וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום שבו אומנות לחימה, כושר, תנועה, ריקוד, מוזיקה ומשחק נפגשים

בשיתוף weshow

16.5.2023 / 11:43

המרכז הישראלי לקפוארה הציע לי פעילות ערכית לילד, אבל מצאתי בו מסגרת אימונים וחברה גם לעצמי. האמת, הופתעתי, אבל אחרי שתקראו את זה, לא תופתעו לגלות שנשארתי. שבויה בקסם המקום ומכורה לריקוד בקצב הבירימבאו

יש רק מקום אחד שבו אומנות לחימה, כושר, תנועה, ריקוד, מוזיקה ומשחק נפגשים יחד. לא תאמינו איזה כיף כאן/צלם: גיא גליק

כאמא, לא אחת נתקלתי בחוגי קפוארה שמציעים לרשום את הילד לפעילות ספורטיבית מהנה אחר הצהרים. אין ספק, שתנועה ופעילות גופנית חיוניים להתפתחות ובריאות הילד, אך לצערי, החוגים האלו לא הציעו לילד שלי מסגרת אימונים מסודרת. הרושם שקיבלתי היה, שהילד מגיע לפעילות בת 45 דקות, שבמסגרתה הוא שומע כמה תופים וצלילים אקזוטיים, ומבצע תנועות מבלי שבאמת יכוונו אותו לתנועה מבוקרת ונכונה. במקרה הטוב, הוא נותן לו לפרוק אנרגיות כדי שיחזור קצת יותר רגוע לארוחת הערב.

יש שהפעילות הזו אידאלית עבורם, אבל אני הרגשתי שמשהו שם לוקה בחסר. כמתאמנת קפוארה לשעבר, חיפשתי את המשמעת של אומנות הלחימה, את התרבות הענפה שעומדת מאחוריה, את הפיקוח על ביצוע נכון של תרגילי אקרובטיקה שונים ועוד. כיף היה כאן, אבל גם הרבה בלגן.
הפצרות הילד דחקו בי לחפש מסגרת מתאימה, מה שהביא אותי אל המרכז הישראלי לקפוארה, לסניף קפוארה קואוצ'. להפתעתי, לא מדובר בחוג מצומצם שמתפעל המרכז הקהילתי בשכונת מגוריי, אף על פי שהבעלים של המרכז מאמן גם במסגרתם. מדהים לגלות, שכאן מדובר בבית ספר מקצועי, שמכשיר שחקנים, ספורטאים ורקדנים מכל תחומי הספורט והריקוד, וכן ילדים, נוער ובוגרים, וזאת במסגרת מסלולי לימוד שונים.

הופתעתי לגלות עולם שלם של תנועה, כושר, ריקוד, מוזיקה ומשחק. חוויות מימי נעוריי החלו לצוף בזיכרוני ויחד עם בני, נרשמתי לשיעור ניסיון.

המרכז הישראלי לקפוארה. לידור עראקי,
המרכז הישראלי לקפוארה/לידור עראקי

הילד נהנה, אין בכך ספק, אבל אני נשביתי. לא האמנתי כמה תחום הקפוארה התפתח בישראל. מסתבר, שיש כאן קהילת בוגרים מגובשת, שחיה ונושמת קפוארה, אבל מטפחת גם חיי חברה על בסיס המכנה המשותף - האהבה לתנועה - והכל באווירה טובה.

נשוב רגע למסלולי הלימוד במרכז.
מגיעים לכאן אומני מחול, שחקנים וספורטאים, שמבקשים להוסיף למיומנויות שלהם כישורים נוספים. כל אחד יכול להתברג ללימודים במסלול אקרובטי, תחרותי, אומנותי או לוחמני, ולמי שרוצה ליהנות מכל העולמות, יש את המסלול המשולב.

מסלולי הלימוד במרכז לקפוארה מתאימים גם למתאמנים מתחילים, או כמוני, כאלו ששנים לא דרכו באולם האימונים, ומבקשים להחזיר עטרה ליושנה.

ארז מלכה (43), הבעלים של המרכז, מקדיש את חייו לקפוארה כבר יותר מ- 20 שנה. הוא פתח את המרכז הייחודי הזה במטרה להטמיע את ערכי אומנות הלחימה ולחשוף את המתאמנים והצופים במופעי המרכז לתרבות ססגונית, עשירה ושמחה, שצמחה מתוך עבדות ועוני. הוא ייסד מקום שמאגד אנשים רבגוניים מכל קשת האוכלוסייה, שמתאמנים יחד, מופיעים יחד, מבלים יחד ולפני הכל, גדלים ומתפתחים יחד, כשהוא מעביר את התורה כולה במקצועיות רבה, תוך שילוב הומור וכריזמה סוחפת.
המרכז מציע מגוון סמינרים מקצועיים, במסגרתם מתארחים אורחים מברזיל ומרחבי העולם כולו. יש כאן טיולים קבוצתיים לברזיל, משלחות קפוארה שיוצאות לרחבי העולם, מחנות אימונים, פסטיבלים ועוד. לא רק שמצאתי לילד מסגרת הרבה יותר רצינית מהחוג במתנ"ס, מצאתי בית חדש שבו הוא יכול לצמוח, להתפתח ולגדול.

הילדים, הצעירים והמבוגרים במרכז מספרים על תהליכים אישיים עוצמתיים. כולם באופן גורף מעידים על חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי, חיזוק היכולות המנטליות, הרגשיות והפיזיות כאחד, וכן מציאת מסגרת חברתית חמה, כיפית ומעצימה, שפשוט כיף להיות חלק ממנה.

המרכז הישראלי לקפוארה. לידור עראקי,
המרכז הישראלי לקפוארה/לידור עראקי

חשבתי להירשם לשיעור ניסיון, נרשמתי לתוכנית אימונים לרבעון, והנה אני ממשיכה לתוכנית שנתית מלאה. הפעילות הזו הפכה להיות החלק האהוב עלי בשבוע, כזה שאני מחכה לו בשקיקה. הבן שלי ואני זכינו לפעילות משותפת, סופר מגבשת ומהנה, ובשכונת המגורים שלי, השכנים כבר יודעים, יש לנו פינה משלנו בגן הציבורי, לא מעט שואלים ומבקשים להצטרף, ולכולם אני אומרת, יש מרכז אחד שחייבים לפקוד, המרכז הישראלי לקפוארה.

דרך אגב, אנחנו מתאמנים בסניף תל אביב, אבל סניפים נוספים ממוקמים בראש העין, אורנית וירושלים.
רוצים לראות מה באמת קורה שם? צפו בסרטון בתחילת הכתבה
ולמידע נוסף היכנסו לאתר>>>

לעמוד הפייסבוק>>>

או לאינסטגרם >>>

בשיתוף weshow
  • עוד באותו נושא:
  • קפוארה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully