וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגריות חושפות את המתנה שכל יולדת באמת צריכה

בשיתוף יאמי

2.8.2023 / 11:18

מתנת הלידה המושלמת היא כל מה שנותן ליולדת אויר, מסבירות בלוגריות ומשפיעניות מעולם ההורות. בראש הרשימה - אוכל בריא ומזין. כאן נכנס לתמונה יאמי - עם מתנת הלידה המושלמת: גיפטקארד להזמנת אוכל טרי וביתי

אמא רוחצת תינוק באמבטיה. ShutterStock
מה ב-א-מ-ת יולדות רוצות וצריכות?/ShutterStock

מזל טוב! סוף סוף, בשעה בטובה ובידיים מלאות הבייבי הגיע לעולם. ביום אחד כל תשומת הלב עוברת מהאמא הסופר עייפה וההמומה - לתינוק, וכך גם המתנות... כמה מתנות!! ערימות של מתנות מגיעות הביתה - דברים שימושיים יותר ופחות, ממגשי פירות ועד בגדים, עוגות חיתולים ומד חום למים של האמבטיה.

הלכנו לבדוק מה ב-א-מ-ת יולדות רוצות - בהתייעצות עם בלוגריות ומשפיעניות מעולם ההורות. מה יכול לשמח אותן, במה הן ישתמשו ולא יזרקו, וחזרנו עם תשובות:

1. עזרה עזרה עזרה

"מתנת הלידה המושלמת היא כל דבר שנותן ליולדת אויר" מסבירה לנו קרן איתן, יוצרת תוכן ומנהלת קהילת שבט אמהות. "אני מתכוונת למשל ליעוץ מקצועי בתשלום כמו יועצת הנקה, אחות לילה שתבוא להיות עם היולדת, עוזרת בית..."

יולדות רבות לא יודעות אפילו שעזרה חיצונית היא אופציה, כי הן רגילות לעשות הכל בעצמן או לא מודעות לעוצמת השינוי. אם אתם מספיק קרובים ליולדת, אתם יכולים להתייעץ איתה - איזה עזרה תעזור לה יותר מהכל. לפעמים אפילו פתרון כמו נערה שתעזור לקפל כביסה פעמיים בשבוע בתשלום יכול לשמח יותר מכל קרם גוף.

גם לילך נמזר, מייסדת "ליתיק" משתפת: "אם אין מגבלת תקציב, אני ממליצה לתת ליולדת כל עזרה בבית שהיא יכולה. נקיון, סדר, קיפול... וכמובן בישול", מה שמוביל אותנו למתנת הלידה המושלמת הבאה.

מקרר מלא בקופסאות אוכל, אתר יאמי. יח"צ,
מקרר מלא בקופסאות אוכל, אתר יאמי/יח"צ

2. אוכל

בשבוע הראשון תמיד יש חברות ומשפחה שמביאות סירים, אבל אז הטוב הזה נגמר והיולדת מוצאת את עצמה לבד. אין לה פנאי לאכול, בטח לא משהו מזין וחם שכולל את כל הבריאות שהיא צריכה כדי לתת לה ולבייבי את הויטמינים, החלבונים, הירקות והמינרלים. בסופו של דבר, רוב היולדות מוצאות את עצמן מנשנשות אוכל (שהתקרר) מהשיש ולא מצליחות להתארגן על אוכל בריא וביתי.

כאן נכנס לתמונה יאמי - עם מתנת הלידה המושלמת מבחינתנו, גיפטקארד בעזרתו יכולה היולדת להזמין אוכל טרי וביתי לה ולמשפחה. באתר יש כמעט 100 בשלנים ביתיים נבחרים, שמבשלים עבורה אוכל טרי ולפי הזמנה, ונענים לכל בקשה מיוחדת (לא חריף, בלי כוסברה, עתיר בחלבון, דל בפחמימות, ללא גלוטן וכו').

אוכל ביתי של יאמי. יח"צ,
אוכל ביתי של יאמי/יח"צ

באתר יש בשלנים מסגנונות שונים, כולל אוכל ביתי, בריא, מזרחי, אירופאי ועוד ועוד, ויש גם אוכל מפנק ולא שגרתי - הודי, תאילנדי, יווני, טורקי ועוד. הרעיון הוא להזמין אוכל שימלא את המקרר, וכך לא צריך לדאוג למטלה הזו. היולדת גם יכולה לישון במקום להתעסק במטלות, וגם יכולה להתחזק ולהנות מאוכל אמיתי. (רק שימו לב שהאוכל מוכן במיוחד בשביל המזמין, ולכן מזמינים יום מראש).

"גם אני קיבלתי ארגז עצום עם אוכל מוכן אחרי הלידה" משתפת לילך נמזר ואומרת "זו מתנת לידה שאני זוכרת במיוחד, ואני מרגישה שהיא עזרה לי וחיזקה אותי.

אני גם חושבת שזה הדבר שיולדת הכי צריכה אחרי לידה - שיהיה אוכל מוכן לילדים ולהורים כמובן!! טיפ ממני, אם אתם קרובים במיוחד, אל תסתפקו בלהביא את האוכל. ממש שימו בצלחת, תחממו לה ותביאו עד אליה, ותתנו לה את הזמן והנחת לאכול".

שקיות וקופסאות אוכל מאתר יאמי. יח"צ,
שקיות וקופסאות אוכל מאתר יאמי/יח"צ

3. פינוק לגוף ולנפש

"אני חושבת שמה שיולדת הכי צריכה הכי לידה זה תמיכה, עיטוף, הבנה ונירמול של המצב" מסבירה לנו קרן איתן, שמכירה ומלווה מאות אמהות במסגרת שבט אמהות.

אנחנו מציעים לקחת את זה ולהבין שיולדת צריכה משהו שיחזיר לה את האור והכיף, לפנק כל אחת לפי מה שאתם מכירים לגוף ולנפש שלה. לאחת זו הצגה, לשנייה זה מסג' איכותי, לשלישית זה הרשמה למעגל אמהות שיש בשכונה שיחייב אותה לצאת, לראות אחרות ולהבין שלכולן קשה, לא רק לה.

גם קרן מסכימה ומשתפת אותנו בנסיון האישי ובטיפ: "מתנת לידה שאני זוכרת במיוחד היתה מתנה יקרה שהערכתי מאוד - קיבלתי 10 אימונים אישיים עם מאמנת כושר שהגיעה אליי הביתה פעמיים בשבוע, התחלתי את זה כשלושה חודשים אחרי הלידה וזה היה אחלה פוש לחיזוק הגוף מה לא היה קורה לבד בחיים. אני גם רוצה לתת טיפ משלי - כדאי לנעוץ ביומן, ולתת ליולדת או לזוג משהו לשאוף אליו בחודשים הראשונים והקשים, למשל, יום כיף או חופשה שמתקיימת כשהבייבי בן חצי שנה. ככה גם נותנים מתנה וגם נותנים הרבה למה לצפות"

4. דברים שבאמת צריכים ולא יילכו לפח

כמה סטים של קרם גוף וסבון בן (בת) אדם צריכים? נשתף אתכם, שהם כנראה לא צריכים. כדאי לחשוב על מתנות שהיולדת באמת תצטרך.

"אני חושבת שחשוב לחלק את המתנות למה שצריך לפני הלידה ואחרי הלידה" מסבירה לילך. "אחת לפני הלידה: תיק לידה מדוייק עם כל מה שהיא צריכה ללידה ולהחלמה" אם בחרתם להביא מתנה ממשית לאחרי הלידה, אפשר לקחת גם רעיונות מקוריים מלילך "אם מישהי מחליטה להניק אז יועצת הנקה ואם מדברים על משהו שממש קונים ואתם קרובים מספיק - בקבוק פרי (בקבוק לשטיפה אינטימית לאיזור הפרינאום, לזירוז החלמה לאחרי הלידה)"

אפשר גם ללכת על דברים סטנדרטיים יותר - חולצות הנקה במידה והיא מניקה, כוס קפה שנשארת חמה לאורך זמן (בעזרת מעמד מיוחד או פשוט כוס תרמית בטיחותית ויפה), או כרית הנקה סופר מפנקת. העיקר שיהיו דברים שבאמת בשימוש.

אמא צעירה עושה יוגה עם תינוק על הידיים. ShutterStock
יולדת צריכה משהו שיחזיר לה את האור והכיף/ShutterStock

5. זכרונות משותפים

מתנה שלא כולם חושבים עליה, אבל היא שימושית ומשמעותית במיוחד, היא יצירת זכרונות משותפים. אנחנו ממליצים ללכת על אחת משתי אופציות - או יומן מושקע ויפהפה, בו תוכל האמא הטרייה לכתוב זכרונות, תהיות, תזכורות ודברים שיזכירו לה את התקופה המיוחדת הזו, או להשקיע יותר ולקנות צילומי משפחה. צלם או צלמת איכותיים, סבלניים ונעימים שתקבלו עליהם המלצות ויודעים לעבוד עם תינוקות יכולים להיות מתנת לידה מקורית וכיפית.

בשיתוף יאמי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully