וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוקד האורתופדי בבית מאפשר טיפול ברמה גבוהה ללא המתנה וסיכונים"

בשיתוף Vodoctors

20.9.2023 / 12:54

שילוב כוחות בין החברות הומדיקל ו-Medix at Home הביא להקמת מוקד אורתופדי, המציע מגוון שירותי רפואה אורתופדיים בבית המטופל, מבלי לנתקו מהמשפחה ומהסביבה הנוחה והטבעית, באמצעות טכנולוגיה ומכשור רפואי מתקדמים המאפשרים אבחון, טיפול ושיקום אורתופדי

קשישה במרכז הארץ נפלה בביתה, נחבלה, ועלה החשש כי היא שברה את האגן. המחשבה הראשונה של בני המשפחה הייתה לפנותה באמבולנס לבית החולים הקרוב לקבלת טיפול. מדובר באישה לא בריאה, שסובלת גם מאלצהיימר.

לא קשה לדמיין עד כמה טראומתי יכול להיות עבורה ביקור בחדר המיון, וגם עבור יקיריה שצריכים להתנתק משגרת יומם. זמני ההמתנה בבית החולים ארוכים מאוד, בני המזל זוכים לשכב על מיטה לא נוחה, אחרים מחפשים כיסא פנוי שלא מקל על הכאב. רעש, המולה, צפצופים של מכשירים רפואיים, אנשי צוות רפואי שמתרוצצים ממקום למקום. כל זאת עוד לפני שהזכרנו חשיפה לווירוסים ולחיידקים. עד שמקבלים פענוח, אבחנה והנחיות, יכולות לעבור שעות ארוכות.

כדי לפתור את הבעיה הזו ולתת שירות אורתופדי מהיר וטוב יותר, החברות הומדיקל ו-Medix at Home שילבו זרועות והקימו את המוקד האורתופדי. באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך הן מספקות מגוון שירותים רפואיים בבית המטופלים, מבלי לנתק אותם ואת בני המשפחה מסביבתם הנוחה והטבעית.

רפואת בית של הומדיקל. אור קפלן,
המוקד האורתופדי שולח אורתופד לבית המטופל/אור קפלן

שיחה עם אביבית קורנרייך דניאלי, מנכ"לית הומדיקל, ורינת דיין, מנכ"לית Medix at Home, שופכת אור ותובנות על פעילותו וחשיבותו של המוקד האורתופדי בבית.

רפואה ואשפוז בבית הופכים נפוצים. כיצד הדבר מתאפשר בתחום האורתופדיה?

"במקום להגיע לבית החולים, המוקד האורתופדי שולח אורתופד לבית המטופל ובמקרים מסוימים האבחנה אפשרית גם באמצעות שיחת זום", מסבירה קורנרייך דניאלי. "בהתאם להחלטת האורתופד אנו שולחים טכנאי רנטגן לביצוע הצילום בבית המטופל, הצילום נשלח לפענוח ע"י רדיולוג ובהתאם לתוצאות הפענוח, האם קיים או לא קיים שבר, האורתופד נותן הנחיות להמשך טיפול בבית. במידת הצורך, במידה שקיים שבר ללא צורך בהתערבות ניתוחית, אנו שולחים גבסן לבית המטופל. אם נשלח טכנאי רנטגן, הוא מבצע צילומים בהתאם להנחיות האורתופד, לאחר מכן הצילום נשלח לפענוח, וכך אנחנו יודעים אם יש שבר או אין, אילו הנחיות לתת להמשך טיפול, בדיוק באותו תהליך שמתקיים בבית החולים".הליך הבדיקה והאבחנה זהה להליך בבית החולים רק מהיר יותר תוך כשעתיים, והכל מבוצע במסגרת ביתו של המטופל".

כיצד ניתן לבצע צילום רנטגן בבית?

"יש לנו ציוד רנטגן נייד שנושא בכל האישורים והתקנים הדרושים"", מדגישה דיין, "טכנאי רנטגן בכיר מגיע עד למיטת המטופל בביתו. הטכנאי משגר את הצילום למרכז רדיולוגים מומחים שמפענחים את הצילום והתשובה מגיעה תוך שעתיים. לאחר מכן האורתופד שפגש את המטופל נותן הנחיות להמשך הטיפול, כמו למשל הזמנת גבסן במקרים של שבר, אשפוז בית, שיקום ביתי, או הפניה לניתוח במקרים שיש בכך צורך".

צילום רנטגן בבית החולה. גיל לופו,
טכנאי רנטגן בכיר מגיע עד למיטת המטופל בביתו/גיל לופו

יש מטופלים שחוששים מטיפול אורתופדי ביתי בהשוואה למחלקה בבתי החולים?

"החשש מטיפול ביתי הולך ופוחת, בעיקר בזכות קופות החולים שהצליחו להחדיר את התפיסה שרפואה היברידית היא דבר מקובל. אפשר היום לדבר עם רופא במצלמה ולקבל שירות מבלי לצאת מהבית. לכך נוסף גם עולם האורתופדיה, וכן, גם צילומי רנטגן אפשריים בטכנולוגיה שקיימת אצלנו היום", מסבירה דיין.

הצורך ביציאה מבית החולים לטיפול ביתי היה קיים גם בעבר, והיום הוא מתאפשר כשהוא פוגש טכנולוגיה מתאימה. אם אתם עדיין משפשפים את העיניים ולא מאמינים שאפשר לדחוס את מכונות הרנטגן הגדולות של בתי החולים למכשיר נישא, נסו לחשוב על הטלפונים הניידים העצומים בתחילת הדרך, אלה שהיו מיועדים לעשירים בלבד שהסכימו ללכת עם המזוודה הנלווית. זוכרים כמה גדולים היו המחשבים הביתיים של פעם? האם מישהו האמין שיום אחד נוכל לקחת איתנו לכל מקום מחשב נישא ששוקל בקושי 1.5 ק"ג, או שנוכל לנהל חיים שלמים באמצעות טלפון חכם? נראה גם שאף אחד לא זוכר את הטלוויזיות הגדולות והכבדות שהשילו ממשקלן והפכו לדקיקות במיוחד, תוך שהן מספקות תוצאות טובות לאין ערוך. כך גם כאן, מכשיר הרנטגן הנייד מצויד בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לו לספק תוצאות מדויקות ואמינות לא פחות מהמכשירים הגדולים המסורתיים.

מה עושים במקרה שהביקור לא מסתכם בגבס ונדרש טיפול נוסף?

"אם תהליך ההחלמה מצריך טיפולים נוספים כמו פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ושיקום אורתופדי, אנחנו מסוגלים לספק אותם במהירות וביעילות בבית", משיבה קורנרייך דניאלי.

"הפיזיותרפיסט מגיע עד בית המטופל וחוסך את הקשיים שהכרוכים ביציאה מהבית. אין צורך 'לשרוף' זמן בפקקים, לחפש חניה, ולבזבז זמן נוסף בדרךהביתה למכון. אנחנו מגיעים עם אביזרי תרגול והמטופל או המטופלת מקבל את טיפולי הפיזיותרפיה או כל טיפול פרא רפואי נוסף בהתאם לצורך, כדוגמת ריפוי בעיסוק, במסגרת הבית. כמובן שהצוות הפרא רפואי נותן גם הדרכה מקצועית בהתאמה אישית לתפקוד בבית, בהתאם למגבלות הקיימות ויכולים לתת המלצות להתנהלות בבית בהתאמה אישית לפי המגבלות שיש לכל מטופל ומטופלת".

דיין מוסיפה: "השילוב בין הומדיקל לבין Medix at Home מאפשר להעניק למטופלים במוקד אורתופדי אחד את כל שלבי הטיפול, החל משלב האבחון, דרך אשפוז אורתופדי בבית, ועד שיקום ביתי, תוך שמירה ככל הניתן על השגרה היומית של המטופלים ובני המשפחה".

רפואת בית של הומדיקל. shuterstock,
פיזיותרפיסט מגיע עד בית המטופל וחוסך את הקשיים שהכרוכים ביציאה מהבית/shuterstock

טובות השתיים
חברת Medix at Home מנגישה את השירות הרפואי בבית על ידי צוות רופאים מומחים, טכנולוגיה ומכשור רפואי חדשניים, ויחס אישי. בדיקות הרנטגן של החברה כוללות צילומי חזה, צילומי עמוד שדרה, צילום עצמות, וכן אגן, גפיים, וצילומי סינוסים.

חברת הומדיקל מעניקה מענה למטופלים שלא מעוניינים להגיע לבית החולים או למאושפזים במחלקות שמעוניינים לצאת מבית החולים ולקבל טיפול איכותי בבית. צוות הומדיקל כולל רופאים, אחיות ובעלי מקצוע פרא-רפואיים במגוון תחומים. המוקד האורתופדי של שתי החברות מספק מענה רפואי ללקוחות בכל רחבי הארץ.

קשה להפריז ביתרונות האבחון והטיפול הרפואי הביתי עבור המטופלים. קורנרייך דניאלי ודיין מספרות על שמחת חיים גבוהה יותר בקרב מטופלים ששוהים בביתם ומסוגלים לשמור על עצמאותם. זמן האשפוז מתקצר, איכות החיים עולה, ובני המשפחה לא צריכים לבנות סדר יום חדש סביב הביקורים בבית החולים. וכך בדיוק קרה עם אותה קשישה שפתחנו איתה: אנשי המוקד האורתופדי הגיעו לביתה עם מכשיר הרנטגן הנייד וערכו לה בדיקה במיטתה, מבלי לטרטר אותה ולגרום לחוסר נוחות וכאבים נוספים. כמוה יש עוד אלפי אנשים נוספים שיכולים לדלג על החוויה הלא נעימה של חדרי המיון.

"המוקד האורתופדי בבית הוא בשורה גדולה. זהו עולם שלם שעד כה הוגבל לבתי החולים בלבד וכיום מאפשר טיפול ביתי ברמה גבוהה מאוד, ללא המתנה, וללא סיכונים. יש לנו תוכניות להמשיך לגדול ולהתפתח עם מוקדים בתחומים נוספים, כמו למשל מוקד אף-אוזן-גרון בבית, ובעוד תחומים שיורידו את העומסים בבתי החולים ויקלו על ההחלמה של המטופלים", מסכמת דיין.

ניתן ליצור קשר עם הומדיקל במספר 9551*
ועם Medix at Home במספר 4550*

בשיתוף Vodoctors
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully