון לתופעה חייב להינתן על ידי אנשי מקצוע מהתחום, מכיוון שחשוב ביותר לוודא התאמה מלאה של הטיפול והמיכשור. המטרה היא לאפשר איכות חיים גבוהה ולמנוע סיבוכים בהמשך. אחרי שלב ההתאמה הראשונית, חשוב שהצוות יהיה בקשר עם המטופל כדי לוודא שממשיך ליהנות מהטיפול, מקבל מסיכה חדשה כל שנה ומכשיר מעודכן וחדש כל חמש שנים בהתאם לזכויותיו בקופת החולים. באופן זה מטופלי קלינטיקה נהנים מהטכנולוגיה המתקדמת ביותר והמעודכנת ביותר.

מכשיר סיפאפ. Resmed,
מכשיר סיפאפ/Resmed

"עשרות אלפי אנשים בישראל מתמודדים עם דום נשימה בשינה, ולנו היה חשוב להנגיש את טכנולוגיות הסיפאפ שאנחנו מפיצים, המיוצרים על ידי החברות המובילות בעולם, לכל מי שזקוק לכך," מדגיש גפן. לפיכך, מקיימת קלינטיקה הסכמי הפצה עם כל קופות החולים בארץ, בהשתתפות עצמית סמלית של המטופלים הזקוקים למכשיר. "מעבר לאחריות שקלינטיקה מעניקה לשימוש במכשירים," מסביר גפן, "הלקוחות שלנו זכאים להחלפת המסיכות הנכללות במכשיר וכן המכשירים עצמם כל תקופת זמן, בהשתתפות הקופה, על פי הסכם עם כל קופה. לכן כל אדם שבידו כבר מכשיר סיפאפ מכל חברה שהיא , מוזמן לבדוק אם הוא זכאי להחלפת ציוד מתכלה או לחידוש מכשיר."

ד"ר עופר מסכם ואומר כי "מתן מענה רפואי ומקצועי בסביבת הבית כבר לחלוטין הוכח כמודל יעיל ואף עדיף למגוון רחב של מצבים רפואיים. הנתונים מראים שביעות רצון גבוהה מאוד מצד מטופלים ובני משפחתם ומגמה זו רק צפויה להתרחב, לטובת המטופלים וגם לטובת מערכת הבריאות הציבורית."

מוגש מטעם קלינטיקה
  • עוד באותו נושא:
  • דום נשימה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully