וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטור, מה יהיה עם כאבי הברכיים?

בשיתוף אפוסתרפיה

18.12.2023 / 8:46

כאב טורדני בברך או בברכיים אשר מונע קיום חיי שגרה זו אחת מתופעות הכאב השכיחות ביותר במאה הזו. מעוניינים לפתור את כאבי הברכיים ולחזור לחיים עם טיפול מוכח רפואית, אבחון חינם ובהשתתפות קופות החולים והביטוחים הפרטיים? זה הסוד

מדובר באחת מתופעות הכאב השכיחות ביותר במאה זו. כאב טורדני בברך או בברכיים אשר מונע קיום חיי שגרה. לרוב, הסובלים מכאב ברכיים פוגשים את הכאב בגילאי 40 ומעלה. בתחילה רבים מתעלמים מהכאב בתקווה שיעלם מעצמו. בגילאי 50 הכאב הולך ומחריף. רובנו ניגשים לטיפול או לאבחון רק בשלב בו הכאב מפריע למהלך החיים התקין. מעטים לצערנו עושים זאת בשלב מוקדם יותר.

תקשיבו לברך שלכם. זה הסיפור שלה.

הברכיים שלנו הן אחד המבנים המורכבים ביותר בגופנו. מערכות שרירים, גידים, מערכות עצבים, עצמות סחוסים וכלי דם משרתים את שתי הברכיים שלנו. העומסים והטראומות שמהן "סובלות" הברכיים שלנו בכל יום, כל שעה וכל שנה הינן מעבר לדמיון. כל תנועה שלנו, כל צעד, כל קפיצה עלייה או ירידה, כל דבר שאנו עושים למעשה מאתגר את שתי הברכיים שלנו.

כשאנו מקפידים על כושר, על ריצה, ספיניניג, טיפוס הרים - אנו מעמיסים על הברכיים מעמס ושחיקה וחושפים אותן לתאונות ופציעות. וכשאנו לא עושים מאמץ כלל, כשאנו אוכלים ועולים במשקל סובלות הברכיים שלנו בשל ירידה באיכות השרירים המגנים על מפרקי הברכיים. לכן חשוב מאד ש"נקשיב" לברכיים שלנו. שנדע להכיר בכאב ולטפל בו. שנכבד את מערכת זו בגופנו שכן בלעדיה לא נוכל לזוז, לא נוכל לצעוד, לא נוכל לעשות כמעט דבר הקשור בתנועת הגוף.

סביר להניח שזו הסיבה לכאב הברך:

להוציא מקרים של תאונה או טראומה לברך או נמק בעצמות המפרק, במרבית המקרים כאב הברך או הברכיים נובע דווקא מחולשה שרירית במערכת השריר התומכת במפרק. לא רק השריר המייצב את המפרק כואב אלא התופעה שנגרמת בשל חולשה שרירית. השרירים שמרגישים כי אינם שולטים במפרק מתכווצים בכח סביב המפרק, חובקים אותו במטרה לנסות ולייצב את המפרק הפגוע. דבר הגורם לעליה בעומס המפרקי, הגברת השחיקה, גודש, חום, אודם , דלקת - אלו הגורמים העיקריים לכאב.

הכאב עצמו יכול להופיע בחלק הקדמי של הברך - בפיקת הברך מעליה, מצדיה או מתחתיה. כמו כן, פעמים רבות חווים הסובלים כאב באיזור הפנימי של הברך, בחלק החיצוני או מאחורי הברך. לעיתים, כאמור, הכאב מלווה בדלקת (תוכלו לדעת אם תניחו יד ותרגישו שהאזור חם, נפוח ורגיש), אך לרוב הכאב פשוט שם והוא פוגש אותנו בלילה בהתהפכות במיטה, בעלייה או ירידה במדרגות, בקימה מהכורסא בבית, ביציאה מהרכב אחרי זמן נהיגה. מה שחשוב להפנים הוא שהזנחה של כאב תוביל לרוב להחמרה בכאב, לשחיקה במפרק, להתעצמות הכאב עד כדי אי תפקוד הברך. אנשים המובילים עצמם למצב שכזה יזדקקו ברובם לניתוח החלפת מפרק. ניתוח בו מוחלף המפרק הטבעי במפרק מכאני.

כך משקמים ברכיים כואבות וזה מוכח! כך גם נמנעים רבים מניתוח - וגם זה מוכח!

דר' אלבז ודר' מור. הרופאים שפתחו אמצעי לטיפול מוכח בכאבי ברכיים.. אפוסתרפיה,
דר' אלבז ודר' מור. הרופאים שפתחו אמצעי לטיפול מוכח בכאבי ברכיים./אפוסתרפיה

בתחילת שנת 2023 דר' אבי אלבז ודר' עמית מור זכו להכרה בינלאומית על מציאת הפתרון לכאבי הברכיים. הפתרון הוטמע בנעליים ביומכאניות הנקראות אפוסתרפיה. ארגון "NICE" הנחשב סמכות רפואית עולמית עליונה בקביעת קווי טיפול במחלות שונות, קבע שאפוסתרפיה מומלצת כקו טיפולי ראשון לסובלים מכאבי ברכיים, מאוסטיאוארתריטיס - שחיקת סחוסים במפרקי הברכיים.

הטיפול עצמו הוכח מחקרית בעשרות מחקרים קליניים אשר התפרסמו במיטב העיתונים הרפואיים. בישראל בלבד טופלו באפוסתרפיה כ 100 אלף איש בישראל ומספר דומה של סובלים טופל ברחבי ארה"ב, אנגליה ועוד. אצל מרבית המטופלים חל שיפור ניכר בכאבים ושיפור בהליכה ובאחוז לא מבוטל נמנע ניתוח החלפת מפרק.

מעוניינים לפתור את כאבי הברכיים? זכרו האבחון חינם והטיפול בהשתתפות קופות החולים והביטוחים הפרטיים. השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום אבחון ללא עלות במעבדת אפוסתרפיה הקרובה למקום מגוריכם.

בשיתוף אפוסתרפיה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully