וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עומדים בתשלומי המשכנתא? זה מה שצפוי לקרות לכם - ראיון עם עו"ד אסף בן חור

בשיתוף אימפקט

28.3.2024 / 14:49

מאז תחילת העלאת הריבית זינק גובה ההחזר החודשי של משכנתאות באלפי שקלים והציבור לא מצליח להדביק את הפער עו"ד אסף בן חור מסביר מה יקרה למי שלא עומד בתשלום השוטף

לא עומדים בתשלומי המשכנתא? זה מה שצפוי לקרות לכם, ראיון עם עורך דין אסף בן חור/צו השעה בשיתוף אימפקט

נתוני בנק ישראל חושפים כי היקף המשכנתאות בפיגור עלה בכחצי מיליארד שקל מאז אוקטובר, על רקע המלחמה ועליית הריבית, כשבמקביל גם היקפי הבקשות להקפיא משכנתאות או למחזר משכנתאות, נראה שזינקו.

מהנתונים עולה עוד, כי מאז תחילת העלאת הריבית, קפץ גובה ההחזר החודשי של משכנתאות בחדות, מסדר גודל של 4,000 שקל לחודש לכמעט 6,000 שקל, ואחרי עשר העלאות ריבית רצופות נראה שאלפי משקי בית לא עומדים בנטל ואינם מצליחים להדביק את הפער.

עורך הדין אסף בן חור, מומחה לשיקום כלכלי, אומר כי ישנן השלכות של אי עמידה בתשלום המשכנתא והדרך להגיע לפתרון הנכון, הטוב והזול יותר עבור אותם חייבים מקורו בייעוץ ובליווי משפטי מקצועי ונכון.

לדברי עו"ד בן חור, למרות שהאדם נמצא בקשיים כלכליים ואינו מצליח לשלם את ההלוואה שנטל מהבנק, לא כל כך מהר הוא ימצא את עצמו ללא קורת גג. זאת בשל העובדה שמדינת ישראל חוקקה חוקים כדי להגן על הציבור. עדיין, בסופו של דבר יוכל הבנק לממש את הדירה, במקרה של אי תשלום, ומחיר המימוש הוא לרוב במחיר הנמוך ממחיר השוק.

בהתנהלות הבנק מול חייבים, הרצון שלו הוא לקבל את כספו ולא את הבית. לצד זאת, קיים מנגנון מנגנון שנועד להגן על דירת מגורים במקרה ויש פיגור בתשלום או מצב כלכלי קשה. הבנק, כך לפי עו"ד בן חור, אמור להמתין 6 חודשים בטרם יחל בהליכים משפטיים. כמו בכל תחום אחר, גם התחום הזה בנוי מתהליכים ובין השאר פתיחת תיק, מסירה, הזכות להגיב של החייב. במקרה שאנו רואים כיום של איחור בתשלום המשכנתאות - אנחנו נראה את התוצאות של הדברים רק בחודש מאי.

השורה התחתונה היא כי רק לאחר חצי שנה יחל הבנק בהליך של כינוס נכסים, ויבקש לממש את הדירה של החייב כדי לכסות את החוב כלפיו. לכן ממליץ עו"ד בן חור לכל מי שמאחר בתשלום המשכנתאות להקפיד לא לחרוג מ-5 חודשים ותמיד לנסות ולשלם תא התשלומים כדי לא להגיע ל-6 חודשים - שכן זה קו פרשת המים שממנו הבנק יכול להתחיל בהליכי כינוס.

רוצים לקבל עוד המלצות מעו"ד אסף בן חור על איך להתנהל מול הבנק במקרה של איחור בתשלום המשכנתא? היכנסו לאתר שלו

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully