וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם את גיל 40? 10 הטיפים האלו יעזרו לכם לחזור לרוץ מבלי להיפצע

ערן יורן, בשיתוף בי קיור לייזר

15.8.2023 / 16:43

התחלה הדרגתית, נעליים מתאימות וחימום נכון: הטיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרת הריצה שלכם

תכנון יום הכולל פעילות גופנית מתמשכת הוא מרכיב בריאותי חיוני בכל שלבי החיים ובמיוחד לאחר שאנו עוברים את גיל 40, אז האתגרים והצרכים הפיזיים שלנו מקבלים חשיבות גדולה יותר מאשר בעבר. ריצה היא אחת מהפעילויות הפיזיות הנפוצות ביותר, הן בקרב נשים והן בקרב גברים, אולי בגלל שהיא כל כך זמינה. אין צורך בציוד רב ואפשר לרוץ כמעט בכל מקום. כל מה שצריך זה זוג נעליים ומוטיבציה. אם גם אתם רוצים לחזור לרוץ, הטיפים האלו יכולים לעזור ולהקל על כל אחד מאיתנו.

כדאי ומומלץ לשלב בשגרת האימונים גם טכנולוגיות מתקדמות כמו B-CURE-LASER שנועדו לסייע לתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ולהאצת תהליך ההתאוששות.

ריצה. יח"צ,
כדאי ומומלץ לשלב בשגרת האימונים גם טכנולוגיות מתקדמות כמו B-CURE-LASER שנועדו לסייע לתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף/יח"צ

1. התחלה הדרגתית

התחלה דרגתית היא המפתח לשיפור הכושר הגופני ומניעת פציעות. כאשר אנו מתחילים את האימונים באינטנסיביות נמוכה ולמרחקים קצרים, אנחנו מאפשרים לגוף להסתגל באופן יעיל ובטוח, ולהכין את עצמו לעומסים גדולים יותר אשר יבואו בהמשך. אימון הוא לא תחרות; בהדרגה, אפשר להגדיל את המרחק ולהגביר את האינטנסיביות. חשוב לזכור, גם אם אתם מתאמנים למרתון, זה לא קורה ביום אחד - המפתח להצלחה הוא לבנות שגרת אימונים קבועה ויציבה.

התחלה הדרגתית. יח"צ,
התחלה דרגתית היא המפתח לשיפור הכושר הגופני ומניעת פציעות/יח"צ

2. חימום ושחרור

חימום הוא תהליך חשוב המשפר את זמינות השרירים, הפרקים והשלד לקראת הפעילות הגופנית הקרבה ואף מפחית משמעותית את הסיכון לפציעות. מומלץ לבצע מתיחות של הגידים וכמובן חימום דינמי שכולל תנועות קלות של כל אחד מהשרירים המרכזיים. אחרי החימום, מומלץ להתחיל בהליכה של כ-500 מטרים ורק אז לעבור לריצה. לאחר האימון, חשוב מאוד לשחרר את השרירים, כדי להרגיע אותם בסיום האימון. הוספה של B-Cure- Laser בסוף שלב השחרור משפרת את תהליך ההתאוששות הטבעי של הגוף. הקדישו מספר דקות של טיפול או טיפוח באיזורים ה"מועדים לפציעות ולפורענות" כמו הברכיים, איזור הקרסול או שרירים, שאתם יודעים שנתפסים לכם באופן קבוע. תמיד עדיף למנוע פציעה מאשר לטפל באחת שכבר נוצרה.

חימום ושחרור. יח"צ,
חימום הוא תהליך חשוב המשפר את זמינות השרירים/יח"צ

3. נעליים מתאימות

אם טרם רכשתם נעלי ריצה מתאימות, רוצו לקנות. אי אפשר להמעיט בחשיבות של נעלי הריצה בשיפור הביצועים, שיפור תחושת הנוחות וכמובן מניעת הפציעות. לנעליים הנכונות תפקיד מפתח במניעת פציעות. מבלי להמליץ על מותג כזה או אחר, יש לבחור בנעלי ריצה התומכות בכף הרגל ובמיוחד באיזור הקשת בעקב. אנשים רבים רצים "לא נכון" ונוחתים על העקב, וכתוצא מכך מעבירים את כוחות הנחיתה מהעקב לבירכיים ולגב. פציעות רבות שמקורן בריצה הן תולדה של נעליים שלא משככות מספיק את הכוחות שמועברים מ"נחיתה" על העקב. נעלי ריצה טובות מסייעות לספק תמיכה מספקת לרגליים ומקטינות את עוצמת ה"בומים" שמועברים לשלד במהלך הריצה.

נעליים מתאימות. יח"צ,
אי אפשר להמעיט בחשיבות של נעלי הריצה בשיפור הביצועים/יח"צ

4. טכניקת ריצה

בואו נהיה אמיתיים עם עצמנו - אם אתם חוזרים לרוץ, כנראה שאתם עדיין לא בכושר שיא וכנראה שיש עליכם ק"ג אחד או שניים מיותרים. בשלב זה אין צורך לפתח סגנון ריצה כמו של יוסיין בולט, וכדאי לפתח סיגנון ריצה בריא. כאן נכנסת למשחק טכניקת הריצה שמטרתה לשמור על הגוף בריא ולמנוע פציעות. אם יש לך ספק לגבי הטכניקה שלך, (רמז: יש לך ספק) מומלץ לפנות למאמן אישי או מומחה בטיפול בפציעות, שיכול לייעץ ולהסביר איך לשפר את טכניקת הריצה ולהתאים אותה לשלב בו אתה נמצא ולמטרות האימון שלך.

טכניקת ריצה. יח"צ,
כדאי לפתח סיגנון ריצה בריא/יח"צ

5. הקשבה לגוף

זה אולי הדבר החשוב ביותר. זו מיומנות נרכשת. הגוף שלנו הוא עצלן ותחמן מטבעו. קשה לו והוא ירצה שתפסיקו את האימון. חם לו והוא ירצה שתעשו הפסקה. כבר שנים שלא רצתם ופתאום… הגוף שלכם בשוק, הוא לא מבין מה קרה, שנים לא יצאתם מהמזגן ופתאום ריצה בפארק? ספוילר - כשתכנסו לשגרת אימונים הגוף כבר ירצה שתצאו לריצה. הוא ירצה אנדרופינים וממש יבקש אימון. אבל עכשיו, באימונים הראשונים, הוא יתלונן בכל דרך שהוא מכיר. חשוב להבין מתי זה "אוי יוי יוי קשה לי" ומתי הגוף שלכם מתלונן על בעיה אמיתית. אם הגוף מעיד על כאב, עייפות יתרה או אי נוחות מעבר לרמה מסוימת, חשוב להפסיק את האימון או להקל עליו, כדי למנוע פציעות נוספות. גם כאן B-CURE-LASER יכול לעזור מאוד בהאצה של תהליך ההתאוששות שבין האימונים. הוסיפו ביקיור לייזר לתוכנית האימון כחלק מהשחרור או מאוחר יותר בבית. עברו עם המכשיר על הנקודות שכואבות והגוף שלכם יודה לכם על כך.

הקשבה לגוף. יח"צ,
הקשבה לגוף זה אולי הדבר החשוב ביותר/יח"צ

6. אימוני כוח

אימוני כוח מסייעים בבניית שרירים ומגבירים את יציבות הגוף, ובכך מפחיתים את הסיכון לפציעות בזמן ריצה. שלבו הרמת משקולות או מכשירים (יש מתחמי אימון כמעט בכל פארק בעיר) שכיבות שמיכה, כפיפות בטן ואפילו סקוואט בתוכנית האימון. מדרגות גם הן אלמנט שאפשר לנצל כדי להעשיר את האימון בתרגילי כח. שלבו את האיזור בו אתם עתידים לבצע את אימון הכח במסלול הריצה שלכם, בסוף השליש הראשון או השני. כך תוכלו להשתמש בריצה כחימום וכשחרור לתרגילי הכח. זכרו לא להתיש את עצמכם בתרגילים אלו, שכן יש עוד ריצה עד לסיום המסלול האימון.

אימוני כוח. יח"צ,
אימוני כוח מסייעים בבניית שרירים ומגבירים את יציבות הגוף/יח"צ

7. הימנעות מאימונים רצופים

הפסקות בין אימונים נותנות לגוף זמן להתאושש, לבנות מחדש את מאגרי האנרגיה שלו ולחזור לשגרה, מה שמפחית את סיכון הפציעות. במהלך האימון אנחנו "פוצעים" את השרירים - זו הדרך של הגוף לחזק ולהגדיל אותם. במהלך האימון, גם אם האימון בעצימות לא גבוהה במיוחד, נמצא הגוף תחת עומסים גדולים ומתמשכים. זה מצוין מבחינת האימון, אבל זה גם אומר שהגוף צריך להתאושש. תנו לגוף יום מנוחה בין אימון לאימון, כאשר ביום המנוחה לא חייבים לשבת בבית - אפשר לצאת להליכה או אפילו לריצה קלה, אבל לא להעמיס, לשמור על דופק נמוך ומורל גבוה. השתמשו ב-B-CURE-LASER גם ביום בו אתם נמנעים מאימון; זכרו כי יום המנוחה נועד לאפשר לגוף להתאושש ו-B-CURE-LASER מזרז את תהליכי הריפוי וההתאוששות הטבעיים של הגוף.

הימנעות מאימונים רצופים. יח"צ,
הפסקות בין אימונים נותנות לגוף זמן להתאושש/יח"צ

8. הימנעו מתחרות אין סופית

רבים מאיתנו מקשרים ספורט עם תחרות, ובמידה מסויימת זה נכון, אבל לא כל הזמן. האמת? אפילו לא רוב הזמן. הפיכת הריצה לחוויה ולא לתחרות מסייעת לשמור על תהליך ההתמקדות בשיפור הכושר ובמניעת תחושות של עייפות ומיצוי. התחרות היא חשובה כמשהו שאשר לכוון אליו; הירשמו לתחרות עירונית או אזורית, יש כאלו בכל עיר ובכל עונה. בחרו אחת או שתיים במהלך השנה ותבנו את תוכנית האימונים שלכם לקראת התחרות. כך תהנו משני העולמות.

הימנעות מהתחרות כל הזמן. יח"צ,
הפיכת הריצה לחוויה ולא לתחרות מסייעת לשמור על תהליך ההתמקדות בשיפור הכושר/יח"צ

9. צלמו

הריצה לוקחת אותנו הרחק משגרת היומיום. לאורך מסלול הריצה תפגשו דברים חדשים שאולי תרצו לעצור לרגע ולצלם. אתם לא במירוץ, אפשר לעצור רגע ולקחת חוויה הביתה. לפעמים הצילומים עצמם הם מנוע המוטיבציה לו אתם זקוקים כדי לעזוב את אזור הנוחות ולצאת לריצה.

צלמו. יח"צ,
אתם לא במירוץ, אפשר לעצור רגע ולקחת חוויה הביתה/יח"צ

10. אפליקציות ריצה

אפליקציות ריצה הן דרך נפלאה לעקוב אחר המדדים הבריאותיים שלכם כמו קצב לב, שיפור בביצועי הריצה, תכיפות האימונים והעצימות שלהם. חלק מהאפליקציות מעניקות ניקוד על השיפור ואפילו "גביעים" וחיזוקים חיוביים. תוכלו לבחור מאמן או מאמנת שמכתיבים את הקצב ואפילו לקבל תזכורות לצאת לאימון, במקרה ששכחתם.

אפליקציות ריצה. יח"צ,
אפליקציות ריצה הן דרך נפלאה לעקוב אחר המדדים הבריאותיים שלכם/יח"צ

החשיבות של פעילות גופנית אחרי גיל 40 היא עצומה וארוכת שנים, הרבה מעבר לתועלות המיידיות כמו תרומתה לחיזוק השרירים, לשיפור המראה ולתחושת החינניות הכללית. השימוש ב-B-CURE-LASER הוכח מחקרית כטיפול מעולה שמעודד ומאיץ את תהליכי התאוששות והריפוי הטבעיים של הגוף ובכך מקל על כאבים. שילוב B-CURE-LASER בתוכנית האימונים כחלק בלתי נפרד משלבי השחרור וההתאוששות מאפשר לשפר את תוכנית אימונים האישית, להתמיד בה לאורך זמן ובכך מסייע לבריאות וטיפוח הגוף.

בי קיור לייזר. יח"צ,
מעודד את הגוף לרפא את עצמו ותורם לתהליך ההחלמה וההתאוששות. B-CURE-LASER/יח"צ

כדי לחזור ולרוץ אחרי גיל 40 בבטחה, חשוב להבין את הצרכים הפיזיים שלנו, לנהל את האימונים באופן הדרגתי ולשלב טכנולוגיה רפואית מתקדמת לשימוש ביתי, כמו ה-B-CURE-LASER אשר מעודד את הגוף לרפא את עצמו ותורם לתהליך ההחלמה וההתאוששות. אנו מזמינים אתכם לשמור על אורח חיים בריא ומאושר ולהמשיך ליהנות מהפעילות ספורטיבית בכל גיל ובכל שלב של החיים.

ערן יורן, בשיתוף בי קיור לייזר
  • עוד באותו נושא:
  • ריצה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully