וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים דירת קבלן? עורכת הדין לילך כהן שמיר מסבירה מה שחשוב לבדוק

בשיתוף אימפקט

28.3.2024 / 20:31

רבים מניחים כי בעת רכישת דירה מקבלן אין צורך לבדוק את החוזה, אבל עו"ד לילך כהן שמיר, מומחית לדיני נדל"ן, מזהירה מפני זה ומייעצת: אל תקפצו לעסקה מבלי לבדוק דברים לעומק

רוכשים דירת קבלן? עורכת הדין לילך כהן שמיר מסבירה מה שחשוב לבדוק/וואלה! + בשיתוף אימפקט

אחד היתרונות הבולטים בתקופה זו, על רקע מלחמת "חרבות ברזל" ברכישת דירה מקבלן שאינו מתקיים בעת רכישת דירה יד שניה הוא הסיכוי להנחה.

המחיר של דירת יד שניה הינו קבוע ומעבר להתמקחות בסיסית עם המוכר לא סביר שתוכלו להוזיל בהרבה את מחיר הדירה. לעומת זאת, דירות שנמכרות על ידי קבלנים פעמים רבות משווקות במחירים זולים ונלוות אליהן הטבות משמעותיות.

רבים מניחים כי בעת רכישת דירה מקבלן אין צורך לבדוק את החוזה וכי עורך הדין מטעם הקבלן מייצג גם את הרוכשים. עו"ד לילך כהן שמיר, אומרת כי מדובר בטעות נפוצה ומדגישה את החשיבות של היוועצות עם עורך דין וקבלת ליווי משפטי מתחילת העסקה ועד להשלמתה.

לרוב מי שמכין את החוזה זה עורך דין מטעם היזם ולכן הוא מגן על היזם ופועל לטובתו וכמובן לטובת האינטרסים שלו. לדברי כהן שמיר, דווקא כאן, לעומת חוזה של דירת יד שנייה שהוא לרוב סטנדרטי, ישנה חשיבות בקבלת ליווי ויעוץ משפטי.

עורך דין מטעם הרוכש יבדוק היטב את באותיות בקטנות הן בתמורות שמעניק היזם והן בפער של עשרות אלפי שקלים שהרוכש ישלם.

עורך דין מטעם הרוכש יכול לערוך נספח שינויים, לשנות ולבטל סעיפים בהתאם לצורך. הוא יכול להוסיף תנאים מסוימים שיתמכו באינטרסים ובטובתו של הלקוח שלו - הוא הרוכש.

בין היתר, בעת חתימה על הסכם לרכישת דירה מקבלן, יש לוודא כי הפרויקט קיבל היתר לבנייה. במידה ואין היתר, יש להתנות את חוזה המכר בקבלת היתר בפרק זמן מסוים.

לפי עו"ד כהן שמיר, ללא תנאי זה עלולים רוכשים רבים למצוא עצמם ממתינים לקבלת היתר ולתחילת בניית הפרויקט במשך שנים ארוכות.


לדף הפייסבוק של עורך דין לילך כהן שמיר לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully