וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד הילה צאירי מסבירה מהי השפעה בלתי הוגנת על צוואה

בשיתוף אימפקט

28.3.2024 / 10:21

אין כאב ועלבון גדולים יותר ממי שציפה לקבל את חלקו בירושה וגילה שנותר בלא כלום. עו"ד הילה צאירי, מומחית לדיני ירושות וצוואות, מסבירה על אחת העילות הנפוצות ביותר לביטול צוואה

עו"ד הילה צאירי מסבירה מהי השפעה בלתי הוגנת על צוואה/וואלה! + בשיתוף אימפקט

אין כאב ועלבון גדולים יותר ממי שציפה לקבל את חלקו בירושה וגילה לאחר מות יקירו שלא קיבל דבר, או שחלקו בירושה קטן משל אחיו. גם העובדה שלא ניתן לפנות למצווה ולהבין ממנו מה שיקול הדעת שהפעיל מקשה עוד יותר על קבלה והשלמה עם המצב.

לדברי עו"ד הילה צאירי, מומחית לדיני ירושה, כאשר אדם מותיר אחריו צוואה רשאי כל מי שיש לו זיקה להגיש התנגדות לצוואה. אחת מטענות ההתנגדות הנפוצות המושמעות בבתי דין למשפחה היא השפעה בלתי הוגנת.

השפעה בלתי הוגנת באה לידי ביטוי כאשר מישהו השפיע על המנוח או על המנוחה באופן שבו ערכו את הצוואה והמשמעות היא כי נשלל רצונו של המצווה, כלומר שהיא אינה משקפת את רצונו האמיתי.
לפי עו"ד צאירי, לאחר הגשת הצוואה לרשם הירושה, ניתנת למתנגדים תקופה קצרה ביותר של 14 ימים על מנת להגיש את התנגדותם. לאחר הגשת ההתנגדות עובר ההליך להתנהל בבית המשפט, שנאלץ להכריע האם אכן הצוואה נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת.

משום שמדובר באדם שכבר נפטר ולא ניתן לבדוק מולו את האירועים שקדמו לעריכת הצוואה, יש קושי ממשי בהוכחת הטענות ומדובר במשימה לא פשוטה. עו"ד צאירי ממליצה לפנות בהקדם לייעוץ משפטי של גורם המתמחה בתחום הירושות והצוואות. בשלב הראשון ינסה עורך הדין להגיע לנתונים שעשויים לשפוך אור על שהתרחש, כמו חשבונות בנק, מצבו הרפואי או הקוגניטיבי של המצווה ואף דרך העדים לצוואה.

עצה נוספת וחשובה של עו"ד הילה צאירי היא לעשות שימוש בכלי החדש באתר הרשם לענייני צוואה שמאפשר לכל אחד להזין נתונים ולקבל עדכון במידה ומוגשת צוואה או התנגדות בעניינו.

לדף האינסטגרם של עו"ד הילה צאירי לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully