וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על חופשה בקרואטיה במחיר טיסה הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

30.8.2023 / 10:10

ספטמבר ותקופת החגים הם זמן אידאלי לטייל או לנפוש בקרואטיה: נופים עוצרי נשימה, טבע פראי, חופים מהיפים באירופה, עושר תרבותי, היסטוריה מרתקת, אוכל משובח, יין נפלא, חיי לילה סוערים ומקומיים מסבירי פנים. - כל הסיבות בגללן אתם חייבים לבחור את קרואטיה כיעד לחופש

מי שהיה בקרואטיה יודע כי מדובר בפנינת תיירות אמיתית, שילוב נדיר של נופים ציוריים עוצרי נשימה, שמורות טבע מדהימות, אגמים ונהרות, וגם ערים שהזמן כמו קפא בהן מלכת.

קרואטיה אחת המדינות היפות בעולם, שוכנת לחופי הים האדריאטי ולקו חוף מהיפים באירופה הפוגש ים כחול וצלול. נופי קרואטיה כוללים מגוון של מאות איים קטנים חלקם מיושבים, ואלו מהווים פנינות חמד מרתקות. קרואטיה מתאפיינת בעושר של היסטוריה, ארכיטקטורה במיטבה, מקומיים מסבירי פנים, וקולינריה משובחת.

המבקרים במדינה ייהנו ממגוון עשיר של אפשרויות לינה כולל בתי מלון ודירות נופש, מרמות מחיר השוות לכל כיס ועד מלונות יוקרה, אתרי נופש למשפחות עם ילדים בהם פארקי מים ושעשועים ואף אתרי ספא לחופשות מרפא.

ואכן קרואטיה מהווה יעד מושלם לכל סוג של חופשה ובילוי, כולל טיול ברכב שכור, טיול מאורגן , טיולי אקסטרים וחופשות צלילה ושייט.

אז אם עדיין הנכם מתלבטים הגיע הזמן שתחליטו שהקיץ טסים לקרואטיה ומובטחת לכם חוויה ייחודית שאותה תזכרו שנים ארוכות.

היכן לבקר בקרואטיה - על קצה המזלג

נתחיל בשמורת הטבע פליטביצה - מדובר בשמורה ענקית המשתרעת על פני 195 דונמים של גבעות מיוערות ובהם 16 ! אגמי טורקיז אליהם גולשים לשונות של מפלי מים מגובה רב ומהווים מראה ייחודי ומרהיב ביופיו בו צופים תוך כדי הליכה על גשרי עץ ושייט בסירות.

שמורת מפלי פליטביצה, קרואטיה. דרימסטיים,
שמורת מפלי פליטביצה, קרואטיה/דרימסטיים

שמורת טבע מעניינת נוספת היא שמורת קרקא (KERKA) הנמצאת בחלק המרכזי של החוף הקרואטי. בשמורה יש נופים מדהימים הכוללים 17 מפלים שהפרש הגבהים ביניהם מגיע ל-47 מטרים גם בשמורה זו מסלולי הליכה מרהיבים ואפשרות לערוך שייט סירות מרהיב.

העיירה מוטובון בחבל איסטריה, קרואטיה. דרימסטיים,
העיירה מוטובון בחבל איסטריה, קרואטיה/דרימסטיים

ואם תרצו לראות שמורת טבע המורכבת מארכיפלג בן כ- 150!! איים צפופים ושוניות בים האדריאטי תקפצו לשמורת הטבע קורנאטי. האיים הם בעלי מראה של פני ירח הבנויים סלעי גיר בהירים, שהתעצבו לאורך אלפי שנים. בהפלגות מן העיירות הסמוכות תוכלו לצאת אל האיים היפים האלו ושם לטייל, לשחות, לצלול עם שנורקל ולהנות מהשלווה והרוגע.

שווה לבקר בערי החוף הקרואטיות המהוות ערי קייט תוססות הנושקות לחופי ים מדהימים, נזכיר ועל קצה המזלג את הערים ספליט, אופטיה, פולה, זאדאר, שיבניק, טרוגיר ורוביני.

ביקור בספליט, העיר השנייה בגודלה בקרואטיה, יפגיש אתכם בחורשות עצי אורן. תוכלו לחוש את רחש גלי הים לצלילי שירים דאלמטיים המתנגנים בין אבני העיר. הכיכרות, הרחובות, המסעדות ובתי הקפה הומים מפעילות והעיר נהנית מאקלים נוח ושטוף שמש. שווה לבקר בארמון הקיסר דיוקלטיאנוס מהתקופה הרומית ולצאת מהעיר לטיולים בריביירה של מקארסקה ובאיים בראץ' וחבאר.

בביקור בעיר החוף פולה (PULA) תמצאו שורשים מהתקופה הרומית וגולת הכותרת של העיר הוא האמפיתיאטרון הרומי שבימי הזוהר שלו בידר עשרות אלפי צופים בקרבות בין גלדיאטורים וכיום הוא משמש לקונצרטים ומופעים שונים. השילוב בין הים הצלול והנופים שמסביב הפכו את העיר ליעד תיירותי מומלץ ופופולארי. פולה גם מפורסמת בתעשיית היין שלה (שאותו בהחלט מומלץ לטעום), בדייג ובבניית ספינות. בין האטרקציות שהעיר מציעה : צלילה אל שברי אוניות עתיקות, טיולי אופניים וטיפוס על צוקים.

עיר החוף פולה, קרואטיה. דרימסטיים, צילום מסך
עיר החוף פולה, קרואטיה/צילום מסך, דרימסטיים

המבקרים בעיר זאדאר יבחינו כי היא יושבת על מצוק המשקיף על הים האדריאטי ועל האיים הקטנים הפזורים בקרבה לעיר. המלחמה שהתחוללה באזור בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת ניכרת מעט, אבל רוב העיר משופץ ומשוחזר ובכך נשמר הקסם המיוחד שלה. בעיר תמצאו מוזיאונים, כנסיות ומסלולי הליכה וטיול בתוך העיר ועל הטיילת שלה וזה הופך את הביקור לחוויה נעימה וגם טעימה אל תוותרו על טעימה מליקר הדובדבנים המפורסם המיוצר באזור. מומלץ גם לבקר בכנסיית דונאטוס הקדוש ובמוזיאון לאומנות וארכיאולוגיה נוצרית שנמצא במנזר הבנדיקטיני שמול הכנסייה. בזאדאר תוכלו גם ליהנות מחופי רחצה מקסימים שממוקמים לאורך הטיילת.

העיירה רוביני (ROVINJ) שוכנת על חצי אי קטן ושלו. אחד מהמבנים המרכזיים בעיירה היא הקתדרלה שנבנתה בשנת 1736 ולה מגדל בגובה שישים מטרים שנחשב לבניין הגבוה ביותר בסגנון הבארוק שניתן למצוא בקרואטיה. הגבעות המיוערות המקיפות אותה והאיים הנמצאים מול חופיה זיכו את העיירה בתואר העיירה היפה ביותר בחצי האי איסטריה. מומלץ לבקר בנמל הדיג ההומה מפעילות ולהתרשם מהדייגים ומלאכתם. כמו כן כדאי לבקר באקווריום המקומי שבו מוצג אוסף גדול של דגים ממינים שונים.

עיירת החוף רוביני, קרואטיה. דרימסטיים,
עיירת החוף רוביני, קרואטיה/דרימסטיים

אי אפשר שלא להזכיר את זאגרב בירתה של קרואטיה המהווה מרכז תרבותי ואווירה בארוקית, שווקים ססגוניים, שטחים ירוקים מרובים, מזרקות מים, מוזיאונים, תיאטראות ומסעדות ברמה גבוהה. העיר מצליחה לשמר את אופייה הייחודי לאורך שנים והביקור בה מבטיח חוויה אמיתית.

עיר הבירה זאגרב, קרואטיה. דרימסטיים,
עיר הבירה זאגרב, קרואטיה/דרימסטיים

את דוברובניק השוכנת בחלקה הדרומי של קרואטיה על רצועת החוף אסור לפספס ומדובר ממש בפנינה על הים האדריאטי. העיר מוקפת בחלקה בחומה עתיקה, בתים עם גגות רעפים אדומים המוסיפים חן מיוחד למראה המרהיב של העיר שזכתה להיכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של .UNESCO סיור רגלי בעיר יפגיש אתכם עם מראה ציורי של סמטאות צרות, מבנים שהשתמרו מימי הביניים, מנזר פרנציסקאני שבו שוכן אחד מבתי המרקחת העתיקים באירופה, כנסיות, מנזרים, ארמונות, כיכרות מרוצפות בשיש, ועוד, לא לחינם בדוברובניק צולמו חלקים רבים מהסדרה "משחקי הכס".

אם הנכם חובבי איים, הרי שקרואטיה יכולה להציע לכם מאות איים קטנים וחמודים שכל אחד מהם הוא פנינת חמד בפני עצמה . אחד האיים ששווה ביקור הינו האי קורצ'ולה. שנחשב לגדול ויפה ביותר מבין מאות האיים בקרואטיה. אל האי ניתן להגיע באמצעות מעבורת שיוצאת מספליט או דוברובניק. באי תפגשו בתים ציוריים מימי הביניים, כנסיות מפוארות, ארמון מרהיב מתקופת הרנסנס, וגם את בית מרקו פולו הנוסע המפורסם בן המאה ה-13.

האי קורצ'ולה, קרואטיה. דרימסטיים,
האי קורצ'ולה, קרואטיה/דרימסטיים

אחד האיים הנוספים מתוך רבים אחרים בהם כדאי לבקר הוא האי מילייט, הדרומי מבין האיים הגדולים של הים האדריאטי. ניתן למצוא בו את הפארק הלאומי שבמרכזו שני אגמים מלוחים המוקפים במדרונות מכוסים ביער קסום. באי ישנם מסלולי שייט, טיולי אופניים או טיולים רגליים. כדאי לאכול צהריים במנזר הבנדיקטיני שיושב באמצע אגם גדול.

ועוד לא דיברנו על היין, המטבח והמקומיים

קרואטיה היא לא רק נופים, חופים וטיולים, היא גם מטבח טעים שמשלב טעמים ים תיכוניים ומתכונים מסורתיים. המטבח הקרואטי מייצר מנות טעימות שקשה למצוא במקום אחר בעולם וביכולתו להשביע כמעט כל חך. המטבח כולל שפע של ירקות טריים, הרבה פירות ועשבי תיבול, דגים טריים ופירות ים היישר מהים האדריאטי הידוע. גם היין הקרואטי מצטיין באיכותו ושווה בהחלט טעימה ולגימה ארוכה ואף תמצאו אותו מתחרה בהצלחה ביינות צרפתיים ואיטלקים.

הקרואטים תושבי המקום לרוב חביבים ומסבירי פנים, תכונה שמזכירה אותנו הישראלים בשמחת החיים והנדיבות, ולכן תוכלו לחוש בנוח לפתוח עימם בשיחה ולהיעזר בהם במידת הצורך.

עיירת הנופש אופטיה, קרואטיה. דרימסטיים,
עיירת הנופש אופטיה, קרואטיה/דרימסטיים

אז קדימה, קופצים הקיץ לטייל בקרואטיה ונהנים מחופשה חלומית שכולה חוויה.

איך מגיעים לקרואטיה?

בקרואטיה מספר שדות תעופה בהם המרכזי והחדיש שנמצא בעיר הבירה זאגרב. שדה תעופה נוסף שוכן בעיר הנופש דוברובניק. קיימים שדות תעופה נוספים בערים ספליט, פולה, זאדאר ורייקה.

חברת התעופה הלאומית הקרואטית מפעילה החל מחודש מאי טיסות ישירות מנמל התעופה בן גוריון לזאגרב והחל מחודש יוני נוספות טיסות ישירות גם לדוברובניק.

הטיסות יוצאות מהארץ מספר פעמים בשבוע ומוצעות במחירים אטרקטיביים ביותר ללא תשלום נוסף עבור מזוודות.

הטיסות במטוסי אירבוס חדישים ונוחים ובשעות המראה ונחיתה המאפשרות ניצול מלא של ימי החופשה.

הכתבה בחסות חברת התעופה הלאומית הקרואטית. לפרטים והזמנות טלפון : 03-5167140

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully