וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של תחום המערכות? האנשים שעומדים מאחורי בית התוכנה BEST APP מסבירים על מערכות AI

בשיתוף Best app

16.8.2023 / 10:40

אסיף מרציאנו ואדוארד פורמן הקימו לפני יותר משנה את בית התוכנה המשגשג BEST APP שעוסק בבנייה של אפליקציות, מערכות ואתרים בשפות פיתוח שונות. בראיון הם מספרים לנו על מערכות Al ומגלים לנו איך הם משתמשים ביתרונות שלהן ועדיין מסתמכים על צוות אנושי איכותי

כולם מדברים על בינה מלאכותית ועל כך שהעתיד נמצא שם אבל כמה מאתנו באמת מבינים מה זה אומר ואיך זה עובד? אל הריאיון עם אסף מרציאנו ואדוארד פורמן הגעתי נחושה להבין האם הבינה המלאכותית תחליף את כולנו כבר בעתיד הקרוב.

"אתם בטח מכירים את השיח על הפחד שהבינה המלאכותית תשתלט על החיים שלנו."

"נכון. מצד אחד Al זה מאוד שימושי, פשוט וזול ומצד שני גם מזיק לעולם כי זה פוגע בשוק התעסוקה ובעובדים. זה מוציא מלא אנשים לאבטלה, אנשים מאבדים עבודה בגלל זה כמו שראינו עם הסיפור של גוגל לאחרונה."

מערכת Al - מי את?

הבינה המלאכותית כיום יכולה לבנות מערכות שלמות, וחברת Best App הבינה זאת היטב לפני שנים רבות.

נכון, הבינה המלאכותית עדיין לא הגיעה לשיא הפוטנציאל שלה אבל אנחנו בהחלט מתקרבים לשם. השאלה הגדולה שככל הנראה תמיד תרחף מעל ראשינו הינה האם היתרונות עולים על החסרונות ושווים את הפגיעה בפרנסה של אנשים.

אפליקציית הזמנת טיסה. עיצוב: Best App,
אפליקציית הזמנת טיסה/עיצוב: Best App

"תסבירו לי במילים שלכם - מה הן מערכות AI?"

"מדובר במערכות שנבנו על ידי בינה מלאכותית והן מסוגלות לבצע פעולות מורכבות ואוטומציות שונות. זה לא זול אמנם אבל מאוד איכותי ועובד על מערכות מורכבות."

"תנו לי דוגמא למערכת כזו."

"זו יכולה להיות מערכת מסחר אוטומטית או מערכת שמשתמשת ב-AI כדי לעקוב אחרי שרתים בשביל חברות גדולות. קיימות גם מערכות AI לזיהוי תווי פנים, לתכנן אוטומציות למיניהן של אתרים, שליחת מיילים אוטומטית, הגדלת מכירות וכדומה - באמת שי הכול מהכול."

אפליקציית finance - לקניה ומכירה של מטבעות קריפטו. עיצוב: Best App,
אפליקציית finance - לקניה ומכירה של מטבעות קריפטו/עיצוב: Best App

"מה אתם חושבים על הפיתוחים האחרונים של ה-AI? למשל DALE 2 "?CHATGPT

"מדובר בכלים שימושיים אך עדיין לא ברמה מספיק גבוהה. יעברו עוד כמה שנים עד שזה יהיה באמת איכותי."

"הזכרנו קודם לכן את הפגיעה בשוק התעסוקה ועכשיו הייתי שמחה שנתמקד דווקא ביתרונות"

"ב- Best App אנחנו מאמינים שכדאי לשלב מערכות AI כי זה נותן פתרונות שבני אדם לא יכולים לתת. המערכת עושה דברים בצורה אוטומטית, אלו דברים שאדם לא יכול לעשות באופן שוטף, אלא אם כן הוא יושב על זה כל היום אבל זה בלתי אפשרי כי הוא מתעייף והריכוז יורד. גם הבקרה של בן האנוש תהיה פחות טובה כי AI עובר על כל פיסת מידע ואדם לא בגלל הסיבה הפשוטה שהמוח מתעייף ויש הסחות דעת."

אפליקציית תכשיטים. עיצוב: Best App,
אפליקציית תכשיטים/עיצוב: Best App

איך משלבים נכון את ה-Al?

ב- BEST APP, אדוארד ואסיף כבר הכניסו את השימוש במערכות Al אך לא באופן מלא והם עדיין מסתמכים על העובדים המיומנים שלהם.

"מה אופן השימוש שלכם כיום במערכות Al?"

"אנחנו משתמשים אבל לא באופן שוטף כי אנחנו עדיין סומכים יותר על אנשי הצוות שלנו. אנחנו נהנים מכל העולמות, מצד אחד בחברה יש צוות איכותי מאוד שעובד על פיתוח אתרים, מערכות ואפליקציות, והוא מורכב ממנהלי פרויקטים, מעצבים, בוני תוכנה ומפתחים שהרמה שלהם גבוהה מאוד, ומצד שני יש לחברה AI בפיתוח אישי עם אפליקציה שעובדת על מערך AI שלם, והיא עושה עבודה מעולה".

עיצוב חדש לאפליקציית ספורט חדשנית. עיצוב: Best App,
עיצוב חדש לאפליקציית ספורט חדשנית/עיצוב: Best App

"במה מתמחים אצלכם ב- Best app?"

"כאמור, ב- Best App אנחנו מפתחים אפליקציות, מערכות ואתרים, מהדברים הפשוטים ועד למערכות מאוד מסובכות וגדולות, כולל UI/UX. אנו עובדים עם מגוון מאוד רחב של שפות פיתוח, גם בצד הלקוח והשרת, ומקפידים על קוד איכותי ושירות אישי. מעבר לכך, אנחנו גם מספקים שירותים מערכתיים פנימיים כמו העלאת המידע לענן, העברת ממסדי מידע ועוד."

"מה היתרון של פיתוח על פני מערך קיים?"

"מערך קיים יעלה הרבה כסף, לרוב על בסיס מנוי והוא יכול להגיע לסכומים מטורפים מבלי לספק את הצרכים המתאימים והמענה הנכון ללקוח. הצרכים יענו רק באופן חלקי ואז זה גם דורש ביצוע התאמות. בניגוד לכך, כאשר מדובר בפיתוח, ה-AI מהונדס מלכתחילה כדי לענות על צורכי הלקוח, וזה גם מאוד דינאמי, כך ששינוי בצרכים יוביל גם לשינוי והתאמת ה-AI."


לפרטים נוספים על חברת Best App וכל הטכנולוגיות בהן היא משתמשת כדי לייעל ולאבטח את הפעילות העסקית, לחצו כאן >>>


***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף Best app
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully