וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תתנהל תביעת הנזיקין הגדולה של שורדי מסיבת הנובה?

בשיתוף אימפקט

28.3.2024 / 20:44

אל 42 הנפגעים שהגישו תביעה בסך 200 מיליון ₪, הצטרפו עוד עשרות שורדים ויחד הם דורשים מכוחות הביטחון פיצוי על הנזק שנגרם להם בשל רשלנות לטענתם. עו"ד גלעד גינזבורג, ממשרד עוה"ד ענת גינזבורג ושות' המייצג אותם, מסביר מדוע המסיבה הזו כלל לא הייתה אמורה להתקיים

כיצד תתנהל תביעת הנזיקין הגדולה של שורדי מסיבת הנובה? עורך הדין גלעד גינזבורג מסביר/וואלה! + בשיתוף אימפקט

אחרי הטבח ההמוני ב-7 באוקטובר: 42 נפגעי פסטיבל המוזיקה "הנובה" הגישו תביעה בסך 200 מיליון שקל נגד צה"ל, שב"כ והמשטרה "בשל רשלנותם הקשה בכל הנוגע לניהול האירועים במסיבת הטבע". מאז הוגשה התביעה, לפני מספר שבועות, הצטרפו עוד עשרות תובעים, נפגעים וניצולים מהמסיבה, בדרישה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם להם.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, נטען כי "האסון יכול היה להימנע בקלות רבה". בין היתר, התביעה מתייחסת לאי-מתן הוראה לסגירת המסיבה ופיזור המשתתפים - למרות התרעות על אירוע ביטחוני באזור שהתקבלו כמה שעות לפני הטבח.

עורך הדין גלעד גינזבורג ממשרד עורכי הדין ענת גינזבורג ושות', המייצג את ניצולי הנובה, מספר למעשה מדובר בתביעה תקדימית והיסטורית, המתבססת על מחדלים קשים ורשלנות קשה של גורמי הביטחון הישראלים, כולל המשטרה, הצבא ושב"כ.

לדברי עו"ד גלעד גינזבורג, מסיבת "פסטיבל הנובה" כלל לא הייתה צריכה להתקיים, בשל התראות שהתקבלו בלילה שקדם למסיבה, אך איש מהנוגעים בדבר לא טרח להרים טלפון לפזר את המסיבה ולשלוח את המבלים הביתה בבטחה. באופן מזעזע שיחת טלפון אחת זה כל מה שהיה נחוץ על מנת למנוע פגיעה בכל כך הרבה מבלים.

תביעת ניצולי הנובה הוגשה על בסיס עוולת הרשלנות בפקודת הנזיקין בישראל ולצידה הוגשה גם חוות דעת של איש ביטחון בכיר לשעבר.

פרט לכך, לכל נפגע הוגשה חוות דעת פרטנית לגבי הנזק שנגרם לו או לה.

עד אשר התביעה תתברר, יוכלו התובעים לקבל את הכספים המגיעים להם כנפגעי איבה מהמוסד לביטוח לאומי, ובסוף הדרך, בהתאם להכרעת בית המשפט, יחליטו אם לקבל את הפיצוי מכאן או מכאן.
עוד על הדרך שעשה עו"ד גלעד גינזבורג עם ניצולי הנובה בדרך להגשת התביעה - בכתבה הבאה


לאתר משרד עורכי הדין ענת גינזבורג ושות' לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully