וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי? עו"ד תומר בכר מסביר כיצד יחושב הפיצוי שתקבלו

בשיתוף אימפקט

28.3.2024 / 11:19

מאז ה-7 באוקטובר נקלטו יותר מ-5,500 פצועים חדשים באגף השיקום ובמשרד הביטחון מעריכים כי עד סוף השנה המספר יגדל באלפים. עו"ד תומר בכר מסביר על המאבק של נכי צה"ל להכרה במשרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי? עו"ד תומר בכר מסביר כיצד יחושב הפיצוי שתקבלו/וואלה! + בשיתוף אימפקט

מאז ה-7 באוקטובר נקלטו יותר מ-5,500 פצועים חדשים באגף השיקום. על פי הערכות משרד הביטחון, בעקבות המלחמה, צפויים כ-20,000 לוחמים להגיש בקשה להכרה כנכי צה"ל. כ- 12,500 מתוכם צפויים לקבל הכרה כך שעד סוף שנת 2024 יטפל האגף בכ-78 אלף נכי צה"ל. 84% מהנפגעים הוגדרו כפצועים קל, 9% בינוני ו-7% פצועים קשה. הפציעות השכיחות ביותר הן 42% פציעות גפיים, 21% תגובות נפשיות ופוסט טראומה, 9% פגיעות פנימיות, 7% פגיעות בעמוד השדרה, 7% פגיעות אוזניים והיתר פגיעות ראש, עיניים ושילוב רב מערכתי.

עו"ד תומר בכר הנו מומחה לתביעות משרד הביטחון ובמסגרת עבודתו מלווה נפגעים רבים בהתמודדות מול אגף השיקום בדרך לקבלת הפיצוי. לדבריו, יש כמה צעדים שעל הנפגע לזכור לעשות לאחר הפציעה, וזאת במטרה להקל על הליך ההכרה.

הצעד הראשון הוא פנייה לטיפול רפואי בהקדם, צעד חשוב הן מהבחינה הרפואית כדי לדעת מה קרה ולקבל טיפול.

הצעד השני הוא פניה למשרד הביטחון על מנת לקבל אישור פורמלי של האירוע שבו אירעה הפציעה ופרטיה. תיעוד זה משמש לאחר מכן כראיות המוצגות למשרד הביטחון לצורך ההכרה.

תביעות למשרד הביטחון יש להגיש תוך 3 שנים מיום השחרור מצה"ל. אולם, לפי עו"ד בכר, כשמדובר בחבלה רשומה, המתועדת במסמכים הפורמליים, ניתן להגיש גם לאחר מכן.
במהלך ההתנהלות מול אגף השיקום שבמשרד הביטחון יעבור הנפגע פרוצדורה בוועדות הרפואיות, הליך שעשוי להיות מורכב.

בתום הדיון בוועדה יקבעו אחוזי הנכות המגיעים לנפגע, אם בכלל.

הדיון מול הוועדות כולל תיעוד רפואי וחוות דעת וכן בדיקה קלינית שנערכת ביום הבדיקה. בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעים בוועדה, נקבע גם גובה הפיצוי ויתר הזכויות. במידה והנפגע חש שקופח קביעת אחוזי הנכות הוא רשאי לערער.

עו"ד תומר בכר מסביר כי יש שלוש קבוצות של החלטות שמשפיעות על הפיצוי הניתן לנפגעים. כאשר נקבעת נכות של עד 10 אחוז הנפגע לא מקבל כל פיצוי, בין 10-19 אחוז יקבל הנפגע מענק חד פעמי ומעל 20 אחוזי נכות תינתן קצבת נכות לכל החיים.

האם נכה צה"ל זכאי לדרוש פיצוי נוסף בשל החמרה במצבו? קראו בכתבה הבאה

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully